KSikorski Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 https://www.bikeradar.com/news/sram-52-tooth-eagle-cassette/ Dodali ten jeden ząbek więcej... ;-) Czy to już nie robi się nudne? Czekam na coś serio rewolucyjnego, jakąś skrzynię biegów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 Teraz, KSikorski napisał: Czekam na coś serio rewolucyjnego, jakąś skrzynię biegów... Nie doczekasz się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 12 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 Też mam taką obawę, ale chętnie przeczytam Twoją argumentację "dlaczego nie" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 Ponieważ jeżeli takowa miałaby powstać, ktoś by już takową stworzył. Fizyka jest jednak bezlitosna - miniaturyzacja przekładni powoduje iż wymaga ona bardzo twardych i masywnych (stalowych) elementów przenoszących moment obrotowy. Więc musi być ciężka. Co więcej - każda skrzynia biegów będzie zawierać conajmniej dwustopniową przekładnię - więc sprawność tego będzie conajwyżej taka jak przekładni łańcuchowej z przerzutkami. W praktyce - Rohloff, Alfine 11 czy podobne rozwiązania to 3-4 stopniowa przekładnia oraz 1.6-1.8 kilo. Oczywiście, możesz powiedzieć, że hipotetyczny uber materiał pozwoli zrobić lżejsze skrzynie, a uber smarowanie pozwoli podnieść sprawność ale... te same materiały podniosą sprawność i obniżą wagę tradycyjnego rozwiązania. Rower to bardzo dojrzała technologia i stosowane rozwiązania są po prostu optymalne dla większości przypadków użycia. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 Przyznam, że na początku byłem sceptycznie nastawiony do ciasnego stopniowania na miękkich biegach i rozstrzelonego na wysokich, które zaproponowało Shimano w swoim 1x12. Po czasie stwierdzam, że jeżeli jednak nie jeździ sięzbyt dużo po asfalcie to takie stopniowanie to strzał w dziesiątkę, bo na na góry mamy tak naprawdę 3 miękkie biegi: 39,45,51. Przeskoki są małe, łatwiej dobrać bieg, a sama zmiana biegu dzięki temu odbywa się znacznie lepiej. To co zaproponował Sram jest w mojej opinii bez sensu, dalej mamy 2 biegi "górskie" z olbrzymim przeskokiem niemalże 25%. Samo dodanie 2 ząbków nie sprawi, że to co było nie do wjechania takim się nagle stanie. Znacznie lepiej byłoby gdyby dodali kasetę zestopniowaną ciaśniej, coś w rodzaju 10-45, 10-46. Obstawiam, że dla wielu ludzi taka kaseta z koronką 30 z przodu byłabym idealnym rozwiązaniem na góry (wózek przerzutki, który mógłby być sam w sobie krótszy) nie byłby tak blisko ziemi jak przy kasecie 52T), a jeżeli ktoś mieszka na Mazowszu to wtedy montować 34T i mamy bardzo fajny zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 12 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 Mnie natomiast Sram dał do myślenia tym ruchem. Teraz zamiast stosować 32x10-50 można iść w 34x10-52 a to już jest konkret. Dla mnie byłoby to dobre rozwiązanie, tylko nie podoba mi się zmiana przerzutki w tym wszystkim. Czekam na testy pierwszych mixów starego i nowego Eagle, a tymczasem rozglądam się za bębenkiem XD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 (edytowane) 15 minut temu, bogus92 napisał: Mnie natomiast Sram dał do myślenia tym ruchem. Teraz zamiast stosować 32x10-50 można iść w 34x10-52 a to już jest konkret. Ta różnica jest prawie niedostrzegalna moim zdaniem i śmiało 34 można założyć do kasety 10-50 o ile nie mieszkamy w górach. Edytowane 12 Czerwca 2020 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
