Skocz do zawartości

[Gravel] Komfortowy gravel na wyprawy w okolicach 3-4k


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć !

Poszukuję komfortowego gravela na wycieczki - zarówno weekendowe jak i kilku(nasto) dniowe.

 

O mnie: początkujący, 185 cm wzrostu, 81 kg wagi.

Mam problemy z kręgosłupem lędźwiowym, dlatego zależy mi aby geometria była nastawiona raczej na komfort niż agresywną jazdę.

Do tej pory jeździłem na Meridzie Freeway 9300 - taki trekking z dolnej półki. Robiłem głównie jednodniowe trasy rzędu 30 - 80 km.

Kierownicę ustawiałem dość nisko, brakowało mi natomiast dodatkowych pozycji przy długich trasach. 

Przeszkadzała mi również waga (przy najmniejszym rozmiarze - 18 kg!) - stąd pomysł na gravela. 

Będę przemieszczał się w 90% po asfalcie, czasami zjadę na leśne ścieżki ale na pewno nie będę jeździł po kamieniach, korzeniach czy błocie.

 

Rozważam następujące modele:

- Marin Four Corners - ze względu na oferowany komfort. Zniechęca mnie wysoka waga i stosunkowo szerokie opony, których potencjału nie wykorzystam

- Kross Esker 2.0 - na plus niższa cena i niższa waga. Mam podobne obawy co do opon. Nie potrafię stwierdzić jak będzie tutaj z komfortem w porównaniu do Main-a (pewnie mniejszy ale czy aż tak? ). Dodatkowo na minus należy zaliczyć właściwie brak możliwości przymierzenia się - o ile Marin-a widziałem lokalnie w Warszawskich sklepach (gdzie mieszkam) o tyle Krossa nie uświadczyłem. Szczerze mówiąc ten model kusi mnie najbardziej ale boję się kupować bez przymiarki.

- Triban RC 500/520 - tutaj musiałbym pewnie wrzucić nieco grubszą oponę, ale przeglądając forum i różne grupy na Facebooku widziałem, że użytkownicy tak samodzielnie skonstruowanego gravela są zadowoleni - być może byłoby też dobra dla mnie rozwiązanie ?

 

Proszę o pomoc w wyborze - chętnie skorzystam z Waszego doświadczenia i posłucham uwag i opinii ! :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, pansobiepan napisał:

Rozważam następujące modele:

- Marin Four Corners -

Skoro stal, to moze chcesz zobaczyć mojego Charge pluga :P  jest do wzięcia jako cały rower.

Umożliwiam odbycie jazdy testowej (niestety w moim towarzystwie ;-)), powiedzmy do 2h mozemy sie pokrecic... 

Jesli interesuje Cie uzywka na ultegrze i Tarczach mechanicznych, ze stali duzo lepszego sortu niz Marin czy esker....to pisz.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Akossik napisał:

Dorzucam jeszcze jeden pod rozwagę: Fuji Touring. Jak sama nazwa mówi jest on bardziej rowerem kategorii touring niż gravel, ale wydaje mi się, że do Twojego zastosowania byłby idealny :) Wygodna geometria, stal, fabryczny sensowny bagażnik pod sakwy.

Dziękuję za propozycję !
Zwróciłem na niego uwagę i rzeczywiście spełnia moje wymagania. Niestety, ale tak bardzo mi się nie podoba wizualnie, że chyba nie mógłbym go kupić.. Może to głupie, ale wychodzę z założenia, że wydając te parę tysięcy rower powinien też cieszyć oko (może niesłusznie :) ).

 

2 godziny temu, cinol123 napisał:

Skoro stal, to moze chcesz zobaczyć mojego Charge pluga :P  jest do wzięcia jako cały rower.

Umożliwiam odbycie jazdy testowej (niestety w moim towarzystwie ;-)), powiedzmy do 2h mozemy sie pokrecic... 

Jesli interesuje Cie uzywka na ultegrze i Tarczach mechanicznych, ze stali duzo lepszego sortu niz Marin czy esker....to pisz.

