Skocz do zawartości

[Amortyzator FOX] Serwis Factory Series 32 Float 100


toolpusher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do pierwszego serwisu mojego amorka  Factory Series Float 26" 100 RLC z kartuszem FIT rocznik 2012 - tak pokazuje strona FOX'a po wpisaniu SN.

Znalazłem 2 tabele z olejami (mój amor na pozycji 11 w obu tabelach):

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=530

https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/012/Content/Oil_Volumes.html

Ilości się zgadzają ale jest pewne ale.  Fox przeszedł z oleju zielonego gold 10W na złoty 20W i taki mam zakupiony oraz Fox Fluid.

Tylko,  że jak doczytałem FOX zabrania używania oleju gold przy starych uszczelkach ( podaje konkretne SN).

FOX 20wt. Gold should NEVER be used with previous generation FOX 32mm Low-Friction wipers (803-00-613 or 803-00-079).

Jako,  że zamierzam tylko wymienić olej i sprawdzić jego stan amorka a uszczelki zostawić (wymyć gąbeczki i nasączyć)  to czy jest jakaś wskazówka która tabela jest poprawna.

Kolejna sprawa w starej tabeli podane jest pojemność kartusza FIT na 27,2ml a w nowej jest już pusto orientuje się ktoś dlaczego to znikło?

Zamierzam wymienić olej w kartuszu i jest kilka tutoriali w necie i na YT typu home made. Kolega durnykot w jednym z wątków podaje linka do tutoriala FOXA ale jest to cartridge CTD. Czy jest coś takiego dla RLC bo google nic nie zwraca po wpisaniu Fit RLC cartidge rebuild.

Nie mam dedykowanego smaru do oringów. Czy w domu można coś upichcić? Mam smar silkonowy w tubce specjalnie dedykowany do oringów i gumy ale jest dość gęsty. Czy jak go wymieszam z o elejem 20WT gold i uzyskam półpłynną konsystencję to będzie OK. Czy jednak nie kombinować i kupić elube czy jakiś slick kick bo slick honey jest chyba nie do dostania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
21 godzin temu, toolpusher napisał:

Czy jednak nie kombinować i kupić elube czy jakiś slick kick bo slick honey jest chyba nie do dostania. 

Zamiast Slick Honey możesz użyć Slikoleum- jest OK.

https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/oleje-smary/prod/slikoleum

21 godzin temu, toolpusher napisał:

Przymierzam się do pierwszego serwisu mojego amorka  Factory Series Float 26" 100 RLC z kartuszem FIT rocznik 2012

Trochę późno. Ale lepiej późno niż wcale.

Dla tłumików FIT fox zaleca Gold 20 WT  z zastrzeżeniem konkretnych uszczelek. Jeśli masz uszczelki nowego typu to problemu nie ma, jeśli masz starego typu to niezależnie od ich stanu sugerowałby wymianę - po 8 latach na pewno przyda się założyć nowe, o obniżonym tarciu. Uszczelki starego typu ze względu na konstrukcję nie będą w stanie zgarnąć oleju z goleni. 

21 godzin temu, toolpusher napisał:

Kolejna sprawa w starej tabeli podane jest pojemność kartusza FIT na 27,2ml a w nowej jest już pusto orientuje się ktoś dlaczego to znikło?

W nowej czyli której? Jeśli dobrze pamiętam to od 2014  FOx robił już tylko tłumiki FIT CTD

21 godzin temu, toolpusher napisał:

Czy jest coś takiego dla RLC bo google nic nie zwraca po wpisaniu Fit RLC cartidge rebuild.

http://www.hackracer.com/2012/04/tech-part-4-of-4-how-to-bleed-fox-fit.html

Nie będę się zakładał,ale procedura dla FIT RLC wygląda na bardzo podobną do FIT CTD. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, durnykot napisał:

 

Dla tłumików FIT fox zaleca Gold 20 WT  z zastrzeżeniem konkretnych uszczelek. Jeśli masz uszczelki nowego typu to problemu nie ma, jeśli masz starego typu to niezależnie od ich stanu sugerowałby wymianę - po 8 latach na pewno przyda się założyć nowe, o obniżonym tarciu. Uszczelki starego typu ze względu na konstrukcję nie będą w stanie zgarnąć oleju z goleni. 

