clavdivs Napisano 17 Maja 2020 Napisano 17 Maja 2020 AdamPay1 Campagnolo potrafilo stworzyć bardzo dobrą korbę z łatwym systemem montażu pod BSA to nie wiem dlaczego ten standard jest nie najlepszy. Nie wiem co może poprawić standard mocowania hamulca zaczerpnięty z szosy w MTB ? Jak zaciski mają być rożne to po co ma być ten sam model mocowania? FM chyba powstał głownie po to aby była możliwość zamocowania tarcz 140mm. Durnykot Klient jest gdzieś tam na końcu patrz na mocowania manetek w shimano do hamulców, chyba już będzie 3 I-spec, rozwiązanie które można tak zaprojektować aby zamocować zwykła śrubką za 5gr, ale nie musisz sobie kupić cały zestaw za 60zł za komplet :), można wymieniać tak długo. Uzurpator skoro można FM do widelca szoswego, to dlaczego nie można do amortyzatora? pytam z ciekawości. Cytuj
uzurpator Napisano 17 Maja 2020 Napisano 17 Maja 2020 Teraz, clavdivs napisał: skoro można FM do widelca szoswego, to dlaczego nie można do amortyzatora? pytam z ciekawości. Potrzebujesz dziur na przestrzał które trzymają zacisk od dołu ( nic nie wystaje ) czyli musiałbyś zrobić śruby przechodzące przez środek goleni amora. Cytuj
clavdivs Napisano 17 Maja 2020 Napisano 17 Maja 2020 Nie potrzeba dziur na przestrzał wystarczy mały adapter który przykręcasz do zacisku, a potem cały zestaw do widelca, tak jest rozwiązane w wielu gravelach. Cytuj
KSikorski Napisano 17 Maja 2020 Napisano 17 Maja 2020 Gdyby wszystko miało do wszystkiego pasować i być dowolnie zamienialne między rowerami to dalej jeździlibyśmy na cantileverach i napędach 3x7 z nieindeksowanymi manetkami. Rzekłbym, że w rowerach (porównując do czegokolwiek innego, motoryzacji, obrabiarek, AGD) mamy POTĘŻNĄ unifikację, a nie np. układ hamulcowy który firma Aisin produkuje do dwóch modeli motocykla Suzuki. Nadmierna unifikacja hamuje rozwój i ogranicza konstrukcję. Dlatego tylko najwięksi mogą sobie pozwalać na dostarczanie nowej jakości... Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 18 Maja 2020 Autor Mod Team Napisano 18 Maja 2020 20 godzin temu, KSikorski napisał: Rzekłbym, że w rowerach (porównując do czegokolwiek innego, motoryzacji, obrabiarek, AGD) mamy POTĘŻNĄ unifikację, a nie np. układ hamulcowy który firma Aisin produkuje do dwóch modeli motocykla Suzuki. Czyżby? Popatrzmy: - typowe dla Speca mocowanie tłumików - jedyna w swoim rodzaju stery w Dżajancie - napędy XD i Microspline - milion rodzajów suportów - zastrzeżone dla Treka tłumiki Reaktiv w rezedy i Feulu oraz w Supercaliper ( do Supercaliper nie włożysz innego tłumika ) - mykmyk w rowerach Liteville ( innej nie włożysz ) - piasty w Cannondale (napęd Ai ) - każda firma ma swoje własne zawirowanie amorków i tłumików. Włożenie innego może mieć negatywny wpływ na pracę zawieszenia. Unifikacja .... Cytuj
AdamPay1 Napisano 18 Maja 2020 Napisano 18 Maja 2020 Ale w takich bmxach potrafili się dogadać i wszędzie jest mid (średnica mufy 41,7mm) który jest kompatybilny z korbami na 19, 22 i 24mm. Kompatybilny z korbami z alu, stali, TI, nawet korbę z MTB z osią 24mm tam się zamontuje. Moim zdaniem zacisk na flatmount można tak zaprojektować, żeby punkty montażowe się nie zmieniały a żeby obejmował większą tarczę. Cytuj
Sabarolus Napisano 18 Maja 2020 Napisano 18 Maja 2020 (edytowane) 56 minut temu, durnykot napisał: Unifikacja .... To co wymieniłeś to jednak wyjątki od reguły. Jak pójdę do rowerowego po tarcze hamulcową i poproszę rozmiar 180mm to jedyne o co mnie zapytają to mocowanie i być może marka zacisku. Potem tę tarczę wsadzę do dowolnego roweru. Spróbuj pójść do motoryzacyjnego i poprosić o tarczę hamulcową 10 cali do zacisku TRW Jak chcesz ulepszyć amortyzację to szukasz widelca o wybranym przez siebie skoku. Potem tylko musisz znać standard osi i sterówki. Taki widelec wsadzisz do kilkudziesięciu rowerów. Polecam potem spróbować wymienić widelec w pierwszej lepszej Hondzie czy Suzuki. Można oczywiście Na dokładnie taki sam, byle rocznika nie pomylić Edytowane 18 Maja 2020 przez Sabarolus 1 Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 19 Maja 2020 Autor Mod Team Napisano 19 Maja 2020 21 godzin temu, Sabarolus napisał: Polecam potem spróbować wymienić widelec w pierwszej lepszej Hondzie czy Suzuki. Nie będę próbował . Ale z drugiej strony jako zadeklarowany przeciwnik szeroko pojętego Psełdosrodowiska Moto w Polsce mogę to robić w każdym . Grunt,żeby efekt dyskwalifikował motor z jazdy. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.