toolpusher Napisano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 Witam, Przymierzam się do pierwszego serwisu mojego amorka Factory Series Float 26" 100 RLC z kartuszem FIT rocznik 2012 - tak pokazuje strona FOX'a po wpisaniu SN. Znalazłem 2 tabele z olejami (mój amor na pozycji 11 w obu tabelach): https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=530 https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/012/Content/Oil_Volumes.html Ilości się zgadzają ale jest pewne ale. Fox przeszedł z oleju zielonego gold 10W na złoty 20W i taki mam zakupiony oraz Fox Fluid. Tylko, że jak doczytałem FOX zabrania używania oleju gold przy starych uszczelkach ( podaje konkretne SN). FOX 20wt. Gold should NEVER be used with previous generation FOX 32mm Low-Friction wipers (803-00-613 or 803-00-079). Jako, że zamierzam tylko wymienić olej i sprawdzić jego stan amorka a uszczelki zostawić (wymyć gąbeczki i nasączyć) to czy jest jakaś wskazówka która tabela jest poprawna. Kolejna sprawa w starej tabeli podane jest pojemność kartusza FIT na 27,2ml a w nowej jest już pusto orientuje się ktoś dlaczego to znikło? Zamierzam wymienić olej w kartuszu i jest kilka tutoriali w necie i na YT typu home made. Kolega durnykot w jednym z wątków podaje linka do tutoriala FOXA ale jest to cartridge CTD. Czy jest coś takiego dla RLC bo google nic nie zwraca po wpisaniu Fit RLC cartidge rebuild. Nie mam dedykowanego smaru do oringów. Czy w domu można coś upichcić? Mam smar silkonowy w tubce specjalnie dedykowany do oringów i gumy ale jest dość gęsty. Czy jak go wymieszam z o elejem 20WT gold i uzyskam półpłynną konsystencję to będzie OK. Czy jednak nie kombinować i kupić elube czy jakiś slick kick bo slick honey jest chyba nie do dostania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 21 godzin temu, toolpusher napisał: Czy jednak nie kombinować i kupić elube czy jakiś slick kick bo slick honey jest chyba nie do dostania. Zamiast Slick Honey możesz użyć Slikoleum- jest OK. https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/oleje-smary/prod/slikoleum 21 godzin temu, toolpusher napisał: Przymierzam się do pierwszego serwisu mojego amorka Factory Series Float 26" 100 RLC z kartuszem FIT rocznik 2012 Trochę późno. Ale lepiej późno niż wcale. Dla tłumików FIT fox zaleca Gold 20 WT z zastrzeżeniem konkretnych uszczelek. Jeśli masz uszczelki nowego typu to problemu nie ma, jeśli masz starego typu to niezależnie od ich stanu sugerowałby wymianę - po 8 latach na pewno przyda się założyć nowe, o obniżonym tarciu. Uszczelki starego typu ze względu na konstrukcję nie będą w stanie zgarnąć oleju z goleni. 21 godzin temu, toolpusher napisał: Kolejna sprawa w starej tabeli podane jest pojemność kartusza FIT na 27,2ml a w nowej jest już pusto orientuje się ktoś dlaczego to znikło? W nowej czyli której? Jeśli dobrze pamiętam to od 2014 FOx robił już tylko tłumiki FIT CTD 21 godzin temu, toolpusher napisał: Czy jest coś takiego dla RLC bo google nic nie zwraca po wpisaniu Fit RLC cartidge rebuild. http://www.hackracer.com/2012/04/tech-part-4-of-4-how-to-bleed-fox-fit.html Nie będę się zakładał,ale procedura dla FIT RLC wygląda na bardzo podobną do FIT CTD. