kipcior Napisano 13 Czerwca 2020 Napisano 13 Czerwca 2020 5 minut temu, KurczakNorris napisał: W wersji hardkor może być 5: przód, tył, sztyca, damper, amor Jeszcze prund do tego. A co do skrzyni biegów to widzę pewien potencjał. W końcu jest bezprzewodowe di2. To teraz jakby zintegrować to z czujnikiem kadencji, może mocy i kazać mu zmieniać biegi dla zadanych parametrów to dostalibyśmy automat. I kolejna manetka by się straciła. Regulacja amortyzatora automatyczna przez czujnik drgań. Ze sztycą faktycznie może być kłopot, może jakieś gesty półdupkiem Zostały by jeszcze te głupie hamulce no i tu to trzeba liczyć na radar, gps i SI. SI w tej sytuacji powinno też ogarnąć dzwonek, bo to przecież kolejny wihajster. I tak dostalibyśmy czystą kierownicę do trzymania. Idąc dalej do tego jeszcze jakaś forma spd na ręce, żeby nie tracić panowania nad kierownicą jak SI nie wyrobi. A więc specjalne gripy, specjalne rękawiczki, ogromny nowy rynek. Cytuj
KurczakNorris Napisano 14 Czerwca 2020 Napisano 14 Czerwca 2020 4 godziny temu, kipcior napisał: bezprzewodowe di2. To teraz jakby zintegrować to z czujnikiem kadencji, może mocy i kazać mu zmieniać biegi dla zadanych parametrów to dostalibyśmy automat. To naprawdę jest bliżej nas, niż nam się wydaje. 4 godziny temu, kipcior napisał: Ze sztycą faktycznie może być kłopot, może jakieś gesty półdupkiem Normalnie rewelacja, umarłem Cytuj
KSikorski Napisano 14 Czerwca 2020 Autor Napisano 14 Czerwca 2020 7 godzin temu, kipcior napisał: Regulacja amortyzatora automatyczna przez czujnik drgań. Fox to już ma w normalnej sprzedaży. Cytuj
KSikorski Napisano 16 Czerwca 2020 Autor Napisano 16 Czerwca 2020 W dniu 12.06.2020 o 08:14, uzurpator napisał: Ponieważ jeżeli takowa miałaby powstać, ktoś by już takową stworzył. Fizyka jest jednak bezlitosna - miniaturyzacja przekładni powoduje iż wymaga ona bardzo twardych i masywnych (stalowych) elementów przenoszących moment obrotowy. Więc musi być ciężka. Co więcej - każda skrzynia biegów będzie zawierać conajmniej dwustopniową przekładnię - więc sprawność tego będzie conajwyżej taka jak przekładni łańcuchowej z przerzutkami. W praktyce - Rohloff, Alfine 11 czy podobne rozwiązania to 3-4 stopniowa przekładnia oraz 1.6-1.8 kilo. Oczywiście, możesz powiedzieć, że hipotetyczny uber materiał pozwoli zrobić lżejsze skrzynie, a uber smarowanie pozwoli podnieść sprawność ale... te same materiały podniosą sprawność i obniżą wagę tradycyjnego rozwiązania. Rower to bardzo dojrzała technologia i stosowane rozwiązania są po prostu optymalne dla większości przypadków użycia. Mam napęd 12s SLX 7100 i jego opory na maksymalnym przekosie w sosie z błota nie są pomijalne. Zastanawiam się czy nie miałoby sensu współczesne wydanie GT IT1 z rohloffem lub alfine 11 zamiast nexusa. Cytuj
zekker Napisano 21 Czerwca 2020 Napisano 21 Czerwca 2020 W dniu 14.06.2020 o 00:10, kipcior napisał: to dostalibyśmy automat Ależ automaty są już od lat kilkudziesięciu. Pierwsze działały na zasadzie siły odśrodkowej. Kilka lat temu miałem okazję testować automat z Nexusem7 - porażka. Na zbyt wolną kadencję zestrojony i za szybko wrzucało szybsze biegi. Może tak jak piszesz z lepszymi czujnikami (tamten chyba na prędkość reagował) by to jakoś działało. W dniu 12.06.2020 o 08:14, uzurpator napisał: W praktyce - Rohloff, Alfine 11 czy podobne rozwiązania to 3-4 stopniowa przekładnia oraz 1.6-1.8 kilo. Przelicz jak to wypada względem przerzutek, bo tragedii nie ma. Kasety 12rz to około 500g (najdroższe schodzą poniżej 400g). Przerzutki około 300g. Piasta też koło 300g. Razem koło kilograma wychodzi, czyli jakieś od pół kilo do powiedzmy kilograma nadwagi. Przy przedniej przerzutce stosunek będzie lepszy. Problem jest gdzie indziej. Sprawność takich przekładni jest mniejsza, nie każda przekładnia daje radę przy dużym momencie obrotowym, konstrukcje jak Pinion potrzebują dostosowanej ramy, większość ma mniejszy zakres przełożeń i gorzej zestopniowany. Cytuj
mrSpiro Napisano 1 Lipca 2020 Napisano 1 Lipca 2020 Dla nich to nigdy nie będzie nudne, robią na tym piądzę . Cytuj
KSikorski Napisano 1 Lipca 2020 Autor Napisano 1 Lipca 2020 Robienie pieniędzy przez producentów to zła rzecz ? Cytuj
dure Napisano 23 Lipca 2020 Napisano 23 Lipca 2020 W Polsce zarabianie pieniędzy na kimś jest źle postrzegane, przykład: prowadzę sklep firmę handlową, kupuję produkt X w hurcie za 100zł i sprzedaję go za 130zł. Zarabiam 30zł. To nieetyczne. Bierze się to z dawnych czasów, gdzie wszystkie firmy były państwowe. Cytuj
MaxCava Napisano 24 Lipca 2020 Napisano 24 Lipca 2020 W dniu 23.07.2020 o 20:06, dure napisał: W Polsce zarabianie pieniędzy na kimś jest źle postrzegane... Szkoda odpowiadać na gościa pokroju mrSpiro. wystarczy zobaczyć jego niebywale mądre wpisy. Wpada, wrzuca zdanie z D i to cały jego dorobek. Cytuj
Bartek_S79 Napisano 12 Marca 2021 Napisano 12 Marca 2021 Taka ciekawostka: https://www.pinkbike.com/photo/20266031/ 1 Cytuj
marcusling Napisano 12 Marca 2021 Napisano 12 Marca 2021 @Bartek_S79 Fajna sprawa. Choć i tak będzie droga. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 13 Marca 2021 Mod Team Napisano 13 Marca 2021 Jeśli cena byłaby zauważalnie niższa od X01 AXS to opcja godna rozważenia. Cytuj
dure Napisano 13 Marca 2021 Napisano 13 Marca 2021 Czekam na GX AXS i Rival AXS do mojej przełajówki Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.