Skocz do zawartości

[opony] zmiana w mtb na semi slick?

michcss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Mam obecnie Kross Level A6 z bodajże 2007 na Schwalbe Racing Ralph 26x2.1. Jego zastosowanie w ostatnich latach to głównie asfalt/kostka/raczej ubite sciezki lesne/szuter itp z dzieckiem w foteliku które krzyczy "tata czemu tak wolno!" ;)  Stwierdziłem że chyba pora zmienić opony na coś węższego w stylu semi-slick (na pewno to tańsze niż zmiana roweru na crossa). Nie mam pojęcia jaka szerokość jest właściwa, generalnie nie znam się. Waga wraz z dziecięciem ~90kg. Pomożecie? :)

Napisano

Napisz ile chcesz wydać bo generalnie w przypadku opon droższa=lepsza.

Osobiście do takich zastosowań kupiłbym coś w granicach 37c-40c celując przede wszystkim w continental contact speed

Napisano

+- do 100zł/szt.

Obręcze to WH-M505, tak patrze wg internetu 25.2mm, Recommended Tire: 26 x 1.50-2.25, to 37c nie będzie już za małe?

Napisano
Godzinę temu, Mihau_ napisał:

osobiście do takich zastosowań kupiłbym coś w granicach 37c-40c celując przede wszystkim w continental contact speed

Koło z oponą 37-40c wygląda jak od dziecięcego roweru. Przy tym zmniejsza się znacznie obwód koła wiec wcale nie będzie szybciej a na bank mniej komfortowo. Ja bym proponował Schwalbe Hurricane 26x2,0 jesli uda sie znalezc to jeszcze ze starym wzorem bieżnika, nowy Hurrican 26x2,1 tez wyglada interesująco choc chyba nieco bardziej w teren. Te Conti contact speed tez fajne i są 26x2,0 ;-)

Napisano
Teraz, Alsew napisał:

Przy tym zmniejsza się znacznie obwód koła wiec wcale nie będzie szybciej

Serio? Masz 3k postów na forum rowerowym i piszesz takie głupoty?

Napisano
1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

Napisz ile chcesz wydać bo generalnie w przypadku opon droższa=lepsza.

Osobiście do takich zastosowań kupiłbym coś w granicach 37c-40c celując przede wszystkim w continental contact speed