look285 Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 To co teraz czekamy na shimano 2022 10 -53? Sram zamiast zrobić fajna ażurowa kasetę 10-45, popracować nad zrzucaniem w manetkach o 2 biegi w dół, zabawia się w kotka i myszkę z Shimano. Nikt tam nie wpadł na pomysł, że skoro rower enduro ma rozpiętość na kasecie 10-50 to dla xc wystarczy mniejsza ale ciaśniej zestopniowywana konstrukcja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 28 minut temu, look285 napisał: 10-45 Dlaczego nie 11-50 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Może i jakiś tam sens to ma, ale skok z 42 na 52 to imo gruba przesada. Wygląda to bez mała jak megarange. U Srama brakuje ciaśniejszej kasety 12sp. Przydałoby się coś w rodzaju 10, 11, 12... 45. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Ciekawe czy będzie spadał łańcuch kręcąc do tyłu na zębatce 52? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 8 godzin temu, wkg napisał: Dlaczego nie 11-50 ? Bo mają bębenek XD, kaseta 10-45 będzie lżejsza, pozwoli wsadzić mniejszy przedni tryb, aby uzyskać podobne przełożenia no i to co dla mnie np bardzo ważne - wózek przerzutki może być wtedy krótszy i jest dalej od ziemi niż przy patelni 50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 A jaki bębenek będzie miała 10-45 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 1 godzinę temu, Sabarolus napisał: Bo mają bębenek XD, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 13 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Dla mnie zębatka 52T spowodowałaby brak konieczności zmiany zębatki z 34 na 32 przy jeździe w góry. A to spory atut według mnie. Jednak każdy ma inny pogląd na kwestię napędu, dla mnie ma być jak najbardziej wszechstronny, a jednocześnie prosty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Ciekawe, czy kiedykolwiek wróci moda na przednie zmieniarki i ciaśniejsze stopniowanie Życie zaskakuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 2 godziny temu, wkg napisał: Ciekawe, czy kiedykolwiek wróci moda na przednie zmieniarki i ciaśniejsze stopniowanie Życie zaskakuje. Jak dojdziemy do kasety 10-55 i wózka przyklejonego do chodnika to albo wypromuja na nowo przednia zmieniarke albo koło 30 cali ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Obstawiam to drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Ja tez, bo przy okazji można by wprowadzic kilka innych "niezbednych" standardów bez których oczywiście nie da sie jeżdzić i przy okazji wydrenuje sie kieszenie klientów do ostatniego grosza ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Oczami wyobraźni widzę niedzielne rowerzystę na fulu "ęduro" z napędem Eagle ,wersja "największa zębatka na dzielni",któremu na przeciętnym górskim podjeździe podrywa przednie koło przy przełożeniu 32-52 Zdziwienie na twarzy bezcenne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemokolarz Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Ceny pewnie wysokie jak na nasze standardy finansowe. Sramowi przydałby się patent podobny do tego od Shimano, gdzie machniesz dźwignią przód tył i masz 4 biegi niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 2 godziny temu, durnykot napisał: Oczami wyobraźni widzę niedzielne rowerzystę na fulu "ęduro" z napędem Eagle ,wersja "największa zębatka na dzielni",któremu na przeciętnym górskim podjeździe podrywa przednie koło przy przełożeniu 32-52 Nauczy się : ) Albo zmieni zębatkę na większą ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Gdyby tylko istniało coś takiego jak przednia przerzutka, ależ by to życie ułatwiło... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 (edytowane) No i ułatwia, tylko jest passe... Co złego w fajnym 3x9 lub 3x10? A w 2x10? Nic, tylko, kurna, za dużo tych manetek na kierowniku do ogarnięcia. W wersji hardkor może być 5: przód, tył, sztyca, damper, amor A, koło 32" już jest, gdzieś tu widziałem Puch Bass. Tam to można i 60t z tyłu walnąć albo więcej... O przepraszam, Puch Bass to 36". Otwierają się możliwości! Edytowane 13 Czerwca 2020 przez KurczakNorris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Teraz, KurczakNorris napisał: W wersji hardkor może być 5: przód, tył, sztyca, damper, amor Dwa hamulce i pilot od Garmina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.