Skocz do zawartości

[obręcz] Accent Airplane - tylko pod tarcze?


danielson

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, wypatrzyłem w katalogu Accenta (Velo) taką obręcz:
https://velo.pl/obrecze/obrecze-mtb/obrecze-mtb-26/accent/airplane-26
ACCENT_przekr%C3%B3j%20obr%C4%99czy-AIRP

To jakiś dość stary model pod tarcze, który konstrukcyjnie przypomina obręcze pod hamulce obręczowe. Ma grubsze ścianki niż np. od Pathfinder dedykowany do v-brakeów:
accent_przekroj_obreczy-pathfinder_0_1.j

Czy są jakieś przeciwwskazania do używania tych Airplane'ów z hamulcami obręczowymi? Inne niż zalecenia producenta i polakierowane ranty?

Napisano

A Jak będzie zbyt niska powierzchnia dla klocka, np 0,5-0,7 cm ?  Plus lakier do niczego nie potrzebny. Będzie gorzej hamowalo, opilki, lakier zabrudzal klocki. Nie warto. Jaki kolor, ile szprych ( masz szprychy ? To jakiej wysokości była stara obrecz ?)  Ile wazysz i do czego służy rower. I budżet. Cos znajdziemy.

Napisano
1 godzinę temu, danielson napisał:

Czy są jakieś przeciwwskazania do używania tych Airplane'ów z hamulcami obręczowymi?

Fakt, że obręcz jest anodowana, a sama powierzchnia cierna nie jest obrobiona na płasko.

Napisano

Takie kombinacje biorą się stąd, że nie ma już praktycznie na rynku szerokich obręczy do hamulców v-brake/canti w rozmiarze 26". Pamiętam, że było kilka modeli pod hamulce obręczowe w pełni anodowanych. Anoda się wycierała, hamowanie się poprawiało i dało się tego używać.

Jeśli chodzi o samego Airplane'a to z rysunku technicznego (i proporcji poszczególnych płaszczyzn) wynika, że miejsce na klocek jest, a powierzchnia nie jest nachylona jak we wszystkich współczesnych obręczach pod tarczówki. Moja teoria jest taka, że oni wzięli starą konstrukcję obręczy (pod v-brakei) poanodowali w całości i wypuścili na rynek, jak obręcz pod hamulce tarczowe. Oczywiście to są takie kanapowe dywagacje i jeśli mówicie, że nie warto kombinować, to odpuszczam i będę musiał zadowolić się obręczami 19mm wew.

Napisano

Ten rysunek jest mocno poglądowy. Miejsca dla klocka będzie zbyt mało. Odpuść sobie. Są jeszcze  szersze obręcze, podaj ilosc otworów i kolor. Najlepiej wagę, przeznaczenie i budżet.

ja to na oko widzę 5-7 mm max dla klocka ( za mało )

accent-obrecz-airplane-26.jpg.webp

5646476543d890b91c4bf905176f887859e65543

Napisano

Po mojemu to nie chodzi tylko o warstwę "scieralną".

A co jeśli pod wpływem tarcia obręcz na łączeniu się rozleci i dostaniesz za free katapultę ? Pomyślałeś o tym ?

Napisano
9 godzin temu, SoloTM napisał:

Są jeszcze  szersze obręcze, podaj ilosc otworów i kolor.

Czarna/srebrna, 32h, nie cięższa niż 600g, pod lekką turystykę (rower + ekwipunek + jeździec < 110kg). Z obecnie produkowanych kojarzę tylko Velocity Cliff Hanger za 90$ https://www.velocityusa.com/product/rims/cliff-hanger-559

8 godzin temu, MaxCava napisał:

Po mojemu to nie chodzi tylko o warstwę "scieralną".

A co jeśli pod wpływem tarcia obręcz na łączeniu się rozleci i dostaniesz za free katapultę ? Pomyślałeś o tym ?

Oczywiście, dlatego pytam, bo może ktoś już to sprawdził wcześniej ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...