Skocz do zawartości
  • 0

TREK DUAL SPORT 2 EQ WSD BK 2020 czy KROSS TRANS 4.0 2020


Gość Eliza

Pytanie

Witam. Chce kupić nowy rower. Głównie tereny leśne (weekendowe wypady) ale również zamierzam poruszać się nim do pracy (czyli asfalt). Szukam roweru, zwinnego i dość lekkiego. Wpadły mi w oko te dwa modele 
https://www.dobrerowery.pl/kross-trans-4-0-damski-2018-czarny-kremowy-srebrny

https://www.dobrerowery.pl/trek-dual-sport-2-eq-wsd-bk-2020?from=listing

Nie znam się na specyfikacjach rowerowych, co powinien mieć, a czego unikać dlatego polecacie te modele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za odpowiedzi.
Podoba mi rower, który proponujesz ale mam obawy co do rozmiaru. Mam 163 wzrostu i wydaje mi się, że może być za duży jak dla mnie. Na allegro niestety nie ma mniejszego rozmiaru w tym kolorze. 
Rower nie musi mieć damskiej ramy. I zbędny jest również dla mnie bagażnik z tyłu jaki posiada TREK. Chcę po prostu kupić dobry rower, który będzie mi służył przez lata.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Po prostu z jakiś - niezrozumiałych dla mnie względów - te rowery (crossy) są absurdalnie drogie w porównaniu do rowerów mtb. Porównywalny do tego Rometa (z troche lepszym osprzętem) jest np https://www.expertbike.pl/unibike-xenon-gts-grafitowo-czarny-2020-p-2636.html W cenie niezłego ścigacza mtb w najnowocześniejszych technologiach.

Trochę lepszy i tańszy jest https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/tour/cross/cube-cross-pro-bluenred-2020/ - ma świetny amortyzator powietrzny RS Paragon. To jest rower zwinny i lekki. Ale nie ta cena. Cube ma czasem solidne upusty.

W sumie w rowerach crossowych mam małe rozeznanie : (

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno lepszy od Krossa. W ogóle jest niezły. Ma bardzo dobry napęd !  Korba Deore w standardzie HTII , tylna przerzutka XT, niezłe manetki Deore, hamulce hydrauliczne ... 

Z wad (w porównaniu do tych męskich) to: słabszy amortyzator- raczej sprężynowy (jak prawie wszędzie) nie powietrzny. Oczywiście da rade na tym jeździć (nie jesteś cięzkim facetem) ale powietrzny jest lepszy. No i mostek regulowany - ciężki i lubi trzeszczeć. Mostek to absolutny drobiazg - tani i można sobie wymienić ale amortyzator to już poważniejsza sprawa - kilkaset złotych. Koła jak koła - wszędzie średniej jakości ale znowu - nie masz masy która mogłaby je zniszczyć. 

Niestety rowery cały czas drożeją, ten tani nie jest ale osprzęt absolutnie do jazdy się nadaje. Tamte męskie z 2016 były o 1k tańsze i z amortyzatorem powietrznym - fakt, że kiepskim ale powietrznym. No, kilka tysięcy km przelecisz na nim bez problemów tyle, że rower waży o prawie 1 kg więcej niż tamte. Właśnie o amortyzator i mostek mniej więcej.

Oczywiście trzeba się przymierzyć bo rozmiary i rekomendacje podawane  przez producentów są często mylące.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...