Skocz do zawartości

[Amortyzator] RockSHOX Reba RL Solo Air - dolne lagi nie schodzą


mike76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jak w tytule, męczę się od rana i nie mogę zdjąść dolnych lag - ani drgną. Walę i walę i nic nie idzie.

Amortyzator to RockShox Reba RL SoloAIR 100mm, offset 42mm, HUB 9mm QR, koła 27.5" - symbol: 24T51960612.

Rower: Bulls Copperhead S.

Górę już pusta - olej spuściłem, powietrze zeszło.

Od dołu po 3 obroty odkręciłem i walę gumowym młotkiem ale nic nie drgnie.

Od dołu niestety też spuściłem powietrze z dampera - teraz nie mam nawet jak dopompować i nie wiem do ilu.

Teraz żałuję że zaglądałem.

Czy mógł toś to jakoś przykleić czy co bo już sam nie wiem co myśleć, a nie chcę zepsuć...

Na filmach na YT po puknięciach ładnie schodzi, a u mnie zatrzymuje się na 100mm / 20% i nie chce zejść...

Proszę o pomoc bo od 7 rano walczę...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, mike76 napisał:

Na filmach na YT po puknięciach ładnie schodzi, a u mnie zatrzymuje się na 100mm / 20% i nie chce zejść...

Nic nie rozumiem z tego opisu... Masz wybić "shafty" z dolnych goleni. Jak są wybite to chowają się do środka i jesteś w stanie wylać olej z dolnych goleni. Jak tak nie jest to wal młotkiem do skutku albo oddaj do serwisu nic innego nie można doradzić (przy założeniu, że faktycznie spuściłeś powietrze).

EDIT:

Godzinę temu, mike76 napisał:

Od dołu po 3 obroty odkręciłem i walę gumowym młotkiem ale nic nie drgnie.

 

Chyba, że tutaj robisz błąd, początkującgo, bo te śruby trzeba odkręcić do połowy gwintu i dopiero wtedy wybijać. Jak odkręciłeś tylko 3 obroty to główka śruby blokuje wybicie "shaftów" bo zatrzymuje się na dolnych goleniach. Odkręć pół gwintu i uderzaj młotkiem do momentu aż cały gwint schowa się w dolnych goleniach.

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło, ale dopiero jak pojechałem no marketu, kupiłem 2x M8x100 i pomogło jak zamiast gumowym to pyknąłem stalowym młotkiem - tyle czasu się barowałem z tym...

Teraz mam wyczyszczone i biorę się za smarowanko i składanie - proszę zapodajcie jakiś manual albo film bo nie chcę znów spędzić kolejnych godzin w poszukiwaniu czegoś dobrze opisanego lub pokazanego co czym i gdzie smarować i jak składać (wiadomo, odwrotnie jak się rozkładało)...

Z góry dzięki za szybki odzew - miło jestem zaskoczony reakcją na tym forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zalałem 106ml 5WT, ale nie mogę docisnąć do końca... gdzieś widziałem, że ktoś lał ileś od dołu i ileś (nie wszystko jak w instrukcji) od góry... nie mogę teraz docisnąć i połowa wystaje i nie mogę dokręcić... :(

(15WT nasącza tylko uszczelki kurzowe czy gdzieś jeszcze się go stosuje?)

Edytowane przez mike76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokada działa, ale po zamontowaniu linki od manetki, całość chodzi jakoś ciężej i po wciśnięciu małej samo nie wraca do pozycji zablokowanej, muszę dużą cofać - tu już nie mam pomysłu gdzie winowajca - może linka?

Może linka stawiać taki opór że tak się dzieje??? Bo na amorze jak dokręcam śrubkę to ładnie wraca blokada, dopiero jak podłączę manetkę to pojawia się problem, że robi się opór i nie wraca - winowajca najprawdopodobniej manetka czy linka. Dla mnie nowego w temacie to linka, ale wolę zapytać.

Miałem z tym już problem wcześniej, ale przed jeszcze luźniej chodziło ale nie zawsze wróciło, teraz już ciężej i muszę po odblokowaniu małą wracać dużą...

