pawel5521 Napisano 15 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2020 Witam wszystkich Piszę do was w sprawie serwisu amortyzatora X- Fusion Sweep Boost RC 34 mm 27.5". Po przeszukaniu forum oraz innych stron internetowych nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania dotyczących jakiego oleju i w jakich ilościach użyć do przeprowadzenia serwisu w moim amortyzatorze. Dlatego postanowiłem założyć ten temat. Jedyne informacje jakie znalazłem to : 1. oraz 2. https://mtbhowto.com/oil-volumes-x-fusion/ Link 1 oraz 2 dotyczą amortyzatora X-Fusion sweep RL2 . Dlatego chciałem zapytać : 1. Jaki olej użyć do serwisu amortyzatora X-Fusion sweep boost RC? 2. Jakie ilości oleju? 3. Czy olej MOTUL FORK OIL 10W MEDIUM nada się do dolnych goleni ? 4. Czy smar grafitowy nadaje się do amortyzacji, czy lepiej kupić dedykowany do amortyzatorów rowerowych ? Jeżeli serwis tego amortyzatora (X-Fusion sweep RL2) wygląda w sposób bardzo zbliżony ( te same oleje oraz ilości) do amortyzatora X-Fusion sweep boost rc temat można zamknąć. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2020 Różnica między zwykłym Sweep RL2 a Boost RC to tłumik, który może mieć inną pojemność niż stary RL2. Do tłumika RL2 wchodziło ok 70 ml oleju przy prawidłowym zalaniu. Nie zakładałbym ,że te tłumiki są takie same. 5 godzin temu, pawel5521 napisał: Czy olej MOTUL FORK OIL 10W MEDIUM nada się do dolnych goleni ? Nada się. 6 godzin temu, pawel5521 napisał: Czy smar grafitowy nadaje się do amortyzacji, Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 15 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2020 durnykot dzięki za odpowiedź Mam jeszcze dwa pytania. 1. Czy po rozebraniu amortyzatora i wlaniu oleju z tłumika do jakiegoś pojemnika ( sprawdzenia ile go było) mogę przyjąć że powinienem uzupełnić taką samą ilość ( dolać np. 5 -10 % więcej niż w pojemniku ze względu na pozostałości na elementach lub w amortyzatorze). Jestem jego pierwszym właścicielem więc obstawiam że ilość oleju jest prawidłowa ale nie wykluczam błędu w fabryce. 2. Do obydwu dolnych goleni dolnych wlać około 15 ml oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 15 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2020 1. Nie, nie przyjmuj, że tyle ile wylałeś tyle powinno być ( nawet jeśli dodasz 5-10% ). Bo mogło być blisko ZERO jak odkręcisz, a powinno być xx ml 2. sprawdż w manualu do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 15 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2020 W instrukcji obsługi nie znalazłem żadnej informacji odnośnie ilości oleju. W instrukcji znajdują się informacje o ciśnieniach, momencie dokręcenia ale brak informacji o ilości oleju oraz jaki to ma być olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 20 godzin temu, pawel5521 napisał: Czy po rozebraniu amortyzatora i wlaniu oleju z tłumika do jakiegoś pojemnika ( sprawdzenia ile go było) mogę przyjąć że powinienem uzupełnić taką samą ilość ( dolać np. 5 -10 % więcej niż w pojemniku ze względu na pozostałości na elementach lub w amortyzatorze). Jestem jego pierwszym właścicielem więc obstawiam że ilość oleju jest prawidłowa ale nie wykluczam błędu w fabryce. Czysto teoretycznie -tak, gdzie ilośc wylana z tłumika to minimum jaką wlewasz. 10% dodatkowo może powodować problemy z tłumikiem i wykorzystaniem skoku. Pozostaje jednak pytanie o konstrukcję tłumika i procedurę odpowietrzania. 20 godzin temu, pawel5521 napisał: . Do obydwu dolnych goleni dolnych wlać około 15 ml oleju ? Tyle lałem do swojego Sweepa , wersja Boost raczej nie będzie się znacząco różnić. Na marginesie- ile ten amorek ma przejechane ? Jakieś problemy z tłumikiem? Masz klucz do prawej dolnej goleni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 16 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Amortyzator posiadam od miesiąca, przejechane około 20-30 h dlatego chciałem przeprowadzić wymianę oleju w dolnych goleniach( producent zaleca co 25 h a w tłumiku 100 h lub rok). Po odkręceniu pokrętła od tłumienia powrotu znajduje się nakrętka na klucz 14 ( jeżeli o ten klucz chodzi). Z amortyzatorem oraz z tłumikiem nie ma żadnych problemów. Sam raczej wykonam tylko mały przegląd o ile nie potrzeba tego specjalnego klucza ( słabo przygotowałem się do tematu ). Pytanie odnośnie oleju w tłumiku to bardziej z ciekawości ( na pewno kiedyś się przyda jak postanowię lub ktoś inny wykonać duży przegląd samodzielnie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 16 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Po napisaniu wiadomości do serwisu X-Fusion dostałem odpowiedź że do każdej dolnej goleni po 15 ml oleju a do tłumika 70-75 ml .