Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Internety mówią, że Shimano po cichu ( czyli w cieniu jakże podniecającej Deore 12 sp ) wprowadza zaciski MTB z mocowaniem Flat Mount dla SLX,XT i XTR. 

https://bikerumor.com/2020/05/08/shimano-adds-mtb-flat-mount-brakes-new-xtr-cranks-e-bike-batteries-with-25-more-juice-new-alivio-more/

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/xtr-m9100/BR-M9110.html

Po co? Na co? W jakim celu? Czy przeciętny rowerzysta odczuje różnicę? 

 

 

 

Napisano
8 minut temu, durnykot napisał:

Po co? Na co? W jakim celu? Czy przeciętny rowerzysta odczuje różnicę? 

Biorąc pod uwagę, że Shimano jest mistrzem optymalizacji kosztów może będą chcieli ujednolicić w ten sposób zaciski szosowe z MTB? Nie wiem, strzelam.

Nie wiem jakie są zalety tego rozwiązania poza walorami estetycznymi (?). Wiem, że są jakieś pojedyncze ramy przyjmujące takie zaciski, ale nie wiem jak z widelcami. Spotkał się kto?

 

  • Mod Team
Napisano
41 minut temu, some1 napisał:

Chyba nie ma flat mountów pod większe tarcze. 

Podają, że XT FM jest do 180 mm.

 

29 minut temu, KSikorski napisał:

Flat mount obniża koszty ramy względem post mount.

W jaki sposób? O ile? Pod PM też trzeba zaprojektować i wykonać mocowania zacisku. Zresztą klient końcowy nie zauważy tego w niższej cenie , raczej zobaczy wyższą ( bo nowe ). Dojdzie do sytuacji podobnej do tej w ramach szosowych- upgrade starszej ramy na nowy system ( np. na SRAM AXS lub Ultegra Di2) jest/będzie  niemożliwy ze względu na inne ,nowe mocowanie hamulca. 

Czy Shimano ,które nie jest producentem ram jest tym zainteresowane? Raczej nie.

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, durnykot napisał:

Podają, że XT FM jest do 180 mm.

 

W jaki sposób? O ile? Pod PM też trzeba zaprojektować i wykonać mocowania zacisku. Zresztą klient końcowy nie zauważy tego w niższej cenie , raczej zobaczy wyższą ( bo nowe ). Dojdzie do sytuacji podobnej do tej w ramach szosowych- upgrade starszej ramy na nowy system ( np. na SRAM AXS lub Ultegra Di2) jest/będzie  niemożliwy ze względu na inne ,nowe mocowanie hamulca. 

Czy Shimano ,które nie jest producentem ram jest tym zainteresowane? Raczej nie.

Shimano nie jest producentem ram, ale jego główni odbiorcy produkują ramy i będą mogli oszczędzić kupę kasy stosując małe objętościowo mocowanie zamiast frezowanych odkuwek. Stawiałbym na oszczędność rzędu 2 dolarów na ramie.

Klient aftermarketowy nie kreuje rynku, robi to klient OEM.

Edytowane przez KSikorski
Błąd merytoryczny.
Napisano
2 godziny temu, durnykot napisał:

Możliwe....ale trochę wątpliwe.

Ale nie kłócę się.

Nie zmienia to faktu ,że dla klienta końcowego ta zmiana nic nie wnosi.

100% zgody co do wartości dla klienta końcowego :-D

Napisano

Odpowiedź jest prosta. Jest trend na chowanie wszystkiego w ramę i ukrywanie mocowań. FM to umożliwia, dzięki czemu zamiast kabli mamy tylko ładny, ałerodynamiczny zacisk. Idealny do XC, szuterków i szosek. Poza tym - karbonowe ramy łatwiej się robi z dwoma dziurami na zacisk, niż z gwintem pod PM. Ten sam powód dlaczego jest parcie na suporty pressfit.