Jakaś sugestia z doświadczenia...?

EDIT: Manetka chyba nie bo tam nic nie ma ciekawego, obstawiam linkę. Co może być przyczyną, jakaś rdza, czy może brak jakiegoś smaru - jakiego? Jak prawidłowo poprawić pracę linki i czym ją przesmarować - mam tylko to co do amorów powyżej 15WT i Sram Butter… (oraz RSP SlickKick)...

Edytowane przez mike76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na youtube na oficjalnym kanale SRAMa masz bardzo dobre filmiki serwisowe, nie muszą być konkretnie do Twojego modelu, byleby rocznik był zbliżony i SoloAir. To są jedne z łatwiejszych do serwisu amortyzatorów. YouTube + manual ze strony SRAMA powinny Ci w zupełności wystarczyć.

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze zrozumiałem serwis?

...tam gdzie olejowy negatyw i zalewam olejem, nie używałem nic smaru, tylko użyłem oleju 5WT do nasmarowania wyczyszczonych uszczelek i ogólnie trochę całości...

...tam gdzie powietrzny pozytyw, nasmarowałem P600 uszczelki, trochę całość i górne lagi od wewnątrz...

...nowe gąbeczki nasączyłem 15WT i nowe uszczelki p.kurzowej maznąłem troszkę dodatkowo SRAM Butter (nowe już miały ale tyć smarnąłem)...

...troszkę przejechałem cienką warstwą SRAM Butter górne lagi od dołu...

...w górną lagę wlałem ~115ml 5WT, a w dolne obie lagi gdzie śruby po ~5ml 15WT...

...pompowanie do ~80psi, co dało 20mm/20% ze 100mm w spoczynku jak siedzę w pozycji na rowerze...

(przy zalecanych dla mojego modelu 106ml 5WT blokada skoku nie działała, dolałem resztę prawie 10ml i działa - dziwne, dlaczego tak jest???)

 

Czy to czerwone pokrętło od spodu to można kręcić w nieskończoność w jedną czy drugą stronę, czy można coś wykręcić, ukręcić - są jakieś granice wyczuwalne?

 

Jeszcze manetka blokady ciężko chodzi, ale to wg mojej oceny może być wina pancerza lub pancerza i linki, a nie manetki - luźno wbija na zdjętej lince, a wiadomo nie wraca bo nic  ją nie ciągnie jak zdjęta linka. Są jakieś sensowne zamienniki, albo ori np od przerzutki?

 

Odpowietrzałem hamulce i zauważyłem że jeden tłoczek stoi (lub słabo reaguje), a tylko pracuje ten po drugiej stronie tarczy - zwykły BR-M447...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Nie ma czegoś takiego jak olejowy negatyw :) Komorę pozytywną i negatywną rozdziela tłok. 
- Gąbek nie smaruje się smarem w ogóle bo to może zmulić pracę.
- Górnych lag w ogóle się nie smaruje żadnym smarem. Mają czerpać smarowanie z tych 5-10ml oleju.
- Czerwone pokrętło odbicia ma początek i koniec (nie może się kręcić w kółko)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lumperator napisał:

- Nie ma czegoś takiego jak olejowy negatyw :) Komorę pozytywną i negatywną rozdziela tłok - ok, to mi chodzilo o tlok gdzie olej i sprezyne powietrzna gdzie powietrze
- Gąbek nie smaruje się smarem w ogóle bo to może zmulić pracę - gabek nie smarowalem, nasaczylej olejem 15wt, a nowe uszczelki p.kurzowe juz mialy Butter ori
- Górnych lag w ogóle się nie smaruje żadnym smarem. Mają czerpać smarowanie z tych 5-10ml oleju - ok, nie napackalem Butter tylko troche, ale racja, to ma robic ten 15wt
- Czerwone pokrętło odbicia ma początek i koniec (nie może się kręcić w kółko) - ok, dzieki za info

 

 

Edytowane przez mike76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...