( może komuś się przydać ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 23 minuty temu, pawel5521 napisał: Po odkręceniu pokrętła od tłumienia powrotu znajduje się nakrętka na klucz 14 ( jeżeli o ten klucz chodzi) Do tłumików RL potrzebny był taki klucz Który po częściowym wykręceniu pozwala na wbicie trzpienia do środka i późniejsze "złapanie" trzpienia i wkręcenie w goleń. Przy przebiegu 20-30 h nie ma sensu ruszać oleju w tłumiku - z własnych doświadczeń z amorkami X-fusion mogę napisać,że to jedne z niewielu amorków ,które miały fabrycznie odpowiednią ilość oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 16 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Po szybkim przeczytaniu paru tematów ( dotyczących tego klucza , sposobu wybicia ) oraz waszych odpowiedzi dostałem odpowiedź na swoje pytania. Uważam że temat jest do zamknięcia. Wielkie dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtekwojt Napisano 22 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2020 Cześć, mam pytanie odnośnie tego amortyzatora. Czy regulacja tłumienia w twoim amortyzatorze działa na klik w czterech pozycjach czy płynnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 23 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 W dniu 22.08.2020 o 10:54, Wojtekwojt napisał: Cześć, mam pytanie odnośnie tego amortyzatora. Czy regulacja tłumienia w twoim amortyzatorze działa na klik w czterech pozycjach czy płynnie ? Witam, regulacja działa na klik. Sprężynka znajdująca się w pokrętle tłumienia odbicia dociska kółko stalowe o średnicy 0.5-1 mm które wydaje charakterystyczny "klik" w momencie wpadnięcia w wycięty rowek. Tych rowków jest 4 ( z tego co pamiętam) ale pozycji regulacji jest dużo więcej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtekwojt Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Dzięki za odpowiedz. Jeszcze zapytam dla pewności bo mogę się mylić, chodzi o te niebieskie pokrętło u góry lagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 23 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Teraz, Wojtekwojt napisał: Dzięki za odpowiedz. Jeszcze zapytam dla pewności bo mogę się mylić, chodzi o te niebieskie pokrętło u góry lagi. Nie, niebieskie pokrętło odpowiedzialne jest za blokadę amortyzatora. Regulacja tłumienia znajduje się na dole prawej goleni(kolor czerwony). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtekwojt Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 (edytowane) To źle się wyraziłem w takim razie, mój błąd Chodzi mi właśnie o niebieskie pokrętło, czy działa płynnie czy na klik ? I o ile stopni je możesz maksymalnie przekręcić ? Edytowane 23 Sierpnia 2020 przez Wojtekwojt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 23 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Podczas kręcenia słychać "klik" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtekwojt Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Ostatnie pytanko jw. Ile klików, stopni maksymalnie się obraca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 23 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 6-7 klików, kąt od zablokowania do pełnego otwarcia ( na oko ) wynosi 100-120 stopni (przyjmując że zablokowany -0 stopni , odblokowany 100-120 stopni) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtekwojt Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Super. Dzięki wielkie za odpowiedzi . Czyli wychodzi na to, że mam uszkodzony amorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel5521 Napisano 23 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 A co się dzieje z twoim amortyzatorem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtekwojt Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Pokretlo niebieskie od nowości działało bez klika. Na początku blok był po 120 stopniach, później o prawie 360 się obracał i po tej zmianie przy bloku się trochę jeszcze uginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twoface16 Napisano 30 Marca 2021 Udostępnij Napisano 30 Marca 2021 Siema! Wie ktoś może jaka sprężyna negatywna została tu zastosowana? I jak to się ma do pracy tego widelca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.