Skocz do zawartości

[koła] Wybór koła do crossa - pękajace szprychy w AlexRims


mike78

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc

Mam Rower crossowy Romet Orkan 5.0 , uzywany od 04.2016 , przejechane ok 12.000km.

Mam problemy z tylnim kolem alex rims MD17 z piastą m475, po 2 latach kilka szprych pękniętych i kolo mocno biło na bok, po ich wymianie w serwisie i kolejnych 2 latach - tak samo pęknięta szprycha kolejne poluzowane i koło mocno bije. Wazę 70kg, rower przejechał ok 12000 km, głownie asfalty. Nigdy nie zjezdzam z krawęzników siedząc, jesli juz to podnoszę tyłek. Jestem więc zdziwiony że są takie problemy. Szukam wytrzymałego koła w którym takie rzeczy nie będa mialy miejsca.

Więc szukam:
wytrzymałe

łozyska kulkowe

36szprych

trzykomorowe stozkowe
szprychy 2.0 firmowe
pod hamulec tarczowy i kasete 10rz

Zastanawiałem się nad wymianą tych kilku szprych, ale to i tak będzie koszt ok 50zł, a obawiam się ze winna jest konstrukcja koła - zbyt słabe szprychy, koło jednokomorowe. NOwe koło mozna kupic za ok 200zł, wiec druga opcja czyli wymiana wszystkich szprych na nowe mocniejsze tez odpada, bo wyjdzie ze 130zł na to- co myslicie?

Wczoraj przesiedziałem kilka godzin i znalazłem - proszę o opinie:


https://asbike.pl/pl/glowna/381-kola-28-hirockjoytech-kaseta-ht.html

https://asbike.pl/pl/2829/207-kola-28-rodi-fw-pod-tarcze-kaseta-8910.html

https://asbike.pl/pl/2829/380-kola-28-schurmannjoytech-pod-tarcze-kaseta.html

https://asbike.pl/en/wheels/322-kolo-28-schurmannalivio-kaseta-8910.html#/29-kolor-czarny

https://rowerplus.pl/kola-28-cali-i-29er/7512-remerx-kolo-28-29-cali-remerx-top-disc-shimano.html?s=0

https://allegro.pl/oferta/kolo-28-tyl-alexrims-shimano-tarcza-8-9-10rz-9257384823

 

 

300 nie chcialem przekraczac ale jest za 330zł oferta na zlozone koło:

Piasta Novatec D032sb 36h czarna
Obręcz DT 545d 700c 36h (obręcz bez naklejek)
Szprychy DT Champion czarne + mosieżne czarne nyple
Cena 330zł

 

 

Albo cos innego?

Z góry dzieki za pomoc :)

Napisano

Jakie tam są szprychy?  ocynk czy  nierdzewki?

 

NIe powinno być problemów przy zwykłych szprychach nierdzewnych jakiejś renomowanej marki, 

chyba że są  nie równo  dokręcone i pracują nie równo.

 No chyba że wozisz jakieś tobołki ciężkie i przewalasz się przez krawężniki .

 

Napisano
Godzinę temu, dovectra napisał:

Jakie tam są szprychy?  ocynk czy  nierdzewki?

 

NIe powinno być problemów przy zwykłych szprychach nierdzewnych jakiejś renomowanej marki, 

chyba że są  nie równo  dokręcone i pracują nie równo.

 No chyba że wozisz jakieś tobołki ciężkie i przewalasz się przez krawężniki .

 

nierdzewki, tobolki to bardzo rzadko i nie przejezdzam przez krawęzniki.

co do dokrecenai to koło bylo juz na centrowaniu, i serwisant narzekał na bicie ktore ciezko mu było zniwelowac 2 lata temu.

Godzinę temu, SoloTM napisał:

http://e-bmx.pl/opis/8022205/piasta-tyl-shimano-deore-fh-m525-disc.html

http://e-bmx.pl/opis/9230114/obrecz-crussis-29er-622x19.html

http://e-bmx.pl/opis/677070/szprychy-dt-swiss-champion-black-280-302-mm.html 

( srebrne tańsze )

razem 200 pln + wysyłka kilkanaście ( zaplatają i centrują sami za free jak kupisz wszystko )

I możesz brac tobołki ;)

dzieki ,a czemu akurat ta obręcz? nie lepiej na 36szprych?

