Skocz do zawartości

[opony] Rower crossowy, przód, sztywny widelec.


vicher

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Szukam opony na przód do roweru crossowego, mam sztywny widelec, wiec chciałbym coś szerszego, dla "amortyzacji". Do widelca force wchodzi max 2 cale, ale wówczas nie zmieszczę błotnika, jakoś przeboleje brak błotnika. Obecnie jeżdżę na oponie KENDA 700 X 35C K161 KROSS CYCLO, i trochę brakuje mi bocznej przyczepności. Jeżdżone będzie cały rok, drogi leśne, polne, szuter, często kamienie, snieg i asfalt na dojazd, oraz rekreacja z fotelikiem. To taki rower do wszystkiego.

W sumie to wybór ograniczam dla takich opon.

CST CONVOY 700x38c lub 29x2.0
CST PIKA 700x38c
Continental AT RIDE 28 x1.6
SCHWALBE SMART SAM 28 x 1,75 (29x1.75 jakieś różnice względem 28?) 28x1.60

Cena zbliżona 50-70zł. CST, są najżejsze ~450g.

Coś doradzicie? Używaliście któryś z nich?

Napisano

Mogę Ci polecić Schwalbe Marathon Mondial. Wiele osób uważa je za najlepsze opony uniwersalne i ja dołączam do tej opinii. Mają stosunkowo niskie opory toczenia a przy okazji oferują dobrą przyczepność. Poza tym mają dobrą wkładkę antyprzebiciową. Wersja zwijana i drutowa mają podobną wagę z tym że wersja zwijana ma dodatkowo wzmocnione ścianki boczne. Dużej różnicy pomiędzy 1.75 i 2.00 nie ma. W calach wydaje się sporo ale w rzeczywistości jest to 2-3 mm szerokości. Z tym że 1.75 jest tylko w wersji drucianej a 2.00 tylko w wersji zwijanej. Osobiście poleciłbym Ci 1.75. Sam teraz mam taką z przodu i jestem mega zadowolony.

Napisano

Jeździłem na CrossRide 700x42 (poprzednik AT Ride, ale bieżnik ten sam) i mogę polecić - fajna opona o dość zrównoważonych właściwościach w różnych warunkach i szybka na asfalcie, ale dla mnie trochę za wąska (balon ma tylko 38 mm, a też mam sztywny widelec i trochę trzęsie). Jeśli wejdzie w widelec, to można rozważyć tą: https://allegro.pl/oferta/continental-cross-x-king-29x2-0-opona-24h-2019-8181272321 To ten sam bieżnik, tylko szersza. Przy sztywnym widelcu im więcej gumy z przodu tym lepiej.

Właściwie to i Race King w szerokości 2.0 może by wszedł, a to też dobre opony. Może nie mają agresywnych klocków na bokach, ale przy niskim ciśnieniu ładnie się kleją, a opory toczenia mają niższe od X-Kinga.

Na bardziej mokre warunki brałbym pod uwagę również takie:

https://allegro.pl/oferta/maxxis-beaver-29x2-00-60tpi-drut-70a-50a-opona-8826985780

Ciekawą, tanią oponę szutrową ma w ofercie Kenda - model Piedmont:

https://allegro.pl/kategoria/opony-i-detki-opony-251495?string=piedmont&bmatch=al-product-eyesa2-mentat-spo-1-4-0528

Występuje w wielu szerokościach i tu również brałbym najszerszą (45 albo 50mm). Z moich doświadczeń wynika, że na dużym kole nawet symboliczny bieżnik daje dużą przyczepność w terenie, ale musi być niskie ciśnienie. Kenda Cross Cyclo to bardzo wąska opona (realnie pewnie ze 33-34 mm) i przejście na oponę o 10-15 mm szerszą (i z wyższym profilem) odczujesz zauważalnie na plus pod względem komfortu i przyczepności na nierównościach, piachu, a na asfalcie wcale nie musi być gorzej. Tylko masa będzie siłą rzeczy większa (chyba że te szersze będą w topowych wersjach wyścigowych).

 

 

Napisano

@chrismel dzięki za odp, jednak szukam czegoś o innym bieżniku.

@marvelo dziękuję za obszerną odpowiedź oraz sugestie. Chyba zostanę przy rozmiarze 2.0. W widelcu force na oponie 29x2.0. DoubleFighter Continental jest po pół cm z każdej strony jest wolnego miejsca.

Napisano

Sam ostatnio przechodziłem wymianę 1,75 na 2.0 i po zrobieniu 200+km wyłącznie po lasach będę chciał coś więcej skrobnąć. U mnie różnica polegała na tym, że chciałem spokojnie przejeżdżać po piaskownicach leśnych. Z tego co widzę spokojnie bym w widelcu zmieścił 2,25 - ale to dla mnie na razie przesada.

Z przodu conti RK. Z tyłu fabryczne authory.

bn.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...