Napisano

Chowanie wszystkiego w ramę jest ładne, ale jak sobie pomyślę o wymianie przewodu hamulcowego lub linki przerzutki, kiedy będę musiał to zrobić pierwszy raz... no to się będę musiał nauczyć.

Napisano (edytowane)
W dniu 10.05.2020 o 11:32, durnykot napisał:

Internety mówią, że Shimano po cichu ( czyli w cieniu jakże podniecającej Deore 12 sp ) wprowadza zaciski MTB z mocowaniem Flat Mount dla SLX,XT i XTR. 

https://bikerumor.com/2020/05/08/shimano-adds-mtb-flat-mount-brakes-new-xtr-cranks-e-bike-batteries-with-25-more-juice-new-alivio-more/

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/xtr-m9100/BR-M9110.html

Po co? Na co? W jakim celu? Czy przeciętny rowerzysta odczuje różnicę?

 

Sram już ma i modele ram zoptymalizowane pod takie mocowanie mają na tą chwilę model tej marki. Shimano uzupełniana portfolio.

Edytowane przez Shadow3m
  • Mod Team
Napisano
9 godzin temu, Shadow3m napisał:

Sram już ma i modele ram zoptymalizowane pod takie mocowanie mają na tą chwilę model tej marki.

Sram ma hamulce FM do MTB? Sram ma ramy ?

Show me.

  • Mod Team
Napisano
W dniu 15.05.2020 o 07:39, Shadow3m napisał:

Sram już ma i modele ram zoptymalizowane pod takie mocowanie mają na tą chwilę model tej marki

Przeczytaj co napisałeś. 

Za fotkę dzięki- patrzyłem na ich stronę i musiałem przeoczyć. Przyznam ,że mnie ten sposób zupełnie nie przekonuje szczególnie pod kątem odprowadzenia ciepła i regulacji.

Napisano

Czytam i nie widzę :P może jeśli zamiast "i" była by kropka było by lepiej ;)

Co do samych hamulców to brakuje siły hamowania, ale to bardziej tyczy się chyba samych leveli. Dlatego pytałem wsparcie techniczne o przejściówki na PM, ale odpisali, że nie zalecają. Teraz jest nadzieja, ze te od shimano będą lepsze...

  • Mod Team
Napisano
6 godzin temu, Shadow3m napisał:

Dlatego pytałem wsparcie techniczne o przejściówki na PM, ale odpisali, że nie zalecają.

Właśnie dlatego uważam, że FM w MTB jest jak na razie średnim pomysłem dla klienta końcowego, bo znacznie ogranicza możliwość zmiany hamulców na inne , np na Magurę, Formule czy Hayesa , nie wspominając o czterotłoczkowych. 

Napisano
W dniu 10.05.2020 o 11:32, durnykot napisał:

Internety mówią, że Shimano po cichu ( czyli w cieniu jakże podniecającej Deore 12 sp ) wprowadza zaciski MTB z mocowaniem Flat Mount dla SLX,XT i XTR. 

https://bikerumor.com/2020/05/08/shimano-adds-mtb-flat-mount-brakes-new-xtr-cranks-e-bike-batteries-with-25-more-juice-new-alivio-more/

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/xtr-m9100/BR-M9110.html

Po co? Na co? W jakim celu? Czy przeciętny rowerzysta odczuje różnicę? 

Bo życie nie znosi próżni.:)

 

 

 

Napisano (edytowane)

Z punktu widzenia osoby jeżdżącej na bmxie i sporadycznie na szosie i mtb: Moim zdaniem unifikacja mocowania to najlepsze co może być. Składasz rower i chcesz lekki zacisk? Kupujesz jakiś szosowy. Uniwersalny? Wrzucasz jakieś Deore. Zacisk typu czołg? Zee. No i nie ukrywam, że zawsze mnie przerażała mnogość mocowań hamulców tarczowych a teraz by się to zmniejszyło. A wielkość tarczy? Kształt zacisku można bez problemu tak zaprojektować, aby był kompatybilny z większymi tarczami.

