vooyeQ Napisano 18 Maja 2020 Napisano 18 Maja 2020 Ahoj, Potrzebuję dobrać ramę, żeby móc w miarę bezboleśnie przełożyć komponenty. Czy to będzie pasować ? Zmiana z [ klik ] [ klik ] (20'') na [ klik ] , rozmiar L. Z tego co się dokształciłem: - do wymiany linki, wiadomo - tarcze mam 160mm więc powinno być ok - sztyca, było 30.9, będzie 31.6, czyli zmiana sztycy i zacisku, a jak to wygląda z obejmą przerzutki ? ( SLX FD-M670, popatrzyłem w specyfikację i powinna objąć 34.9mm ) - nie mam boosta z tyłu ( piasta SLX FH-M7000 ), tu będzie ok ? - suport, muszę zmierzyć, ale rozumiem, że ewentualnie można sobie kupić szerszy/węższy i będzie ok ( Shimano SM-BB70, korba XT FC-M782 ) ? - i chyba najważniejsze, amortyzator.. to Rock Shox Reba RL 29 Solo RL 100mm / 15mm a. obie ramy są tapered, ale wolę się upewnić, czy tapered taperedowi równy b. dodatkowo wysokość główki, aktualnie jest 100mm, w nowej ramie jest wg. specyfikacji 110mm, kiedyś próbowali mi dopasować ramę z Treka (główka 120mm i stwierdzili, że to se ne da) Dzięki.
Dokumosa Napisano 18 Maja 2020 Napisano 18 Maja 2020 Od końca... Jeśli sterówka odpowiednio długa to będzie pasować (masz obecnie co najmniej 1cm podkładek pod mostkiem?), kwestia dokupienia odpowiednich sterów żeby pasowały do nowej ramy (być może da się przełożyć ale raczej się nie praktykuje bo to część eksploatacyjna i zapewne obecnie masz takie za 20zł). Suport będzie pasował ale tutaj znowu pytanie czy warto zakładać stary bo może niewiele w nim już życia (można iść w tani suport SM-BB52 albo znacząco trwalszy BB-MT800 BSA). Piasta z tyłu będzie pasować. Zamiast zmieniać sztycę możesz użyć odpowiedniego adaptera. Peak 29 wymaga przerzutki TopSwing (obejma poniżej wózka) i ciągu z góry - FD-M670 powinna być ok.
vooyeQ Napisano 18 Maja 2020 Autor Napisano 18 Maja 2020 Wydaje mi się, że nie ma żadnej podkładki, raczej wygląda to tak jak na zdjęciu, wieczorem zweryfikuję.
Dokumosa Napisano 18 Maja 2020 Napisano 18 Maja 2020 Na zdjęciu jest jedna i wygląda na 10mm. Ew. możesz mieć jakieś podkładki nad mostkiem.
vooyeQ Napisano 18 Maja 2020 Autor Napisano 18 Maja 2020 Wychodzi na to że są i dwie, zmierzone - 2x10mm, czyli co, można próbować ?
Dokumosa Napisano 18 Maja 2020 Napisano 18 Maja 2020 Popraw mnie jeśli się mylę ale z Twoich postów wynika, że nowa rama będzie miała główkę 10mm dłuższą niż stara oraz że masz dwie podkładki po 10mm pod mostkiem. W takim razie pozbywasz się jednej z nich i będzie pasowało. Swoją drogą dobrze przemyślałeś zakup starego peak'a? Tam jest szosowy kąt główki (73*), długie rurki łańcuchowe i nic nie warty lakier, linki puszczone luzem na zewnątrz... taka rama pokraka z poprzedniej epoki.
vooyeQ Napisano 18 Maja 2020 Autor Napisano 18 Maja 2020 Tak, wg specyfikacji Peak ma 110mm główkę, obecna rama ma 100mm. Mam 2 podkładki pod mostkiem, każda 10mm. Czyli jest zapas. -- Jeżeli poratujesz jakąś ambitniejszą propozycją ramy do w/w komponentów to bardzo chętnie (!) -- Sytuacja wygląda tak, że pękł mi komin, a całkiem niedawno serwisowałem hamulce, wymieniona kaseta, więc szkoda mi inwestować w nowy sprzęt. Może nie tyle szkoda, co nie do końca leży mi wizja napędu 1x11 / 1x12. Dodatkowo teraz ramy są robione 19" albo 21". 20" rama była taka w sam raz, nie za duża, nie za mała, ale potrzebowałem sztycę wyciągnąć wyżej i nie dała rady, więc siłą rzeczy z ramą 19" będę miał raczej problem. Chciałem sobie kupić trochę czasu za cenę ramy+przekładki.
KSikorski Napisano 18 Maja 2020 Napisano 18 Maja 2020 Szczerze to pomyślałbym o zmianie tylnej piasty i zakupie peak`a 29 TA. W tej wersji istotnie poprawili już geometrię. (https://velo.pl/czesci/ramy/ramy-mtb-sztywne/accent/peak-29-ta). Odnośnie uwagi co do długości rurek łańcuchowych - tak szczerze tu uważam, że powinny rosnąć wraz z rozmiarem ramy. O ile 445mm z peak 29 TA raziłoby w M-ce, to w ramie 20" powinno być spoko.
Dokumosa Napisano 18 Maja 2020 Napisano 18 Maja 2020 Nie wiem, ja mam w 19,5" canyonie 29erze 425mm i uważam, że tak jest lepiej. Wracając do tematu - fakt, TA ma kąt 70* ale reszta pozostałą bez zmian. Nie jest to zła rama i jak czas goni to można brać. Od czasu do czasu można kupić na Ali ramę og-evkin cf052 (wysyłka z Polski więc bez cła) w dobrych pieniądzach - węgiel, rozsądna geo, wymienne haki piasty itp...
vooyeQ Napisano 19 Maja 2020 Autor Napisano 19 Maja 2020 No to jeszcze pytanie pomocnicze, zmieniając piastę FH-M7000 -> FH-M7110 muszę się liczyć ze zmianą szprych / kasety (CS-HG81) ?
Dokumosa Napisano 19 Maja 2020 Napisano 19 Maja 2020 Musisz kalkulatora dł szprych użyć. Np. ze strony st swiss i porównać jakie dł generuje dla piasty "starej" i jakie dla "nowej" na tej samej obręczy. Jeśli dla "nowej" piasty szprychy wyjdą dłuższe do 1-2mm albo krótsze do 2-3mm to będzie wszystko grało na obecnych szprychach.
vooyeQ Napisano 19 Maja 2020 Autor Napisano 19 Maja 2020 Rozpędziłem się trochę.... piasta pod boost może i jest, ale ja mam kasetę 10rz., a tutaj same 11 / 12 ...
Dokumosa Napisano 19 Maja 2020 Napisano 19 Maja 2020 Będzie pasować. W sensie bębenek shimano 8-11s jest taki sam. Do 12s "wynaleźli" nowy standard micro-spline (i tego nie bierz).
vooyeQ Napisano 19 Maja 2020 Autor Napisano 19 Maja 2020 Oki, czyli na chwilę obecną pytań brak. Dzięki za pomoc.
vooyeQ Napisano 17 Czerwca 2020 Autor Napisano 17 Czerwca 2020 Mały update, wszystko złożone. Wymienione linki + piasta + stery + sztyca. Teraz zabawa z pozycją, po 60km nazajutrz plecy, barki i mały palec protestowały heh
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.