Fasol Napisano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie zestawu do konwersji roweru na elektryczny. Silnik centralny Bafang. Chcę przerobić mój rower (https://www.rowerystylowe.pl/p-12167/rower-na-pasku-cortina-mozzo-pro-alfine-11) na rower z napędem elektrycznym, potrzebuję takiego zabiegu dla dojazdów do pracy. Na razie dystans to około 10km w jedną stronę, nie za dużo. Planuję jednak się przeprowadzić i do pracy wyjdzie mi około 30 km w jedną stronę, a z racji tej że posiadam tylko jedno auto to żona będzie je użytkować, ja i tak wolę jeździć jednośladami Problem polega na tym że jest to rower z napędem Gates Carbon Drive, który jest super, ale może być problematyczny przy konwersji. Wiem że są do tych silników adaptery do własnych zębatek, nie wiem natomiast jak to się sprawdzi przy moim napędzie. Zębatki tylna i przednia muszą być w linii prostej a nie wiem jak bardzo silnik będzie odstawać od ramy. Stąd moje pytanie, czy ktoś z was tutaj obecnych posiada może w swoim rowerze silnik Bafang? Może by mi doradził jak dobrać odpowiednio osprzęt do takiej konwersji. W ostateczności jeżeli nie będzie możliwe przerobienie mojego roweru to zakupię sobie drugi, z tradycyjnym napędem łańcuchowym, niemniej jednak uwielbiam mój obecny rower i nie chciałbym go "zdradzać" z innym hehehe. Z góry dzięki za wszelkie porady i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Jaki ciekawy rower! Żal byłoby mi go oszpecić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Myślę że sensowniej będzie go sprzedać i kupić elektryka od A do Z ;-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fasol Napisano 22 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 No właśnie dlatego chcę go przerobić żeby nie kupować zwykłego elektryka. Potrzebuję czegoś co pomoże mi się rozpędzić do 45km/h a zwykle elektryki mają blokadę do 25km/h. Niby można blokadę zdjąć ale poleci gwarancja. Swoim rowerem jeżdżę z prędkością około 30-35 km/h ale nie utrzymam takiego tępa przez 30km, zwlaszcza przy złej pogodzie ;p Ewentualnie tak jak wspomniałem, kupię zwykłego turystyka na łańcuch i go przerobię jak z tym mi się nie powiedzie. A co do oszpecania to tylko i wyłącznie kwestia przyłożenia przy montażu, jak ktoś to robi na oklep to później tak ma ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Kup zatem motorower :-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fasol Napisano 22 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Zastanawiam się właśnie pomiędzy konwersją a kupnem nowego skutera Yamaha Aerox. Tylko różnica w cenie jest znacząca - cena zestawu do konwersji z największą baterią i mocnym silnikiem to około €1000 ewentualnie zakum drugiego roweru w celu montażu + €500. Cena nowego skutera €3000. Nie licząc kosztów eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Są jeszcze motocykle 125. Rynek się otworzył i tanio można kupić używanego, zadbanego japończyka. Chociaż sądząc po tym, że podajesz ceny w euro to nie mieszkasz w Polsce. Niemcy np mają ciut ostrzejsze warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fasol Napisano 22 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Dokładnie tak, mieszkam w Holandii i na 125cc trzeba mieć już kat A. I tak planuje ją zrobić ale sam koszt kursu to €1000 plus jakieś wozidełko. Dlatego najtaniej wychodziłoby z rowerem elektrycznym ale jak wyjdzie to się okaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrns Napisano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2021 Noszę się z zamiarem konwersji na elektryka roweru żony, TREK SKAY, koła 27,5. Żona już emerytka, nie nadąża zbytnio za mną, a sporo jeździmy razem. Dostała ostatnio „ w spadku” od córki prawie nowego Scotta Comtesse 720, tym bardziej jest w czym wybierać. Jeden rower można na to poświęcić, wybór padł na Treka. Pytanie, co sądzicie o takim wyborze ? rower TREK SKAY, koła 27,5 Silnik z napędem centralnym Bafang 36V/250W 44T DPC18 DISPLAY , ma wspomagać a nie napędzać. https://pl.aliexpress.com/item/1000005289250.html?spm=a2g0o.cart.0.0.777d3c00ki3htq&mp=1 Bateria z tylnym bagażnikiem. Brak miejsca pod ramą. 36V 20A Eu Charger. https://pl.aliexpress.com/item/1005001286851456.html?spm=a2g0o.cart.0.0.777d3c00ki3htq&mp=1 Mufa ma szerokość 73mm. Muszę jeszcze zmierzyć dokładnie średnicę , aby nie było zaskoczenia. Czy jest to dobry wybór ? Koszt to ok 2800zł. Wysyłka z magazynu z Polski bez VAT i cła. Na co jeszcze zwrócić uwagę przed zakupem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.