Przyznam szczerze, że nie słyszałem wcześniej o tej marce (początkujący z tej strony). Wygooglowałem sobie te rowery i zdecydowanie nie jest to moja półka cenowa :P  zależy mi również na komfortowej geometrii a na stronie Charge Plugi wyglądają raczej jak rowery do sportowej szybkiej jazdy (chyba, że się mylę - proszę o wyprowadzenie z błędu). Nie zależy mi jakoś specjalnie na stali, po prostu Marin Four Corners to rower, który często jest doradzany na dłuższe wycieczki.

Zasadniczo myślałem o kupnie nowego roweru, ponieważ nie znam się na tyle aby móc ocenić używany egzemplarz, aczkolwiek - dałeś mi do myślenia ;) Dla przykładu kupując używane auto (jeszcze jakieś bardziej fikuśne typu V6, napęd na tył, automat - przechodziłem przez to ostatnio :confused:) trzeba właściwie się doktoryzować z wad silników skrzyń itd żeby nie kupić gruza -  w świecie rowerów pewnie jest podobnie :D 

 

Zdecydowanie najbardziej podoba mi się Kross Esker 2.0 w wiśniowym kolorze. Kupiłbym go nawet bez przymiarki tylko zastanawiam się, czy gdyby jego geometria okazała się dla mnie zbyt "agresywna" dałoby radę odrobinę podnieść kierownicę żeby uzyskać sylwetkę jak w Marin Four Corners ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pansobiepan napisał:

Przyznam szczerze, że nie słyszałem wcześniej o tej marce (początkujący z tej strony). Wygooglowałem sobie te rowery i zdecydowanie nie jest to moja półka cenowa :P  zależy mi również na komfortowej geometrii a na stronie Charge Plugi wyglądają raczej jak rowery do sportowej szybkiej jazdy (chyba, że się mylę - proszę o wyprowadzenie z błędu). Nie zależy mi jakoś specjalnie na stali, po prostu Marin Four Corners to rower, który często jest doradzany na dłuższe wycieczki.

To marka z Wysp, nie jest to jakis wielki producent rowerów, ale Chaarge plugi to powazane sprzety.  Rower wyceiam na 3500pln... wiec jest to poziom rowerów ktore tu podrzucasz... .. 

CO do komfortu, jest to najbardziej komfortowa geometria jaka mam ... i rower jest naprawde wygodny... jest to taki złoty srodek, miedzy przełajami (mojego przelaja sprzedalem w ten weekend, nowy nabywca juz tlucze na nim kilometry i jest zadowolony) a czyms typu Four corners, ktory wedlug mnie to emerycki jamnik.... jak chcesz to wpadnij i sam sie przekonasz... przeciez nie musisz od razu kupowac :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja podrzuce takiego wynalzka jescze -> https://bikepackers.com.pl/stalowy_rower_gravel_cdf10_genesis_2020

ew turinga z wyprzedazy za 4,4 https://bikepackers.com.pl/powystawowy_rower_wyprawowy_tour_de_fer_10_rozmiar_l_2019

jakby tak odczepic od niego ten bagaznik, to by sie calkiem fajny rower zrobil, bo z tym calym szpejem u ramy, to wyglada jak ogórek.

ALe chyba wersja zwykla na prostym widelcu lepiej wyglada ... :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pansobiepan napisał:

Zdecydowanie najbardziej podoba mi się Kross Esker 2.0 w wiśniowym kolorze.

No wizualine to ładnie nawet wyglada, ale ... podniesc kierwonicy raczej juz nie bedziesz mogl.... skracanie mostka o wiecej niz 2cm tez nie jest zalecane... wez pod uwage że rower jest full alu... co znaczy ze jedynie ciśnienie i szerokosc opony pozwoli Ci cos zmienic w komforcie ... i raczej ten rower gdyby Ci sie zachcialo jezdzic szybko po szosie na cienkich oponkach sie nie sprawdzi na dlugich dystansach :PP 

Zestawy full alu wedlug mnie to sa dobre na krotkie dojazdy w zimie :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bawilbym sie w ciezka stal. Alu rama widel karbon, taperowana glowka i sztywne osie. Fajnie, jezeli hydrauliczne hamulce i mocowanie bagaznika na przednim widelcu dla rownomiernego rozkladu masy. Stad propozycja jari choc niestety mechaniki. Trzeba sie przejechac. 