Amor kupiłem używany i miał już robiony jeden serwis przez sklep który sprzedał mi amora. Ale i tak pewnie ze 3 lata minęło a Fox zaleca interwał 100h. Pytanie moje było właśnie jak rozpoznać uszczelki i co za tym idzie jaki olej zastosować.  Amor nie ma żadnych wycieków nie poci się - golenie suche. Okresowo używany brunox ale generalnie bez specjalnej atencji. Stąd nie wiem jakie są uszczelki poza tym że są czarne. 

Rozumiem że jak bym wymieniał olej w goleniach to w kartuszu jest taki sam interwał czyli wymieniamy wszystkie oleje?  Jaki jest polecany zamiennik oleju Fox red. Czy Silkolene RSF10W to jedyny odpowiednik czy mamy jakiś większy wybór.

Godzinę temu, durnykot napisał:

W nowej czyli której? Jeśli dobrze pamiętam to od 2014  FOx robił już tylko tłumiki FIT CTD

W pierwszym poście podałem 2 linki do 2 różnych tabelek przed i po zmianie zalecanego oleju na 20WT. Mówiąc nowa mam na myśli obecnie obowiązująca gdzie zalecany jest 20WT gold.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
15 godzin temu, toolpusher napisał:

Ale i tak pewnie ze 3 lata minęło a Fox zaleca interwał 100h.

 

15 godzin temu, toolpusher napisał:

Rozumiem że jak bym wymieniał olej w goleniach to w kartuszu jest taki sam interwał czyli wymieniamy wszystkie oleje?

100h jest dla tłumika, dla dolnych goleni jest 30h. Wymieniając olej w goleniach nie musisz wymieniać jednocześnie oleju w tłumiku.

15 godzin temu, toolpusher napisał:

Jaki jest polecany zamiennik oleju Fox red. Czy Silkolene RSF10W to jedyny odpowiednik czy mamy jakiś większy wybór.

Możesz dać każdy olej z lepkością w okolicach cSt47, choć prywatnie uważam, że Red jest chyba najlepszy . Były plotki ,ze Red to rebrandowany RSF10W.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chłopski rozum 30h to dla zakręconego bikera to 2 tygodnie w sezonie. Jeśli  ktoś nie robi sam to wysyłanie amora co 2 tygodnie do serwisu to jakaś masakra. Czytając trochę fora dowiedziałem się że Fox usunął wszystkie tutoriale dla sprzętu sprzed 2013r. Nie wiem w jakim celu. Bo znalazłem link do mojego amora jednak już nie prowadzi do strony.

 

Edytowane przez toolpusher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunął w prostym celu - byś nie naprawiał, a kupił nowy :-)

 

Wracając do serwisu dolnych lag z wymianą uszczelek to 125-150h to w zupełności wystarczy jeśli nie topisz się w błocie lub nie jeździsz w nadmiernym zapyleniu.

Ja mojego Foxa z 2012r serwisuję co około 180 h i mam przebieg obecnie 31 tyś km. Anoda powoli już jaśnieje, ale luzów na razie brak i działa tak jak powinien. Jeszcze parę tysiecy km pociągnie zanim go zajadę.

Edytowane przez Kowal1986
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
15 godzin temu, Kowal1986 napisał:

30h dla dolnych goleni ?

https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/013/Content/Service_Intervals.html

15 godzin temu, Kowal1986 napisał:

Recommended minimum fork, shock and seat post maintenance:
Every 125 Hours/Yearly, or whichever comes first.*

Dotyczy pełnego serwisu. To samo jest tu, gdzie przy 125h jest opis- Full fork service incl. damper rebuild,air spring rebuild.

