Crockett Napisano 28 Maja 2020 Napisano 28 Maja 2020 Witam wszystkich, Chciałbym wymienić dętki i opony w Unibike Evolution 2010. Zarówno dętki jak i opony mają już 10 lat. Tutaj pełna specyfikacja roweru: http://www.bikestats.pl/rowery/Unibike-Evolution-2010_7746_5671.html Rower ma mały przebieg - 3080 km, bo przez pierwsze 9 lat mało na nim jeździłem, dopiero w tym roku od 22 kwietnia zrobiłem 720 km. Opony (Schwalbe Racing Ralph 26x2.25 57-559), w tej chwili tylna robi się już łysa, do tej zaczna pękać na bokach, przednia w lepszym stanie ale jak już będę wymieniać to obie. Dętka (z opisu producenta też Schwalbe) chyba właśnie poszła, bo wczoraj zrobiłem trasę 37km, z synkiem w foteliku i dziś jak zszedłem do garażu żeby pojeździć wieczorem to z tyłu był flak. Nabiłem koło na 4 bary i pojechałem sprawdzić, bo nie schodziło szybko. Po godzinie i przejechaniu 30 km spadło na 2.2 bara, dobiłem je znów na 4 i zobacze ile zejdzie przez noc. Co byście radzili kupić teraz - myślałem o jakiś dętkach Continental, a jeśli idzie o opony to w sumie nawet mogłyby być inne/węższe bo 90% mojego czasu jazdy to w tej chwili asfalt, pozostałe 10 to Las Kabacki w Warszawie. Rower w ogóle nie jest wykorzystywany do jazdy typowo górskiej. Zależy mi na oponach dość trwałych (jak jeżdzę z Żoną i synem to prędkość średnia od 17 do 20 km/h, jeśli sam lub tylko z nim to od 22 do 26km/h średnio, ok 30-40 km dziennie). Dla młodego to już ostatni w foteliku bo 5 latek i waży 20 kg. Ja z kolei też jestem dość ciężki, przez 4 miesiące zrzuciłem 21 kg i teraz ważę 98.5, ale docelowo chcę dojść do 85 przy 186 cm wzrostu. z góry dzięki za pomoc.
wkg Napisano 28 Maja 2020 Napisano 28 Maja 2020 Trwałe, dobre i szybkie: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-mezcal-pd5857/?v_Id=95475 Trwałe, dobre, szybkie i lżejsze choć droższe: https://karbonowy.pl/mtb-zwijane/1327-vittoria-mezcal-tnt-26x210-opona-zwijana.html Teraz, Crockett napisał: dziś jak zszedłem do garażu żeby pojeździć wieczorem to z tyłu był flak. Nabiłem koło na 4 bary i pojechałem sprawdzić, bo nie schodziło szybko. Najgorsze. Pewnie jakiś kord ze zużytej opony drażni gdzieś dętkę i nijak tego nie idzie wymacać.
Crockett Napisano 29 Maja 2020 Autor Napisano 29 Maja 2020 Dzięki za pomoc. A coś z tańszych opon w ogóle ma sens ? Do jazdy 90% asfalt + 10% las. Zależy mi na tym aby się jakoś bardzo szybko nie ścierały (te Schawlbe nikły w tym sezonie w oczach), i żeby nie były też jakoś bardzo drogi. Zastanawiałem się nad takim zestawem: https://t-bike.pl/opona-continental-raceking-26x2-2.html https://t-bike.pl/detka-continental-mtb-26x1-75-2-5-auto-20884.html Dziś po nocy oczywiście flak.
wkg Napisano 29 Maja 2020 Napisano 29 Maja 2020 Wywal to bo się umęczysz z szukaniem zadziora żeby go zakleić a i tak powietrze ujdzie w najmniej spodziewanym momencie. Ja nie jeździłem na Continentalach, ludzie jeżdżą (RKna tył, XK na przód). Znam dobrze Vittorie i ich jakość jest bardzo wysoka choć żadnej drutowej nie miałem. Kolega @cervandes który chyba jest prezesem fanclubu Vitttorii przeleciał na Mezcalach 10 tys km. Nie wiem, czy oszczędność 30 zł na oponie przy takim przebiegu jest istotna. Do Schwalbe się zraziłem a już na Racing Ralphy ludzie teraz strasznie narzekają.
Crockett Napisano 29 Maja 2020 Autor Napisano 29 Maja 2020 Orientujesz się, czy gdzieś w Warszawie dostanę te Vittorie od ręki ? Akurat ten sklep z Conti mam niedaleko domu, a zależy mi żeby dziś wrzucić nowy zestaw i cos pojeździć
wkg Napisano 29 Maja 2020 Napisano 29 Maja 2020 Musisz poszukać ale przypuszczam, że wątpię. Jak podzwonisz i dopytasz i dziś wyślą to jutro będą w paczkomacie : ) Ale tzreba się upewnić, że mają na stanie i wyjdą dzisiaj. Centrumrowerowe sie ostatnio polepszyło. Wiele tysięcy zrobiłem na takiej: https://biostern.abstore.pl/opony-mtb-vittoria-saguaro-26x2-0-zwijana,c106,p3089,pl.html a ten facet to polecany dostawca. Niestety droższa i ma już kilka lat :/ Ale po asfalcie idzie szybko, fajnie "śpiewa" i w terenie mocno się wgryza. Jest droższa bo lżejsza i składana anie drutowa. Na zwijanych oszczędzisz 300-400g na wadze obu. Jedyne wady tych opon (Mezcal to samo) to słabe oczyszczanie jak się już zalepią lepkim, grubym błotem. Ale dobrze oczyszczające się opony o otwartej konstrukcji bieżnika, luźno ułożonych klockach są bardzo terenowe i na asfalt to mocno średnio.
