Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem!

Jako, że udało mi się nazbierać ilość pieniędzy, za którą można już kupić konkretnego elektryka, przychodzę z zapytaniem do was.

Postawiłem na Fokusa Jam^2. Rozważam dwie opcje - obie w podobnej cenie (~18k) - Focus JAM² C Plus Exclusive Model (2020) i  Focus Jam² 6.8 Plus (2019).

Geometria praktycznie ta sama - zostaje wyposażenie. Która wersja wg. was jest bardziej odpowiednia? Jazda trail/enduro z przewagę trailu :)

Bardziej skłaniam się do wersji tegorocznej, ale wolę was podpytać :)

Linki do rowerów:

https://www.bike-discount.de/en/buy/focus-jam-c-plus-exclusive-model-939900

https://www.focus-bikes.com/int/95630-jam-6-8-plus

Napisano

Ten z węgla (spora obniżka!) Przede wszystkim jest lżejszy , różnica extra TEC , szersza kierownica (w aluminium tylko 760?) 780 to minimum na taki rower . W węglu lepsze hamulce i bardziej uniwersalne opony , aluminium ,opony (z mojej perspektywy) do wymiany , za to sztywniejsze koła. Warto się wypytać czy da radę włożyć  koło 29 z przodu , amortyzator powinien mieć offset 51 , zakładam, że tak.. 

Napisano

 Osobiście wziąłbym opcję z dodatkową baterią bo różnica w wadze na korzyść karbonu to tylko ok.1kg ( jeżeli dobrze pamiętam) i aluminium mimo wszystko jest bardziej wytrzymałe a dodatkowa bateria w Focusie to praktycznie konieczność ( powinni je dawać w standardzie).  Chyba ,że upgrade wersji AL do tego co napisał Kemusi będzie porównywalny z ceną dodatkowej baterii. Wtedy karbon :)

Problem z Focusami jest gdzie indziej i pisałem już o tym chyba wcześniej: małe baterie, - które siłą rzeczy są mocno wysilone co chyba nie wychodzi im na dobre. Na trzy baterie w moim egzemplarzu dwie padły ( raz wewnętrzna , drugi raz zewnętrzna). Obsługa gwarancyjna Focusa jest akurat dobra - w obu przypadkach dostałem nowe egzemplarze. Ale strach się bać co będzie , jak okres gwarancyjny się skończy..

Napisano (edytowane)

Dziękuję za odpowiedzi - tego Focusa 6.8 mogę mieć za 15k, więc bez problemu TEC, tak by ostatecznie cena wyszła mniej więcej w granicach 18 tysięcy. Jeżdzę same dłuższe trasy, więc ta bateria 756 to taki nawet mus :)

Edytowane przez Gharalion
Napisano

Różnica wagi jest mniej więcej taka jak napisał @Ogniomistrz , u mnie z baterią wszystko w porządku, jeżdzę od roku i wszystko działa jak należy ..

Napisano (edytowane)

U mnie w obu przypadkach kłopoty z bateriami zaczęły się po ok. 1,5 roku użytkowania. Koncepcja lekkiego roweru ( bo mniejsza bateria) wydawała mi się ciekawa ale patrząc po tendencjach na rynku oraz swoich doświadczeniach - to chyba jednak ślepa uliczka. Levo , którego testowałem miał baterię  700Wh a wagę taką samą i prowadził się lepiej. 

 

Edytowane przez Ogniomistrz
Napisano

Podobno źle się dzieje, jak rower długo leżakuje np zimą , bateria może zdechnąć nieodwracalnie i trza myśleć o nowej . na razie mnie takie problemy omijają, zobaczymy co będzie później.. Mnie się wydaje ,że kierunki są dwa, jeden to większe baterie i większa masa roweru , drugi to mniejsze baterie i mniejsza masa ... Gdybym mógł to wolałbym taki o wadze 17kg ale obecne 20,3 nie jest złe, no i koło z tyłu musowo 27,5 , rowery na kołach 29 to turystyka rowerowa . 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Padło na Jam C Plus :)

Rewelacja jednym słowem. Wiedziałem, że będzie czad, ale nie myślałem, że aż tak. Na ten moment mam zrobione ok 150km. Na razie niestety tylko jedna trasa w poważniejszych górach - 28km, 1200m przewyższenia i 60% baterii zjedzone. Zasięg całkowicie mnie zadowalający :)

Napisano

Brawo! Rower w 100% na jazdę po górach..im ciężej ,tym lepiej. Dla mnie optymalny na 2 h wyjazdy z baterią w ramie do 1200m przewyższenia. Na zewnętrznej do około 2000 m  a zasięg 65-70 km zależnie od terenu i warunków pogodowych ..i warto dbać o kondycje bo baterii więcej zostaje . Oczywiście nie polecam rezygnacji z manualnego ..u mnie w rodzinie dzieciaki dorastają i po bikeparkach coraz częściej się kręcę .. ;) pozdr! 