Napisano

32 a 36 to dużej róznicy nie ma. Wystarczy szersza, mocniejsza obręcz ( md17 nie jest wybitna ) nierdzewne szprychy i w zupełności wystarczy.  Koła po 12 k km nie ma sensu przeplatać na starej piaście, tym bardziej, że to fh-m475, która do trwałych ( ani bębenek, ani konusy ) nie należy ( gratuluję przebiegu ). Ta fh-m525 to bdb piasta. Konusy lepsze niż 475 o klasę. ( i uszczelnienie też )

Napisano
Teraz, SoloTM napisał:

32 a 36 to dużej róznicy nie ma. Wystarczy szersza, mocniejsza obręcz ( md17 jest wąska ) nierdzewne szprychy i w zupełności wystarczy.  Koła po 12 k km nie ma sensu przeplatać na starej piaście, tym bardziej, że to fh-m475, która do trwałych ( ani bębenek, ani konusy ) nie należy ( gratuluję przebiegu ). Ta fh-m525 to bdb piasta. Konusy lepsze niż 475 o klasę. ( i uszczelnienie też )

dzieki , a ta obręcz crussis? nie lepiej dolozyc do lepszej i co mialoby to być?

Napisano

Jak chcesz lepszą to budżet 200 pln przekroczysz. Można wydać 100 pln za obręcz, ale nie mają nic ciekawego w tej cenie. ( a jak coś nie od nich to z zaplatania i centrowania nici ) Przy Twojej wadze 70 kg to ta obręcz za 40 pln ( i tak przeceniona z 80 pln ) spokojnie wystarczy. To zrobi robotę :

Szerokość zew.: ok. 26,8mm
Szerokość wew. : ok. 19,8mm

/edit

teraz tak patrzę i ta obręcz

OBRĘCZ CRUSSIS 29er 622x19

jest robiona przez Alexrims, ale za 40 pln i przy Twojej wadze naprawdę nie ma się czego obawiac, tym bardziej, że jest nowa ( a Twoja ma 12000 km przejechanych i przygody przechodziła ). Możesz naprawić  stare koło tanim kosztem, wymieniając tylko pęknięte szprychy i będziesz miał zapas.

Napisano

dzieki, Alexrims MD 17 (ktora mam na przodzie) to:

Obręcz: Aluminiowa, jednokomorowa

Wysokość stożka: 18 mm

Szerokość zewnętrzna rafki: 26 mm

Szerokość wewnętrzna rafki: 21 mm

 

..wiec roznica od Crussis to 8mm w szerokosci - rower na tym bedzie sie normalnie prowadził, czy nie będzie "wolniej" ? jak sądzisz jaka moze byc waga tego koła?

i ile komorowa jest ta obręcz?

Napisano
53 minuty temu, mike78 napisał:

..wiec roznica od Crussis to 8mm w szerokosci

0,8 mm a nie 8 mm

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie chcę powielać tematów, zatem się podepnę. Myślę o zmianie tylnego koła do crossa, ale z mocowaniem tarczy na Center Lock. Przejrzałem Allegro i inne sklepy z kołami, ale nigdzie nie ma odpowiedniej oferty, lub nie potrafię jej znaleźć. Zależy mi głównie na piaście, by była z grupy Deore, na 10 rzędową kasetę, ostatecznie Alivio. Dobrze by było z wentylem Presto, ale nie jest to warunek konieczny.

Napisano

Dobre, ale cena bez rewelacji ;)

http://e-bmx.pl/opis/8150396/piasta-tyl-shimano-deore-fh-m615.html

piasta stówka, a gdzie reszta ? - obręcz... no max 100 jak bez promocji  ( w tym sklepie 70 pln  )

https://rower.com.pl/rigida-zac-2000-disc-felga-28-cali-czarna-622-19-36-otworow-400955

to razem 170, Szprychy 55 pln ( z nyplami ) = 225,  230 niech będzie, zostało 60 pln.

Ja bym złożył to co wyżej poleciłem, ( i miał około 90 pln w kieszeni ) ale to co Ty dałeś też będzie ok.

Napisano

Myślę, że dobra. Mavic to mavic. Cena tylko ciut niższa niż katalogowa ( 129 pln ) ale i obręcz nie taka stara bo raptem 5 lat. Szprychy to w sumie dowolne - cn spoke ( czarne drozsze ) lub dt champion.

Napisano

Obręcz pod V-brake z powodzeniem może służyć w kole z hamulcami tarczowymi, jedynie kosmetyczny efekt będzie gorszy, bo boczne powierzchnie nie są lakierowane. 

Ta z linku jest nieoczkowana, a ta w wersji DB miała oczka, ale to i tak mocna obręcz, o dość grubych ściankach, więc jak chcesz nieco zaoszczędzić to da radę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...