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 19 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 Godzinę temu, durnykot napisał: Dla tłumików FIT fox zaleca Gold 20 WT z zastrzeżeniem konkretnych uszczelek. Jeśli masz uszczelki nowego typu to problemu nie ma, jeśli masz starego typu to niezależnie od ich stanu sugerowałby wymianę - po 8 latach na pewno przyda się założyć nowe, o obniżonym tarciu. Uszczelki starego typu ze względu na konstrukcję nie będą w stanie zgarnąć oleju z goleni. Amor kupiłem używany i miał już robiony jeden serwis przez sklep który sprzedał mi amora. Ale i tak pewnie ze 3 lata minęło a Fox zaleca interwał 100h. Pytanie moje było właśnie jak rozpoznać uszczelki i co za tym idzie jaki olej zastosować. Amor nie ma żadnych wycieków nie poci się - golenie suche. Okresowo używany brunox ale generalnie bez specjalnej atencji. Stąd nie wiem jakie są uszczelki poza tym że są czarne. Rozumiem że jak bym wymieniał olej w goleniach to w kartuszu jest taki sam interwał czyli wymieniamy wszystkie oleje? Jaki jest polecany zamiennik oleju Fox red. Czy Silkolene RSF10W to jedyny odpowiednik czy mamy jakiś większy wybór. Godzinę temu, durnykot napisał: W nowej czyli której? Jeśli dobrze pamiętam to od 2014 FOx robił już tylko tłumiki FIT CTD W pierwszym poście podałem 2 linki do 2 różnych tabelek przed i po zmianie zalecanego oleju na 20WT. Mówiąc nowa mam na myśli obecnie obowiązująca gdzie zalecany jest 20WT gold. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 15 godzin temu, toolpusher napisał: Ale i tak pewnie ze 3 lata minęło a Fox zaleca interwał 100h. 15 godzin temu, toolpusher napisał: Rozumiem że jak bym wymieniał olej w goleniach to w kartuszu jest taki sam interwał czyli wymieniamy wszystkie oleje? 100h jest dla tłumika, dla dolnych goleni jest 30h. Wymieniając olej w goleniach nie musisz wymieniać jednocześnie oleju w tłumiku. 15 godzin temu, toolpusher napisał: Jaki jest polecany zamiennik oleju Fox red. Czy Silkolene RSF10W to jedyny odpowiednik czy mamy jakiś większy wybór. Możesz dać każdy olej z lepkością w okolicach cSt47, choć prywatnie uważam, że Red jest chyba najlepszy . Były plotki ,ze Red to rebrandowany RSF10W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 @durnykot 30h dla dolnych goleni ? Ja widzę 125h na stronie poniżej, a kiedyś było nawet 150h https://www.ridefox.com/service.php?m=bike Recommended minimum fork, shock and seat post maintenance:Every 125 Hours/Yearly, or whichever comes first.* 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 19 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2020 (edytowane) Na chłopski rozum 30h to dla zakręconego bikera to 2 tygodnie w sezonie. Jeśli ktoś nie robi sam to wysyłanie amora co 2 tygodnie do serwisu to jakaś masakra. Czytając trochę fora dowiedziałem się że Fox usunął wszystkie tutoriale dla sprzętu sprzed 2013r. Nie wiem w jakim celu. Bo znalazłem link do mojego amora jednak już nie prowadzi do strony. Edytowane 19 Czerwca 2020 przez toolpusher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 20 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2020 (edytowane) Usunął w prostym celu - byś nie naprawiał, a kupił nowy :-) Wracając do serwisu dolnych lag z wymianą uszczelek to 125-150h to w zupełności wystarczy jeśli nie topisz się w błocie lub nie jeździsz w nadmiernym zapyleniu. Ja mojego Foxa z 2012r serwisuję co około 180 h i mam przebieg obecnie 31 tyś km. Anoda powoli już jaśnieje, ale luzów na razie brak i działa tak jak powinien. Jeszcze parę tysiecy km pociągnie zanim go zajadę. Edytowane 20 Czerwca 2020 przez Kowal1986 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2020 15 godzin temu, Kowal1986 napisał: 30h dla dolnych goleni ? https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/013/Content/Service_Intervals.html 15 godzin temu, Kowal1986 napisał: Recommended minimum fork, shock and seat post maintenance:Every 125 Hours/Yearly, or whichever comes first.