Piooter Napisano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 Witam wszystkich. Jak w temacie czy ktoś użytkuje hamulce shimano ( moje to najnowsze SLX + SM-RT66 + klocki żywiczne bez radiatorów) ale z tarczami SRAM . Jak współpraca klocek tarcza? jak hamowanie. Dlaczego pytam? Planuje zakup nowych kół wiec nowe tarcze pewnie też będą. Dlaczego nie wybiorę normalnych tarcz shimano? A to właśnie się zastanawiam po tym artykule ( teście) : https://magazynbike.pl/2019/08/14/miara-mocy-hamowania/ Chłopaki z Bika narzekają na IceTech że jednak na dłuższe intensywne hamowania - mogą być problematyczne. Przesiadłem się na fulla i bym chciał pośmigać po górach. testowałem w Gdańsku i zauważyłem że o dziwo coś te SLX coś tak sobie. Samych hamulców nie planuje wymieniać . Pozostają : klocki i tarcze. Nie wykluczam że kupno tarcz np XT Ice tech i nowych metalicznych klocków z radiatorami może załatwić sprawę ale chciałbym posłuchać opinii innych. ps. rower 12kg + ok 86 rowerzysty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 (edytowane) Ja mam klocki metaliczne, w kołach tarcze Ice+Tech i zwykłe (chyba Deore). Zmiana na metaliki poprawiła hamowanie, w tarczach nie widzę różnicy. Hamulec XT co prawda, nie SLX ale zmiana klocków dała różnicę. O subtelności modulacij trudno mówić ale siła jest. Zjazdy po 200-300 m vert non stop na hamulcu nie zrobiły większego wrażenia. Myślę, że IceTech to marketing. Edytowane 19 Czerwca 2020 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 Od rt7x w zwyż są zdecydowanie sztywniejsze, to moim zdaniem na pewno. Miałem rt-6x, teraz na jednym rt81 na drugim mt800 i naprawdę jest różnica - nie słyszę jak nowe klocki biły przy układaniu, nie słyszę klocków i tarcz na zakrętach szybko pokonywanych. Klocki miałem jagwire i ebc półmetaliki, teraz też one i wydaje mi się,że w samym hamowaniu różnicy nie ma, ale jednak w M7100 wydaje mi się,że przy zjazdach np. z góry Jawor ( jakieś 2,5 km z góry ) klamka nie twardneje jak wcześniej na rt6x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 20 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2020 14 godzin temu, Piooter napisał: testowałem w Gdańsku i zauważyłem że o dziwo coś te SLX coś tak sobie A konkretniej? Ja przy testowaniu fulli i w końcu przesiadce na takiego mam wrażenie, że MT500 są gorsze od M675 ze starego górala. Niemniej wydaje się to subiektywne odczucie związane z pracą zawieszenia. Stary rower był sztywniejszy i mocniej było czuć hamowanie. Obecnie mam więcej skoku z przodu i mam odczucie, że rower nie hamuje, bo po prostu mocniej przód się ugina. Przy zablokowanym amorze odczucia są podobne (ale przednie klocki i tak na metaliki wymieniłem ). W starym mam tarcze RT86, najwięcej co mogły oberwać to w Kotlinie Kłodzkiej. Nie zauważyłem, żeby coś im się złego działo. W porównaniu do starych hamulców Accent Freezer, to są kilka potęg chłodniejsze. Np. po zjeździe z obrywu skalnego w Bardo stare były gorące i sporo czasu potrzebowały na schłodzenie. Obecne w szczytowym momencie na pewno parzyły ale może kilka minut i spokojnie można było dotykać, za pierwszym razem byłem bardzo zaskoczony jak szybko im zeszła temperatura. Na pewno trzeba zaznaczyć, że technikę hamowania też poprawiłem, a klocki były z radiatorami. Ostatni rok w Kotlinie przejeździłem z innymi klockami (Jagwire DCA585), bez radiatorów i też nie zauważyłem problemów (same klocki powiedziałbym, że gorsze od oryginalnych, potrzebują się rozgrzać, na mokro niemiłosiernie wyją). Wagowo to poniżej 95kg z rowerem i plecakiem. Generalnie o zniszczonych IceTech słyszałem ale to były historie typu ktoś robił cały zjazd z zaciśniętym tyłem. Przy ekstremalnych zjazdach nie można wykluczyć przegrzania i zniszczenia, tylko czy na takie trafisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piooter Napisano 20 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2020 @zekker odnośnie Gdańska to tak na szybko w tamtym roku ponad tydzień na hardtailu góra dół po tamtejszych singlach na poprzedniej wersji XT + tarcze xt i chyba klocki żywiczne i oprócz klocków do wymiany wsio było okej - macie tam genialne trasy Teraz na "Bożę Ciało weekend" ze 3 jazdy na fullu i na ostatniej ( co prawda sam , wiec trochę wolniej - więcej hamowania) w połowie wycieczki smrodek na tylnej tarczy i konsternacja WHY - bo w zasadzie był fragment gdzie cały układ nie specjalnie miał okazję się rozgrzać. W planach zakup lżejszych kół - stad rozkninka czy kupować shimano z IceTech FREEZA czy może iść w zwykły kawał stali - Sram. Wiadomo , przy okazji pewnie kupie nowe klocki z radiatorami ale pozostaje sprawa samych tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 20 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2020 Jak poszedł smrodek, to stawiam na klocki żywiczne. Zdarzyło mi się kilka razy (jeszcze te Accenty) przypalić w tych moich lasach, a zjazdy nie są długie. Raz nawet konkretnie przegrzać na zawodach, gdzie w połowie zjazdu czuję, że coś nie bardzo przód chce hamować. Po schłodzeniu i dotarciu (czyt. kilka górek dalej) wróciło mniej więcej do normy. Na drugim kółku zmieniłem technikę hamowania i było ok. Następne klocki brałem już spiekane/metaliki i takich historii nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.