Skocz do zawartości

[Hamulec przedni] Shimano br-m315 - wymiana


Tomciu15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam rower kross hexagon 6.0 2019, w którym mam do wymiany hamulec przedni (bodajże jest to shimano br-m315 lub br-mt200) nie chce się bawić w wymianę oleju i uszczelek, wolę dołożyć te 30 zł i kupić nowy, zalany, odpowietrzony z przewodem i go zamontować. Mój problem tkwi w tym, że nie wiem do końca jak się do tego zabrać ponieważ jest on połączony z przerzutkami i nie wiem która śrubę mam odkręcić aby wymienić hamulec (tzn zamontować klamkę hamulca bo montaż przy tarczy i wymiana tarczy to dla mnie żaden problem) Mógłbym prosić o pomoc? Np podesłanie jakiegoś filmiku jak zamontować klamkę aby nie popsuć przerzutki? Byłbym wdzięczny :) w załączniku wysyłam jak wygląda nowy hamulec a jak wygląda obecnie zamontowany połączony z przerzutką. 

IMG_20200603_213139.jpg

thumb_d_gallery_base_5cf62c3a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz klamkomanetki. Wiec opcje dwie - albo wymieniasz klamkomanetkę, w której musisz skrócić przewód, do tego wymienić linkę od przerzutki i wszystko poustawiać. 

Opcja druga kupujesz hamulec MT200, skracasz, montujesz, do tego kupujesz jakąś manetkę, zmieniasz linkę i wszystko ustawiasz. 

W obu przypadkach da się skrócić przewód bez odpowietrzania. 

A co dolega obecnemu hamulcowi? W wymianę uszczelek już mało kto się bawi, nawet wymiana całego zacisku jest mało opłacalna. A odpowietrzanie/wymiana oleju to normalna i prosta czynność serwisowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hamulcu rok temu był wymieniany olej (przez moją głupotę) w najbliższym serwisie rowerowym i po pewnym czasie samoczynnie się wylał (prawdopodobnie coś źle skręcili) i się teraz zastanawiam czy po prostu nie oddać lepiej roweru do tego serwisu aby od nowa naprawili hamulec poprzez wymianę oleju i odpowietrzenie. Klocki i ewentualnie tarczę już bym sam wymienił na nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro coś sknocili to powinni poprawić. Olej z hamulców nie wycieka "sam", nie ulatnia się czy coś - jeśli go nie ma to gdzieś jest wyciek i trzeba to zdiagnozować. 

Jeśli ma rok to też nie ma potrzeby go ruszać, jak już można odpowietrzyć hamulec jeśli tego wymaga. Ewentualnie zmienić klocki. Ale tarcza jak wyżej - powinna być okej. 

No chyba że się pogięła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec już ogarnąłem - kupiłem nowy zacisk za 60 zł, kolega mi to jutro zamontuje, wleje nowy olej i odpowietrzy, teraz tylko kwestia tarczy - zrobiłem tym rowerem z 500 km, przednim mało hamowałem więc jest prawie jak nowa. Tylko, że została zalana olejem, jeśli ją dobrze oczyszczę, to nie będzie problemu z "piszczeniem" jeśli założę nowy zacisk z nowymi klockami? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...