Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A nie myjesz czasem roweru myjka cisnieniowa od strony napędowej w kierunku tarczy? 

Jak masz napęd smarowany na bogato i do tego usyfiony to jest szansa że smar spływa na tarcze a klocki go rozciągają po całej powierzchni i ulegają zaolejeniu 

Napisano

Zwracam na to uwagę - serio. Ostatnia sytuacja, nowe klocki (półmetalik) wyczyszczona tarcza - jeździłem 3 dni - po płaskich ścieżkach rowerowych (głównie asfalt)..odstawiłem rower na tydzień - chce wyjechać, hamulce piszczą, ślizgają się...masakra.

Rower nie myty w tym czasie.

Napisano (edytowane)
W dniu 10.10.2022 o 16:19, sth2die4 napisał:

Tylnie hamulce po roku użytkowania zaczęły piszczeć i się ślizgać - klocek był cały brudny jakby zalany olejem i wymieszany z brudem.

Wymieniony komplet tarcz + klocki - za 3 dni to samo. Znów wymieniony komplet + sprawdzenie zacisku ciśnieniowo (podobno ok) i znów po paru dniach hamulec się ślizga, klocek brudny, nie ma hamowania i piszczą hamulce. 

Wymieniłem na klocki półmetaliczne - po 200km to samo.

Wyciągnij klocki i dokładnie obejrzyj wnętrze, tłoczki i otoczenie muszą być suche.

A czym myjesz tarcze?

PS. To jest tylny hamulec.

Edytowane przez chudzinki
Napisano

Tak tylny...słuchaj przerobiłem wszystkie opcje...naprawdę akcja typu brudna tarcza, za dużo smaru i myjka i inne tego typu odpadają.

zostaje tylko uszkodzony zacisk...jakieś mikropęknięcie które nie powoduje ubytku płynu jednak jakieś pocenie się i zbierający się brud powodują że klocki są tłuste i zaczynają ślizgać sie i piszczeć.

tarczę myję najpierw normalnie szczota, płyn > potem zmywacz do tarcz > potem IPA (99,9 alko) na to nowe klocki. 

Parę razy wypalałem też klocki bo ile można wymieniać...wszystko jest dobrze przez jakiś czas, a potem dokładnie ten sam objaw, który nasila się aż nie da się hamować.

Dziś zamówiłem nowy zacisk (SLX BR-M7100) zobaczymy co z tego będzie.

 

w zestawie klocki żywiczne G03S - czy znacie jakieś półmetaliczne tego typu??

Które będą pasować?

 

Napisano

Ja bym pojeździł na oryginalnych żeby mieć porównanie. Jedyne słuszne mycie tarcz to wg mnie szczotka i dobry płyn do naczyń (Ludwik). Ja tak myjesz to OK. Żadne zmywacze i alkohole.

Nie ma opcji żeby się pociło i nie było widać w środku żadnego śladu. 

Napisano

Do tarcz i klockow polecam samochodowe czyścidlo do hamulce w spray. 

@chudzinki ma rację. Nie ma opcji że zacisk się poci i po nim tego nie było widać a klocki i tarcze się kleja.

A może Ci z odpowietrznika jakoś cieknie na zacisku i spływa prosto na tarcze? 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...