Rozumiem też opór co do wprowadzania nowych rozwiązań, ale będą zapewne wprowadzane stopniowo i każdy z nas "przy okazji" wymiany ramy czy widelca będzie mógł zmienić zacisk na nowy standard.

To samo z suportami pressfit. W bmxie od dawna są suporty wbijane w ramę ( po prostu dwa łożyska i tulejka między nimi ) i sprawdza się to świetnie. Niecałe 42mm średnicy mufy, a średnice wewnętrzną w zależności od korby można sobie dobrać i dzięki tej unifikacji każda rama pasuje do każdej korby. A nie to co teraz mam w szosie, że moja rama z suportem bsa nie pasuje do korb z osiami 30mm.

Edytowane przez AdamPay1
Napisano

Raczej to idzie w kierunku, aby nic samemu nie składać tylko kupić rower już z odpowiednią specyfikacją, najlepiej nowy. 

Zaciski MTB nie będą się różnic od tych szosowych, wiec to raczej unifikacja dla producenta. 

Gdyby pressfit był by bardzo dobrym rozwiązaniem nie istniały by na rynku suporty poprawiające "dobroć systemu" a mamy wręcz powrót BSA w nowych rowerach, dlatego bym tak mocno nie narzekał na to że masz BSA w rowerze szosowym.

 

Napisano (edytowane)

Nie narzekam na BSA sensu stricte ( chociaż sama jego budowa z gwintem i moim zdaniem zbyt małą średnicą jest nie najlepsza ) a na mnogość standardów w tej dziedzinie przez co nie każda korba nie pasuje do każdej ramy.

A co do różnic w zaciskach - będą mogli to rozdzielić między szosę a MTB chociażby ze względu na chłodzenie, odporność na błoto czy też właśnie wagę. A jeśli pójdzie to w takim kierunku jak ze sterami w BMX ( 45x45 campagnolo ) i wszyscy producenci się na to zdecydują - to tylko na plus dla branży. Takie siodła na prętach też nie są idealnym rozwiązaniem ze względu na swoją wagę a w większości dziedzin rowerowych jest rozwiązaniem wiodącym.

Poza tym skoro odchodzi nam adapter to taki zacisk będzie sztywniej zamocowany w ramie, zatem sam hamulec będzie sztywniejszy. No i nie będzie tak wystawał, więc w terenie daje nam to mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia go.

Edytowane przez AdamPay1
  • Mod Team
Napisano
1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Raczej to idzie w kierunku, aby nic samemu nie składać tylko kupić rower już z odpowiednią specyfikacją, najlepiej nowy. 

To oczywista oczywistość ,głównie z punktu widzenia wiodących producentów rowerów ( Giant, Spec, Merida, Canyon ) . Ale , jak już podkreślałem, z punktu widzenia klienta ( takiego bardziej świadomego ) to rozwiązanie będzie mocno problematyczne szczególnie przy ewentualnej zmianie hamulców na inne ( np na czterotłoczkowe ). Chyba, że dojdzie do absurdu , gdzie do XC będą zaciski FM a do rowerów o większym skoku -PM.  

Napisano
3 godziny temu, clavdivs napisał:

Gdyby pressfit był by bardzo dobrym rozwiązaniem...

Pressfit _jest_ dobrym rozwiązaniem. Problemem są wujowe tolerancje w produkcji muf i wujowe suporty ( np z łożyskami w plastiku ).

6 godzin temu, AdamPay1 napisał:

Moim zdaniem unifikacja mocowania to najlepsze co może być.

Unifikacja jak najbardziej jest. Dopóki nie było tarcz w szosach, to było to PM i sztos. FM powstało tylko dlatego, że mocowanie PM jest a) brzydkie b) nieaerodynamiczne c) trudne do wykonania ( gwinty ) w karbonie.

1 godzinę temu, durnykot napisał:

Chyba, że dojdzie do absurdu , gdzie do XC będą zaciski FM a do rowerów o większym skoku -PM.

Jedyne co powstrzymuje ten trend, to trudność z zrobieniem mocowania FM na amortyzatorze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...