* Dotyczy pełnego serwisu. To samo jest tu, gdzie przy 125h jest opis- Full fork service incl. damper rebuild,air spring rebuild. https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1081 Każdy oczywiście robi jak chce ,ale te 30h nie jest wartością oderwaną od rzeczywistości, szczególnie dla oleju w goleniach dolnych ,gdzie ilości oleju są bardzo małe ( od 8 do 25 ml ) i muszą zapewnić odpowiednie smarowanie goleni. Można to robić raz w roku ,ale prywatnie wolę to robić częściej ( tylko olej ,bez wymiany uszczelek ) i mieć pewność prawidłowej pracy. Poza tym dużo zależy od terenu ,w którym jeździsz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 20 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2020 Ok to czeka mnie zakup uszczelek. Które polecacie? Foxa oryginalne, SKF - kolor zielony, czy może te z Piwnicy rowerowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 22 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 OK jestem już po własnoręcznym serwisie. Wymienione wszystkie oleje ale tłumika nie ruszałem. Uszczelki mam oryginalne Foxa z nabitymi numerami tylko moje są z kołnierzem - ale że jeszcze nie mam zapasowych to też nie ruszałem. Co mnie zdziwiło to czyste oleje szczególnie ten w goleniach był jak z butelki. Co mnie również zdziwiło w komorze powietrznej było ze 30ml Fox Fluida a powinno być 5ml. Również ta duża podkładka co jest między pierścieniami retaining rings po stronie powietrza była odwrotnie założona. To są chyba pozostałości serwisu przedsprzedażowego. Kolejna sprawa co mnie trochę zaniepokoiła to to że zestaw sprężyn ten z tłokiem powietrznym nie chodzi gładko wewnątrz goleni. Trzeba dużo siły żeby go ruszyć ale jak już pójdzie to leci. To tak jakbyśmy naciągali gumę która nagle pęka. Nie chodzi gładko i równo tylko tak szarpnięciami mimo że dobrze posmarowałem samą uszczelkę tłok jak i wejście do goleni. Może jak dostanie oleju z góry to to się zmienia. Tłok ma tylko jedną uszczelkę wargowa a pod nią jest tylko gąbeczka w rowku. Amor po serwisie chodzi znacznie lepiej jest o wiele bardziej responsywny. Teraz czas na opanowanie serwisu tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 W dniu 20.06.2020 o 10:55, durnykot napisał: https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/013/Content/Service_Intervals.html Dotyczy pełnego serwisu. To samo jest tu, gdzie przy 125h jest opis- Full fork service incl. damper rebuild,air spring rebuild. https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1081 Każdy oczywiście robi jak chce ,ale te 30h nie jest wartością oderwaną od rzeczywistości, szczególnie dla oleju w goleniach dolnych ,gdzie ilości oleju są bardzo małe ( od 8 do 25 ml ) i muszą zapewnić odpowiednie smarowanie goleni. Można to robić raz w roku ,ale prywatnie wolę to robić częściej ( tylko olej ,bez wymiany uszczelek ) i mieć pewność prawidłowej pracy. Poza tym dużo zależy od terenu ,w którym jeździsz. W wypadku nowszych konstrukcji Fox zaleca tylko jeden, całościowy serwis (dolne golenie, sprężyna i tłumik) co 125 godz. lub raz w roku - nie trzeba robić żdanych małych serwisów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekhs Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 18 godzin temu, toolpusher napisał: Co mnie również zdziwiło w komorze powietrznej było ze 30ml Fox Fluida a powinno być 5ml. To prawdopodobnie olej z dolnej lagi, w tym widelcu należy wywalić tą gąbeczkę na tłoku powietrznym i zastąpić ja odpowiednią uszczelką wargową od Foxa. Jazda z tą gąbęczką może skutkować zatarciem lewej lagi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 23 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 (edytowane) Raczej nie bo go było za dużo a dolnej lagi też olej poleciał. Ilości się nie zgadzały. Za dużo było niebieskiego. Mogło coś polecieć ale nie aż