Mod Team durnykot Napisano 10 Maja 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Internety mówią, że Shimano po cichu ( czyli w cieniu jakże podniecającej Deore 12 sp ) wprowadza zaciski MTB z mocowaniem Flat Mount dla SLX,XT i XTR. https://bikerumor.com/2020/05/08/shimano-adds-mtb-flat-mount-brakes-new-xtr-cranks-e-bike-batteries-with-25-more-juice-new-alivio-more/ https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/xtr-m9100/BR-M9110.html Po co? Na co? W jakim celu? Czy przeciętny rowerzysta odczuje różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 8 minut temu, durnykot napisał: Po co? Na co? W jakim celu? Czy przeciętny rowerzysta odczuje różnicę? Biorąc pod uwagę, że Shimano jest mistrzem optymalizacji kosztów może będą chcieli ujednolicić w ten sposób zaciski szosowe z MTB? Nie wiem, strzelam. Nie wiem jakie są zalety tego rozwiązania poza walorami estetycznymi (?). Wiem, że są jakieś pojedyncze ramy przyjmujące takie zaciski, ale nie wiem jak z widelcami. Spotkał się kto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Dwutłoczkowy z rozmiarem tarczy ograniczonym do 160mm. Chyba nie ma flat mountów pod większe tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Flat mount obniża koszty ramy względem post mount. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Maja 2020 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 41 minut temu, some1 napisał: Chyba nie ma flat mountów pod większe tarcze. Podają, że XT FM jest do 180 mm. 29 minut temu, KSikorski napisał: Flat mount obniża koszty ramy względem post mount. W jaki sposób? O ile? Pod PM też trzeba zaprojektować i wykonać mocowania zacisku. Zresztą klient końcowy nie zauważy tego w niższej cenie , raczej zobaczy wyższą ( bo nowe ). Dojdzie do sytuacji podobnej do tej w ramach szosowych- upgrade starszej ramy na nowy system ( np. na SRAM AXS lub Ultegra Di2) jest/będzie niemożliwy ze względu na inne ,nowe mocowanie hamulca. Czy Shimano ,które nie jest producentem ram jest tym zainteresowane? Raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Slx/xt ma rozmiar tarczy do 180mm a xtr do 160. Dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 (edytowane) 3 godziny temu, durnykot napisał: Podają, że XT FM jest do 180 mm. W jaki sposób? O ile? Pod PM też trzeba zaprojektować i wykonać mocowania zacisku. Zresztą klient końcowy nie zauważy tego w niższej cenie , raczej zobaczy wyższą ( bo nowe ). Dojdzie do sytuacji podobnej do tej w ramach szosowych- upgrade starszej ramy na nowy system ( np. na SRAM AXS lub Ultegra Di2) jest/będzie niemożliwy ze względu na inne ,nowe mocowanie hamulca. Czy Shimano ,które nie jest producentem ram jest tym zainteresowane? Raczej nie. Shimano nie jest producentem ram, ale jego główni odbiorcy produkują ramy i będą mogli oszczędzić kupę kasy stosując małe objętościowo mocowanie zamiast frezowanych odkuwek. Stawiałbym na oszczędność rzędu 2 dolarów na ramie. Klient aftermarketowy nie kreuje rynku, robi to klient OEM. Edytowane 10 Maja 2020 przez KSikorski Błąd merytoryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Maja 2020 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 Możliwe....ale trochę wątpliwe. Ale nie kłócę się. Nie zmienia to faktu ,że dla klienta końcowego ta zmiana nic nie wnosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Maja 2020 Udostępnij Napisano 10 Maja 2020 2 godziny temu, durnykot napisał: Możliwe....ale trochę wątpliwe. Ale nie kłócę się. Nie zmienia to faktu ,że dla klienta końcowego ta zmiana nic nie wnosi. 