Crockett Napisano 29 Maja 2020 Autor Napisano 29 Maja 2020 ok, jeszcze raz dzięki. Co do Schwalbe to racja, w tym roku jak zrobiłem w miesiąc 720 km to bieżnik leciał w dół jak szalony.
wkg Napisano 29 Maja 2020 Napisano 29 Maja 2020 Nie tylko to - mają bicie i są nierówne - to z lektury wątków. https://allegro.pl/oferta/vittoria-opona-drutowana-mezcal-26x1-9-8452484112 https://allegro.pl/oferta/vittoria-opona-drutowana-mezcal-26x2-1-8463852101 Tu masz taniej w obu rozmiarach ale to są starsze opony (Geax to Vittoria).
cervandes Napisano 29 Maja 2020 Napisano 29 Maja 2020 29 minut temu, wkg napisał: Kolega @cervandes który chyba jest prezesem fanclubu Vitttorii przeleciał na Mezcalach 10 tys km. 11 tys km. i nadal jeżdżą. Melduję, że mają obecnie po 0,7mm bieżnika na środku (względem 2,5mm w nowej oponie) i zero kapci
wkg Napisano 29 Maja 2020 Napisano 29 Maja 2020 Teraz, cervandes napisał: mają obecnie po 0,7mm bieżnika na środku Na tyle ? Jeździsz pewnie na mleku to jak mają być kapcie ? Ja się dziwię jak mogłem tyle lat używać dętek. Jak sobie przypomnę te piesze powroty do domu albo zmianę dętki w deszczu i błocie brrrrrr .... nigdy więcej tego szajsu
cervandes Napisano 29 Maja 2020 Napisano 29 Maja 2020 Teraz, wkg napisał: Na tyle ? Jeździsz pewnie na mleku to jak mają być kapcie ? Ja się dziwię jak mogłem tyle lat używać dętek. Jak sobie przypomnę te piesze powroty do domu albo zmianę dętki w deszczu i błocie brrrrrr .... nigdy więcej tego szajsu No raczej, że na mleku. Dętki to przeżytek. 0,7mm mają obie, bo ja zamieniałem przód z tyłem, Po paru tysiącach zamieniłem je miejscami żeby się przednia troszkę starła a jak teraz trzeci raz zalewałem to nawet nie wiem która jest która, obie wyglądają tak samo.
wkg Napisano 29 Maja 2020 Napisano 29 Maja 2020 Ja następną na przód chyba dam Peyote, teraz Barzo. Nic się te opony nie zużywają - jak diesle PSA. Już by coś człowiek zmienił a te jeżdżą i jeżdżą jak głupie D Piszę o Barzo bo Peyote na tyle nikną mi w oczach.
Blueforce Napisano 29 Maja 2020 Napisano 29 Maja 2020 Saguaro to świetne, prawdziwie uniwersalne opony do jazdy w większości warunków, do jazdy mocno skoncentrowanej na asfalcie lepszy jest mezcal, raceking on conti ma także niskie opory toczenia na asfalcie, lecz o conti pojawiało się na forum o odpadających klockach i nienajlepszej jakości, natomiast vittoria/geax dostaje laurki( moim zdaniem słusznie, mam saguaro 26x2.0 przód i tył).
Crockett Napisano 30 Maja 2020 Autor Napisano 30 Maja 2020 Dziś przy wymianie zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jestem laikiem, ale moim zdaniem kaseta nie powinna się "bujać" tak na boki, czy to nie są za duże luzy, czy to coś poważnego ?, Jestem to w stanie, jako laik, sam ogarnąć? Czy to nic takiego i jeździć dalej ? Wrzucam dwa filmy, obrazujące jak to wygląda; https://megawrzuta.pl/download/46af41255acaea78a11443338e3d0b1c.html https://megawrzuta.pl/download/bdac31d752ee49b93a7181108ee1cc76.html
wkg Napisano 30 Maja 2020 Napisano 30 Maja 2020 Tragedii absolutnie nie ma, te tańsze piasty tak mają. Lekko wygięta i kręci bębenkiem na boki. Jeździć, obserwować Nic się z tym nie zrobi bo pewnie taniej kupić nowe koło niż wymienić piastę. A nowe to już pod bezdętkę.
Crockett Napisano 30 Maja 2020 Autor Napisano 30 Maja 2020 Dzięki Zamówiłem te Mezcale , a wczoraj kupiłem Schwalbe XC Comp 26 x 2.00, Conti nie było w sklepie a nie chciało mi się jeździć i szukać (i już widziałem sporą różnicę, dużo łatwiej się jechało po asfalcie), jak przyjdą Vittorie to przerzucę je do mnie, a Schwalbe do starego Wheelera, którego teraz używa mój Tata (on robi z 800 km na sezon z prędkościami ok 15 km/h, bo jeżdzi z psem i ma 69 lat) więc mu stykną .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.