Skocz do zawartości

[opony] zmiana w mtb na semi slick?


michcss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Mam obecnie Kross Level A6 z bodajże 2007 na Schwalbe Racing Ralph 26x2.1. Jego zastosowanie w ostatnich latach to głównie asfalt/kostka/raczej ubite sciezki lesne/szuter itp z dzieckiem w foteliku które krzyczy "tata czemu tak wolno!" ;)  Stwierdziłem że chyba pora zmienić opony na coś węższego w stylu semi-slick (na pewno to tańsze niż zmiana roweru na crossa). Nie mam pojęcia jaka szerokość jest właściwa, generalnie nie znam się. Waga wraz z dziecięciem ~90kg. Pomożecie? :)

Napisano

Napisz ile chcesz wydać bo generalnie w przypadku opon droższa=lepsza.

Osobiście do takich zastosowań kupiłbym coś w granicach 37c-40c celując przede wszystkim w continental contact speed

Napisano

+- do 100zł/szt.

Obręcze to WH-M505, tak patrze wg internetu 25.2mm, Recommended Tire: 26 x 1.50-2.25, to 37c nie będzie już za małe?

Napisano
Godzinę temu, Mihau_ napisał:

osobiście do takich zastosowań kupiłbym coś w granicach 37c-40c celując przede wszystkim w continental contact speed

Koło z oponą 37-40c wygląda jak od dziecięcego roweru. Przy tym zmniejsza się znacznie obwód koła wiec wcale nie będzie szybciej a na bank mniej komfortowo. Ja bym proponował Schwalbe Hurricane 26x2,0 jesli uda sie znalezc to jeszcze ze starym wzorem bieżnika, nowy Hurrican 26x2,1 tez wyglada interesująco choc chyba nieco bardziej w teren. Te Conti contact speed tez fajne i są 26x2,0 ;-)

Napisano
Teraz, Alsew napisał:

Przy tym zmniejsza się znacznie obwód koła wiec wcale nie będzie szybciej

Serio? Masz 3k postów na forum rowerowym i piszesz takie głupoty?

Napisano
1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

Napisz ile chcesz wydać bo generalnie w przypadku opon droższa=lepsza.

Osobiście do takich zastosowań kupiłbym coś w granicach 37c-40c celując przede wszystkim w continental contact speed

 

Cóż, ja bym opony typowo na asfalt nie wybrał, na dodatek jeszcze wąziutkiej, którą trzeba mocno nabijać, żeby pod dużym obciążeniem nie dobijała do obręczy. Moim zdaniem 2.0 jest spoko, pod warunkiem, że bieżnik własnie semi slick, a nie gładka jak nic nie wyszło niemowlaka oponka typu wymienione conti.

 

Ja stawiam na Hurricane / Double Fighter.

Napisano

Moim zdaniem RR 2,1 jakimiś strasznymi klocami nie są . Gdybyś chciał radykalnie zmniejszyć opory to wąska , gładka i ....  mało komfortowa potrzebna .

Ja zaproponuję taki półśrodek  https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-cx-comp-pd3071/?v_Id=20156

Sprawdzona na asfalcie i lekkim terenie . Nie jest najlżejsza i czasem śliska ale ogólnie ok .

Albo taka , też sprawdzona . To moja opona ,,po i przedsezonowa" czyli niegórska . https://velo.pl/ogumienie/opony/author/cross-mtb-26-x-175

Napisano
53 minuty temu, Alsew napisał:

Koło z oponą 37-40c wygląda jak od dziecięcego roweru. Przy tym zmniejsza się znacznie obwód koła wiec wcale nie będzie szybciej a na bank mniej komfortowo. 

Jestem podobnego zdania. Zmniejszenie obwodu koła też czuć (krótsze przełożenie na tym samym biegu), podobnie jak zmniejszenie prześwitu (łatwiej zaczepić pedałem w zakręcie). No i oczywiście gorszy komfort. Na asfalcie dobrej klasy opona o szerokości nawet 2.2 cala wcale nie musi się gorzej toczyć od taniej opony 1.5-1.75 (np. : https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-speed-king-ii-racesport-2015). Dopiero przy dużych prędkościach wąska opona będzie mieć przewagę aerodynamiczną, no i łatwiej jest uzyskać niską masę nawet w niedrogiej oponie (ale akurat z dzieckiem w foteliku to bardziej liczy się komfort niż waga). 

Ja bym poszedł raczej w tym kierunku: https://allegro.pl/oferta/schwalbe-fat-frank-60-559-26x2-35-k-guard-sbc-refl-9067440543

A jak tata więcej potrenuje, to wcale nie będzie wolno, za to będziecie płynąć po dziurach jak krążownikiem i dziecko będzie zadowolone.

Napisano
5 godzin temu, Mihau_ napisał:

Serio? Masz 3k postów na forum rowerowym i piszesz takie głupoty?

To ty bzdury piszesz. Koło 26er ma 559mm średnicy czyli dokładnie 22cale dopiero jak założysz na taką obrecz oponę o wysokosci 50mm czyli jakieś 2,0 cala to masz koło 26 cali (659mm) Jak na obrecz 559mm założysz oponę 37c która ma jakies 35 mm wysokosci to otrzymujesz koło o średnicy 629mm czyli poniżej 25 cali ;-) Na tej samej zasadzie powstały rowery z kołami 29 er :-)

Napisano
11 minut temu, Alsew napisał:

To ty bzdury piszesz. Koło 26er ma 559mm średnicy czyli dokładnie 22cale dopiero jak założysz na taką obrecz oponę o wysokosci 50mm czyli jakieś 2,0 cala to masz koło 26 cali (659mm) Jak na obrecz 559mm założysz oponę 37c która ma jakies 35 mm wysokosci to otrzymujesz koło o średnicy 629mm czyli poniżej 25 cali ;-) Na tej samej zasadzie powstały rowery z kołami 29 er :-)

Gościu, chłop jeździ z dzieciakiem w foteliku, naprawdę myślisz, że istotną kwestią jest prędkość maksymalna (załóżmy, że przy kadencji 90) niższa o 3kmh a i tak wynosząca w granicach 45? Bo prędkości "przelotowe" ustalasz sobie przełożeniami a nie rozmiarem opony

Napisano
1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

Gościu, chłop jeździ z dzieciakiem w foteliku, naprawdę myślisz, że istotną kwestią jest prędkość maksymalna

A i dlatego że predkość nie ma znaczenia to kolega ma zmieniać opony na 37mm? rozumiem gościu, rozimiem... I oczywiscie komfort nie ma znaczenia?...gościu! I oczywiście dziecko w foteliku tez bedzie zadowolone jak je wytrzęsie na leśnej ścieżce bo jakiś gościu na forum doradził tatusiowi węższe laczki, bo takia miał widzimisie ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...