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1081

Każdy oczywiście robi jak chce ,ale te 30h nie jest wartością oderwaną od rzeczywistości, szczególnie dla oleju w goleniach dolnych ,gdzie ilości oleju są bardzo małe ( od 8 do 25 ml ) i  muszą zapewnić odpowiednie smarowanie goleni. Można to robić raz w roku  ,ale prywatnie wolę to robić częściej ( tylko olej ,bez wymiany uszczelek )  i mieć pewność prawidłowej pracy. Poza tym dużo zależy od terenu ,w którym jeździsz. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK jestem już po własnoręcznym serwisie. Wymienione wszystkie oleje ale tłumika nie ruszałem. Uszczelki mam oryginalne Foxa z nabitymi numerami tylko moje są z kołnierzem - ale że jeszcze nie mam zapasowych to też nie ruszałem. Co mnie zdziwiło to czyste oleje szczególnie ten w goleniach był jak z butelki. Co mnie również zdziwiło w komorze powietrznej było ze 30ml Fox Fluida a powinno być 5ml. Również ta duża podkładka co jest między pierścieniami retaining rings po stronie powietrza była odwrotnie założona. To są chyba pozostałości serwisu przedsprzedażowego. Kolejna sprawa co mnie trochę zaniepokoiła to to że zestaw sprężyn ten z tłokiem powietrznym nie chodzi gładko wewnątrz goleni. Trzeba dużo siły żeby go ruszyć ale jak już pójdzie to leci. To tak jakbyśmy naciągali gumę która nagle pęka. Nie chodzi gładko i równo tylko tak szarpnięciami mimo że dobrze posmarowałem samą uszczelkę tłok jak i wejście do goleni. Może jak dostanie oleju z góry to to się zmienia. Tłok ma tylko jedną uszczelkę wargowa a pod nią  jest tylko gąbeczka w rowku. Amor po serwisie chodzi znacznie lepiej jest o wiele bardziej responsywny.

Teraz czas na opanowanie serwisu tłumika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2020 o 10:55, durnykot napisał:

https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/013/Content/Service_Intervals.html

Dotyczy pełnego serwisu. To samo jest tu, gdzie przy 125h jest opis- Full fork service incl. damper rebuild,air spring rebuild.

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1081

Każdy oczywiście robi jak chce ,ale te 30h nie jest wartością oderwaną od rzeczywistości, szczególnie dla oleju w goleniach dolnych ,gdzie ilości oleju są bardzo małe ( od 8 do 25 ml ) i  muszą zapewnić odpowiednie smarowanie goleni. Można to robić raz w roku  ,ale prywatnie wolę to robić częściej ( tylko olej ,bez wymiany uszczelek )  i mieć pewność prawidłowej pracy. Poza tym dużo zależy od terenu ,w którym jeździsz. 

W wypadku nowszych konstrukcji Fox zaleca tylko jeden, całościowy serwis (dolne golenie, sprężyna i tłumik) co 125 godz. lub raz w roku - nie trzeba robić żdanych małych serwisów.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, toolpusher napisał:

 Co mnie również zdziwiło w komorze powietrznej było ze 30ml Fox Fluida a powinno być 5ml.

To prawdopodobnie olej z dolnej lagi, w tym widelcu należy wywalić tą gąbeczkę na tłoku powietrznym i zastąpić ja odpowiednią uszczelką wargową od Foxa. Jazda z tą gąbęczką może skutkować zatarciem lewej lagi.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie bo go było za dużo a dolnej lagi też olej poleciał. Ilości się nie zgadzały. Za dużo było niebieskiego. Mogło coś polecieć ale nie aż tyle.

Tyle było oleju z dolnych lag i widok tłoka w moim widelcu na zdjęciach. Tak też się zdziwiłem tą gąbeczką bo wszędzie we wszystkich konfiguracjach widziałem niebieską uszczelkę z wargą skierowaną w dół.

Jeśli bym przesunął sprężynę do dziurki wyżej na tłoku jaki byłby efekt?

Pytanie do kolegi Kowala: Moje uszczelki to Fox 036-02-059 by SKF Rev. A. Jak się orientowałeś w innym wątku to jest nowy typ uszczelek?

 

20200622_143718.jpg

20200622_155803_HDR.jpg

Edytowane przez toolpusher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jaka buta i arogancja. Masz katalog uszczelek, kupujesz i po temacie. Gdyby każdy producent chciał odpowiadać kazdemu userowi, czy wysyłać w formie giftu uszczelki to produkty nie kosztowały by tyle ile kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś. Tu nie chodzi o pieniądze tylko o podejście do klienta.  Mogli cokolwiek napisać ale odpowiedzieć.

Pewnym usprawiedliwieniem może być rocznik. Bo dla Foxa wszystko poniżej 2013r jest " left in the dust".

Poza tym napisałeś "uszczelki nie kosztowałaby tyle ile kosztują". Koszt prawdziwy kompletu uszczelek do mojego Foxa szacuje na 20-30zł. A kosztują  170zł.

 

Edytowane przez toolpusher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...