tyle. Tyle było oleju z dolnych lag i widok tłoka w moim widelcu na zdjęciach. Tak też się zdziwiłem tą gąbeczką bo wszędzie we wszystkich konfiguracjach widziałem niebieską uszczelkę z wargą skierowaną w dół. Jeśli bym przesunął sprężynę do dziurki wyżej na tłoku jaki byłby efekt? Pytanie do kolegi Kowala: Moje uszczelki to Fox 036-02-059 by SKF Rev. A. Jak się orientowałeś w innym wątku to jest nowy typ uszczelek? Edytowane 23 Czerwca 2020 przez toolpusher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 (edytowane) Masz wadę fabryczną amora. Miałem to samo. Musisz wywalić gąbkę i zastosować uszczelkę z wargą, bo prędzej, czy później zaterzesz lewą goleń - miałem to samo: Edytowane 24 Czerwca 2020 przez Kowal1986 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 24 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 Dzięki potwierdza się to co kolega Arekhs napisał. Gdzie kupowałeś tą uszczelkę? Masz może jej SN. To ta w kolorze niebieskim?\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2020 Ja pisałem reklamację bezpośrednio do fabryki Fox-a w USA i wysłali mi uszczelki za darmo - numerów nie pamietam. Sorry w tym nie pomogę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 25 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2020 Ok też napisze. Choć znalazłem dyskusję na mtbr i piszą, że już za darmo nie dają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2020 Pisz na przykład do polskiego przedstawiciela Fox. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 27 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2020 OK napisałem i do Foxa i do Gregorio. Z Foxem ciężko bo pandemia. Tydzień temu napisałem o manuale do mojego widelca i mimo deklarowanych 5 dni na odpowiedź wciąż nic nie otrzymałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekhs Napisano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2020 https://www.foxservice.nu/index.php/vigtig-information/manualer/fox-u-cup-oversigt.html tutaj jest tabelka wg której dobierasz uszczelkę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 28 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2020 Oki dzięki wielkie. Uszczelka wg tabelki to: 036-01-051 bo ja nie mam Kashimy. Ogólnie dostępna w cenie od 10zł również w Gergorio. Zobaczymy co napiszą ale 10zł + przesyłka to nie majątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 10 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 Finał tej sprawy jest taki. że zarówno Fox jak i Gregorio mają takich klientów w głębokim poważaniu. Wszystkie maile bez odpowiedzi. I tu nie chodzi o pieniądze bo uszczelka kosztuje 15zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 No to wstyd... kilka lat temu mi pomogli w mig. Muszą dostać po tyłku to się nauczą. Buta i arogancja ma wcześniej, czy później zły koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 Jaka buta i arogancja. Masz katalog uszczelek, kupujesz i po temacie. Gdyby każdy producent chciał odpowiadać kazdemu userowi, czy wysyłać w formie giftu uszczelki to produkty nie kosztowały by tyle ile kosztują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 10 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 (edytowane) Nie zrozumiałeś. Tu nie chodzi o pieniądze tylko o podejście do klienta. Mogli cokolwiek napisać ale odpowiedzieć. Pewnym usprawiedliwieniem może być rocznik. Bo dla Foxa wszystko poniżej 2013r jest " left in the dust". Poza tym napisałeś "uszczelki nie kosztowałaby tyle ile kosztują". Koszt prawdziwy kompletu uszczelek do mojego Foxa szacuje na 20-30zł. A kosztują 170zł. Edytowane 10 Lipca 2020 przez toolpusher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.