Napisano

Kemusi - masz mocną łydkę :) skoro na jednej baterii robisz 1200m przewyższenia w 2h .Ja ostatnio zrobiłem 43 km i prawie 1200m w 2h09min i zużyłem  1,5 baterii ( jedna starczyła tylko 26-27km ). Coś mi się nie chce wierzyć..Trzeba by chyba porównać konkretne trasy.  Zasięg podobny do twojego miałem jak jechałem głównie na eco i trailu ,praktycznie nie dotykając boosta. Ale wtedy ok. 30min dłużej jechałem.. Więc pytanie czy to było dokładnie 2h  czy też 2h30? Bo czas moim zdaniem jest tutaj bardzo istotny (zakładając, że trasy są podobne).

Z innej beczki:

Zmieniłem przednie koło w swoim na 29x2.6, płynniejsza jazda jest  choć po piachu lepsze  27.5x2.8. 

Tak to wygląda z "bocznej perspektywy":)

1453234262_IMG_05821s.thumb.jpg.f9abd8360dfc026ba445073d09230077.jpg

Napisano

U mnie wyszło w sobotę 38km 1700 przewyzszenia i zużyłem 1.4 baterii. Myśle, ze dobilbym do 60km przy 2200 przewyzszenia.

Jeżeli chodzi o zmiany, to spróbuję zmienić przód z 27.5x2.8 na 29x3.0. No i nie polubiłem się z oryginalnymi Nobby Nic, także wymienię chyba na komplet Rangerowz WTB.

 

Napisano

Rozpocząłem temat minimalistycznego kokpitu:

1 . oryginalna manetka zmiany wspomagania , (po rozwaleniu drugiego egzemplarza) poszła w zapomnienie. Teraz jest przełącznik z serii 7000 . Na początku trzeba się trochę przyzwyczaić ale później jest już tylko lepiej . Przede wszystkim jest szybciej , bardziej intuicyjnie no i mam przeświadczenie ,że uszkodzenie tego będzie dużo trudniejsze .

2. zamiast oryginalnego  wyświetlacza jest EW-EN100
Na razie tyle.

Mając EW-EN100 można połączyć się np. z Garminem , który oprócz mapy  udostępnia dodatkowo dane z napędu.

Poniżej zdjęcia pokazujące zmiany:

20200828_174423430_iOS.thumb.jpg.c88d4821260517c40fb65be45dcd9e0c.jpg20200828_175054828_iOS.thumb.jpg.436352987f7e53de5b0d2001baf25ba8.jpg20200828_180154918_iOS.thumb.jpg.7376b2013702aadc536a28d5f3925584.jpg20200829_171643888_iOS.thumb.jpg.b0d173bc2deabffbf13943079c0bd954.jpg

Napisano

..w nodze coś jeszcze się ostało ;) A poważnie to mam taką „przydomową” pętlę ,którą robie w mniej więcej 1,20-30 przewyższenie około 1100 ,zależnie od wybranej trasy i warunków na ustawieniach eco trail. 
Sympatycznie wygląda z nowym kolem i swietnie ,że sie mieści ..niedawno gadałem z Mariuszem Bryją , też ma elektryka i jeździ na oponach 2,5 przód-tył . Nie zdecydował bym się na oponę 2,3 z przodu , na kamienie to za mało

Napisano

Ps.

z węglową ramą dalej z shimano, te ramy różnią się geometrią , podobno nowy silnik pasuje jak ulał na miejsce starego , ale shimano (na razie) nie sprzedaje kit-ów

Napisano

Koło z przodu jest naprawdę wielkie ( dlatego 29x3.0 jak chce Gharalion to chyba jakiś kosmos już - ma ktoś jakieś doświadczenie na tym?). Na zjazdach "chowam się" za nim  o ono zapier.....la. :) Choć po dużych kamieniach dopiero jak zmniejszyłem ciśnienie z 1,3 na 1,2 zaczęło jechać. Jutro odbieram rower z serwisu z nową tylną gumą Schwalbe Eddy Current (27,5x2.8) no i zobaczymy jak to cudo będzie się spisywać na trasie.

Napisano

Grubo! ;) napisz o wrażeniach z jazdy ..

Może też kiedyś kupię Eddiego ,ale raczej 2,6 

Ps. Poza tym, 3,0 może się nie zmieścić ..

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...