100% zgody co do wartości dla klienta końcowego :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 Odpowiedź jest prosta. Jest trend na chowanie wszystkiego w ramę i ukrywanie mocowań. FM to umożliwia, dzięki czemu zamiast kabli mamy tylko ładny, ałerodynamiczny zacisk. Idealny do XC, szuterków i szosek. Poza tym - karbonowe ramy łatwiej się robi z dwoma dziurami na zacisk, niż z gwintem pod PM. Ten sam powód dlaczego jest parcie na suporty pressfit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 Chowanie wszystkiego w ramę jest ładne, ale jak sobie pomyślę o wymianie przewodu hamulcowego lub linki przerzutki, kiedy będę musiał to zrobić pierwszy raz... no to się będę musiał nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 15 Maja 2020 Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 (edytowane) W dniu 10.05.2020 o 11:32, durnykot napisał: Internety mówią, że Shimano po cichu ( czyli w cieniu jakże podniecającej Deore 12 sp ) wprowadza zaciski MTB z mocowaniem Flat Mount dla SLX,XT i XTR. https://bikerumor.com/2020/05/08/shimano-adds-mtb-flat-mount-brakes-new-xtr-cranks-e-bike-batteries-with-25-more-juice-new-alivio-more/ https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/xtr-m9100/BR-M9110.html Po co? Na co? W jakim celu? Czy przeciętny rowerzysta odczuje różnicę? Sram już ma i modele ram zoptymalizowane pod takie mocowanie mają na tą chwilę model tej marki. Shimano uzupełniana portfolio. Edytowane 15 Maja 2020 przez Shadow3m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Maja 2020 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 9 godzin temu, Shadow3m napisał: Sram już ma i modele ram zoptymalizowane pod takie mocowanie mają na tą chwilę model tej marki. Sram ma hamulce FM do MTB? Sram ma ramy ? Show me. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 16 Maja 2020 Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 Gzie napisałem, ze sram ma ramy? A FM to już od jakiegoś czasu, bo mam w swoim już nie nowym rowerze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 16 Maja 2020 Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 Co to za rower? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 16 Maja 2020 Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 Canyon Lux SLX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Maja 2020 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 W dniu 15.05.2020 o 07:39, Shadow3m napisał: Sram już ma i modele ram zoptymalizowane pod takie mocowanie mają na tą chwilę model tej marki Przeczytaj co napisałeś. Za fotkę dzięki- patrzyłem na ich stronę i musiałem przeoczyć. Przyznam ,że mnie ten sposób zupełnie nie przekonuje szczególnie pod kątem odprowadzenia ciepła i regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shadow3m Napisano 16 Maja 2020 Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 Czytam i nie widzę może jeśli zamiast "i" była by kropka było by lepiej Co do samych hamulców to brakuje siły hamowania, ale to bardziej tyczy się chyba samych leveli. Dlatego pytałem wsparcie techniczne o przejściówki na PM, ale odpisali, że nie zalecają. Teraz jest nadzieja, ze te od shimano będą lepsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Maja 2020 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 6 godzin temu, Shadow3m napisał: Dlatego pytałem wsparcie techniczne o przejściówki na PM, ale odpisali, że nie zalecają. Właśnie dlatego uważam, że FM w MTB jest jak na razie średnim pomysłem dla klienta końcowego, bo znacznie ogranicza możliwość zmiany hamulców na inne , np na Magurę, Formule czy Hayesa , nie wspominając o czterotłoczkowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 16 Maja 2020 Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 W dniu 10.05.2020 o 11:32, durnykot napisał: Internety mówią, że Shimano po cichu ( czyli w cieniu jakże podniecającej Deore 12 sp ) wprowadza zaciski MTB z mocowaniem Flat Mount dla SLX,XT i XTR. https://bikerumor.com/2020/05/08/shimano-adds-mtb-flat-mount-brakes-new-xtr-cranks-e-bike-batteries-with-25-more-juice-new-alivio-more/ https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/xtr-m9100/BR-M9110.html Po co? Na co? W jakim celu? Czy przeciętny rowerzysta odczuje różnicę? Bo życie nie znosi próżni.:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamPay1 Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 (edytowane) Z punktu widzenia osoby jeżdżącej na bmxie i sporadycznie na szosie i mtb: Moim zdaniem unifikacja mocowania to najlepsze co może być. Składasz rower i chcesz lekki