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, cinol123 napisał:

To marka z Wysp, nie jest to jakis wielki producent rowerów, ale Chaarge plugi to powazane sprzety.  Rower wyceiam na 3500pln... wiec jest to poziom rowerów ktore tu podrzucasz... .. 

CO do komfortu, jest to najbardziej komfortowa geometria jaka mam ... i rower jest naprawde wygodny... jest to taki złoty srodek, miedzy przełajami (mojego przelaja sprzedalem w ten weekend, nowy nabywca juz tlucze na nim kilometry i jest zadowolony) a czyms typu Four corners, ktory wedlug mnie to emerycki jamnik.... jak chcesz to wpadnij i sam sie przekonasz... przeciez nie musisz od razu kupowac :P 

Kusisz kusisz.. a fakturę wystawiasz ? ;) 

 

Teraz, wkg napisał:

Nie bawilbym sie w ciezka stal. Alu rama widel karbon, taperowana glowka i sztywne osie. Fajnie, jezeli hydrauliczne hamulce i mocowanie bagaznika na przednim widelcu dla rownomiernego rozkladu masy. Stad propozycja jari choc niestety mechaniki. Trzeba sie przejechac. 

Jari 1.5 spoko ale grubo poza budżet i chyba trudno dostępny - na Allegro ok 5.9k.


Kross Esker 2.0 planowałem wziąć na działalność i ew. dokupić karbonowy widelec i ew. amortyzowaną sztycę - zmieszczę się pewnie w 3k i chyba wyjdzie taniej niż popłata do Jari ale nie wiem czy takie połączenie ma sens..

Edytowane przez pansobiepan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pansobiepan napisał:

a fakturę wystawiasz ?

nie ;-P

Teraz, pansobiepan napisał:

ale nie wiem czy takie połączenie ma sens.

Nie ma, pozniej wszystkie takie kombinacje wychodzą tylko drożej...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

Sa tez nizsze modele ale ciezkie, stalowe

te 2.3 i 2.5 to ... budzetowki z jakiejs podstwowej stali cro mo (Ale przynajmniej w przeciwienstwie do Marina, wiadomo z jakiej)... sam mialem kupic ten rower dla ramy i se dalem siana po tym jak go pierwszy raz pomacalem... jak chcesz na zywo w Waw zobaczyc wiekszosc modeli fuji to na Stawki 3 stoją ... zastanawiam sie kto prowadzi ten sklep, bo nie maja tam stojakow a rowery w zasadzie leza jeden na drugim, i nowy Jari 2.5 ktorego ogladalem byl bardziej porysowany, niz moja zimowka.... 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o Marinie ? czy o Jari ? JAri sa na 520 wiec mimo ze to Reynolds to szalu nie ma, lepsza od hiten i tyle co mozna o niej powiedziec... a zakladam ze skoro Marin nie podaje (a tak mi sie wydaje ze na pierwszy rzut oka nie podaje) co to za rurki, to tez nie sa lepsze niz 520. 

Tu masz Klasyfikacjie REynoldsa (wyzszy numerek, drozsza stal):

Steel

Dodatkowo sama stal to nie wszystko, Jari sa ... kiepsko uspawane, haki maja wykonane topornie i bez finezji ...juz lepiej wykonany jest MArin. 

Z reszzta, nie moze byc taki Marin uspawany z niewiadomo czego, bo ramki z fajnych stali (tj od 725 w góre), kosztuja wiecej niz ten caly 4 corner, nicasio itd...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wkg napisał:

W sklepach 4800, poszukaj, podzwon, potarguj sie. Szukaj rocznik 2019. Sa tez nizsze modele ale ciezkie, stalowe

Widzę po profilu, że również mieszkasz w Warszawie - wiesz może gdzie w stolicy można ten rower kupić w tej cenie (albo w innej chociaż żeby się przymierzyć) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...