Skocz do zawartości

[korba] Sama się dokręca w czasie jazdy w SUP xp969


mant3z

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pacjent SUP XP 969

https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/superior/38644/xp_969_crb

Suport Token Ninja taki skręcany. To już 3ci jaki wymieniałem i pierwszy z jakim mam problem a jest to najlepszy jaki do tej pory miałem. Póki co zakładam że, to nie suport.

Mam go już rok, dbałem żeby nie było syfu... nie strzela i kręci się elegancko.

Problem zaczął się niedawno, z czasem jazdy, po około 50km zaczyna się odczuwać opór na korbie kręcąc ręką. Powyżej 150km to już konkrety opór jest, pchnięcie ręką nie da nawet pół obrotu.

Wystarczy odkręcić śrubki lewej korby, następnie odkręcić tą plastikową śrubę lewej korby, skręcić wszystko na nowo i kręci się jak nowe. Dosłownie zero oporów.

Tą plastikową to tak na czuja lekko do pierwszego oporu, a te dwie ramienia 6Nm

Już 3x tak robiłem.

Czy ktoś z Was miał taką dziwną przypadłość i wie jak temu zaradzić?

Już wiem że, tutaj popełniam niewielki błąd ale może ma znaczenie.

Powinno być 12-14Nm i niekoniecznie dbałem o podkładkę, nie wiem czy odpowiednio jest włożona. W poprzednich rowerach też ją byle jak pakowałem i było git :)

image.png.b32192bd32e2f162b90579c277106c03.png

Napisano

Ja tam kontrę (tę plastikową śrubę) też porządnie dokręcam a dwie śrubki mocujące stopniowo i na zmianę. Mimo wagi, terenu i czasami mocnego gięcia korby nigdy problemu z luzami ani jej ruchami nie miałem.

Napisano

Plastikowa nakrętka jest tylko po to, żeby "dociągnąć korbę" i skasować luz, nie trzeba, a wręcz nie należy dokręcać jej bardzo mocno.

Może coś źle składasz? Jesteś pewien, że wszystkie podkładki założyłeś i zrobiłeś to poprawnie?

Napisano

Opór oznacza, że jest ciaśniej niż być powinno. Zakładam, że korba mimo tych 6Nm się nie przesuwa na ośce, zresztą dziwnym by było, gdyby to korba się nie luzowała a dociskała do łożysk podczas pedałowania.

Problem więc moim zdaniem leży po stronie wkładu suportu. On się zapewne ODKRĘCA od wibracji i obrotów, przez co rozszerza się i zaciska między korbami. Dokręć suport, zaznacz markerem czy naklejką położenie suportu względem ramy, załóż korbę, jedź, obserwuj.

Napisano

Zrobione, użyłem jakiegoś kleju do gwintów ze sklepu motoryzacyjnego. Tym razem poszło 14Nm na śruby.

Extra dołożyłem podkładkę 0,5mm pod lewe ramie pomimo że, w instrukcji Token'a było żeby nic nie dawać.

Zdecydowałem się na to ponieważ zauważyłem jakiś brzydki szlif na zębach suportu, dziwne bo to nie napędowa strona także nie wiem co mogło być przyczyną.

Nadchodzi długi weekend długi więc będzie testowane :) wrócę ze spostrzeżeniami.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...