zacisk? Kupujesz jakiś szosowy. Uniwersalny? Wrzucasz jakieś Deore. Zacisk typu czołg? Zee. No i nie ukrywam, że zawsze mnie przerażała mnogość mocowań hamulców tarczowych a teraz by się to zmniejszyło. A wielkość tarczy? Kształt zacisku można bez problemu tak zaprojektować, aby był kompatybilny z większymi tarczami. Rozumiem też opór co do wprowadzania nowych rozwiązań, ale będą zapewne wprowadzane stopniowo i każdy z nas "przy okazji" wymiany ramy czy widelca będzie mógł zmienić zacisk na nowy standard. To samo z suportami pressfit. W bmxie od dawna są suporty wbijane w ramę ( po prostu dwa łożyska i tulejka między nimi ) i sprawdza się to świetnie. Niecałe 42mm średnicy mufy, a średnice wewnętrzną w zależności od korby można sobie dobrać i dzięki tej unifikacji każda rama pasuje do każdej korby. A nie to co teraz mam w szosie, że moja rama z suportem bsa nie pasuje do korb z osiami 30mm. Edytowane 17 Maja 2020 przez AdamPay1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 Raczej to idzie w kierunku, aby nic samemu nie składać tylko kupić rower już z odpowiednią specyfikacją, najlepiej nowy. Zaciski MTB nie będą się różnic od tych szosowych, wiec to raczej unifikacja dla producenta. Gdyby pressfit był by bardzo dobrym rozwiązaniem nie istniały by na rynku suporty poprawiające "dobroć systemu" a mamy wręcz powrót BSA w nowych rowerach, dlatego bym tak mocno nie narzekał na to że masz BSA w rowerze szosowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamPay1 Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 (edytowane) Nie narzekam na BSA sensu stricte ( chociaż sama jego budowa z gwintem i moim zdaniem zbyt małą średnicą jest nie najlepsza ) a na mnogość standardów w tej dziedzinie przez co nie każda korba nie pasuje do każdej ramy. A co do różnic w zaciskach - będą mogli to rozdzielić między szosę a MTB chociażby ze względu na chłodzenie, odporność na błoto czy też właśnie wagę. A jeśli pójdzie to w takim kierunku jak ze sterami w BMX ( 45x45 campagnolo ) i wszyscy producenci się na to zdecydują - to tylko na plus dla branży. Takie siodła na prętach też nie są idealnym rozwiązaniem ze względu na swoją wagę a w większości dziedzin rowerowych jest rozwiązaniem wiodącym. Poza tym skoro odchodzi nam adapter to taki zacisk będzie sztywniej zamocowany w ramie, zatem sam hamulec będzie sztywniejszy. No i nie będzie tak wystawał, więc w terenie daje nam to mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia go. Edytowane 17 Maja 2020 przez AdamPay1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Maja 2020 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 1 godzinę temu, clavdivs napisał: Raczej to idzie w kierunku, aby nic samemu nie składać tylko kupić rower już z odpowiednią specyfikacją, najlepiej nowy. To oczywista oczywistość ,głównie z punktu widzenia wiodących producentów rowerów ( Giant, Spec, Merida, Canyon ) . Ale , jak już podkreślałem, z punktu widzenia klienta ( takiego bardziej świadomego ) to rozwiązanie będzie mocno problematyczne szczególnie przy ewentualnej zmianie hamulców na inne ( np na czterotłoczkowe ). Chyba, że dojdzie do absurdu , gdzie do XC będą zaciski FM a do rowerów o większym skoku -PM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 3 godziny temu, clavdivs napisał: Gdyby pressfit był by bardzo dobrym rozwiązaniem... Pressfit _jest_ dobrym rozwiązaniem. Problemem są wujowe tolerancje w produkcji muf i wujowe suporty ( np z łożyskami w plastiku ). 6 godzin temu, AdamPay1 napisał: Moim zdaniem unifikacja mocowania to najlepsze co może być. Unifikacja jak najbardziej jest. Dopóki nie było tarcz w szosach, to było to PM i sztos. FM powstało tylko dlatego, że mocowanie PM jest a) brzydkie b) nieaerodynamiczne c) trudne do wykonania ( gwinty ) w karbonie. 1 godzinę temu, durnykot napisał: Chyba, że dojdzie do absurdu , gdzie do XC będą zaciski FM a do rowerów o większym skoku -PM. Jedyne co powstrzymuje ten trend, to trudność z zrobieniem mocowania FM na amortyzatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.