Posel1 Napisano 7 Maja 2020 Napisano 7 Maja 2020 Witam. Wymieniłem opony z fabrycznych na szersze, ale troche przesadziłem. Tzn z przodu gitara, ale z tyłu jest dosłownie na kilka metry od ramy/widełek. Im mocniej napompuje tym mniej miejsca. Nie było by problemu gdyby nie fakt że koło ciągle (po paru km) ucieka mi w tym miejscu na lewo i zaczyna ocierać (jak koło jest porządnie napompowane, tak jak bym potrzebował). Problem jest też z samą oponą bo faluje mi lewo prawo tak jak by bylo krzywe koło, nie jest bo sprawdzałem bez opony. Być może źle ją zakładam, albo poprostu jest słabej jakości bo dwie kosztowały niecałe 100zeta. Utrudnia to troche sytuacje bo gdyby nie falowanie to by nie obcierało, mimo tego że z lewej strony było by mniej miejsca. Koło dociskałem samozamykaczem dość mocno. Czym się się zainteresować. Niestety nie od początku zauważyłem że jest problem i w widełkach zrobiłem sobie wżer na jakieś 3mm od tej opony. Jadąc i patrząc na koło wydaje się jak by nie było idealnie w osi. Piasta - Formula DC20/22 Disc Obręcz - Giant CR70, aluminiowe, dwuścienne
cervandes Napisano 7 Maja 2020 Napisano 7 Maja 2020 Jak zrobiłeś 3mm dłubnięcie to tylko czekać aż w tym miejscu pęknie. Rama się łamie a potem prokurator się musi głowić czy pękła i wpadłeś pod ciężarówkę czy ciężarówka Ciebie przejechała przez co rama pękła
Posel1 Napisano 7 Maja 2020 Autor Napisano 7 Maja 2020 Wiem lipa. Ale juz za późno. Dlatego chce ogarnąć temat. Nie wariuje ani nie skacze. A poruszam sie po drogach leśnych wiec z tą ciężarówką może sie upiecze.. Po pracy zrobię fotkę jak to wygląda.
Mod Team bogus Napisano 7 Maja 2020 Mod Team Napisano 7 Maja 2020 Co to za opona? Jak masz na 3 mm wgłębienie w ramie to raczej już byłaby dziura. Z drugiej strony jak można nie słyszeć, że coś ci ociera o ramę? Sądzę, że guma w oponie jest na tyle miękka, że jedynie zeszlifowała lakier, chyba że jeździłeś na tym setki kilometrów.
Blueforce Napisano 7 Maja 2020 Napisano 7 Maja 2020 zdjąć oponę, namydlić rant opony i obręcz , założyć, napompować 1 bar, ułożyć palcami by było równo, wbić maksymalnie dozwolone ciśnienie lub trochę większe (0.5 bar) jak czujesz że wytrzyma, i wystawić na słońce, dzień lub dłużej jak trzeba. A i ja bym ochronił miejsca gdzie może wystąpić lub wystąpiło obtarcie, np kawałek blachy np. z puszki i obkleić taśmą przezroczystą lub dust tape jak nie ważny wygląd, by puszka przyjęła na siebie kolejne obtarcie. I zrób proszę zdjęcia obecnych obtarć, ważne czy rama się jeszcze nadaje.
kipcior Napisano 7 Maja 2020 Napisano 7 Maja 2020 Opona może być krzywa fabrycznie, to się zdarza. Jak przednia jest ok to je zamień, skoro tam nie ma problemu z miejscem. Możesz mieć za wąskie obręcze do szerokich opon. Jeździć tak można, ale z ułożeniem zawsze będzie problem. Napompuj do jakichś absurdalnych wartości ciśnienia, zależnie od dętki/opony, ale żeby to nie wybuchło. Może wskoczy tak jak powinna.
Posel1 Napisano 7 Maja 2020 Autor Napisano 7 Maja 2020 Może z 3mm przesadziłem. Po pracy cyknę fotkę. To delikatnie obcierało, jak się zorientowałem to poprawiałem koło, ale na jakiś czas tylko, i jak znowu obcierało to znowu poprawiałem. I tak parę razy. Spróbuję sposób z mydłem. Zobaczę czy sie poprawi. I faktycznie na jakiś czas zabezpiecze miejsce czyścić. Faktycznie mógł bym wymienić znowu opony, ale wole wyeliminować krzywo siedzące koło w widełkach.
abdesign Napisano 7 Maja 2020 Napisano 7 Maja 2020 Tak trochę nie po ludzku zostawiać sobie między oponą a widełkami prześwit który znika od mocniejszego napompowania opony... Nawet jak to jest opona, która ciężko wskakuje w ranty i trzeba mydła i oporowego ciśnienia (to akurat rzadziej dotyczy tanich drutówek...) żeby siadła to ile tak źle ułożona może bić? przecież nie centymetr. Jak szoruje lekko bijąca to JEST za szeroka nawet jak nie będzie biła, bo oblepiona błotem trawą dalej będzie szorować. Zmień opony na takie które się mieszczą normalnie.
Posel1 Napisano 8 Maja 2020 Autor Napisano 8 Maja 2020 Jest za szeroka. Zdecydowanie. Ale taką mi sprzedali w sklepie stacjonarnym zapewniając że będzie ok. Opona - 29 x 2. 10, 54-622, Mitas Dędka - 29x2.10/2. 25y
Blueforce Napisano 8 Maja 2020 Napisano 8 Maja 2020 Ojejku tak zmasakrowana? Jakby pilnikiem tu ktoś pracował, straszne. To jest wytarte i wciśnięte, czy tylko wytarte?
Mod Team bogus Napisano 8 Maja 2020 Mod Team Napisano 8 Maja 2020 Kiepsko to wygląda. Jak ten fragment widełek wygląda z drugiej strony - o ile widełki u Ciebie są symetryczne?
Posel1 Napisano 8 Maja 2020 Autor Napisano 8 Maja 2020 Symetryczne są. Wyglądają identycznie tylko bez tego uszkodzenia. Nie robiłem zdjęć. Jeszcze taka fotka. Może trochę lepiej widać.
Mod Team bogus Napisano 8 Maja 2020 Mod Team Napisano 8 Maja 2020 Po tym zdjęciu wygląda jakby był tylko zeszlifowany lakier. Na początek zabezpieczyłbym to odpowiednim lakierem. Dopasować oponę i jeździć, obserwować.
abdesign Napisano 8 Maja 2020 Napisano 8 Maja 2020 po tym to może i tak ale jak się ogląda komplet zdjęć - zwłaszcza pierwsze to nie lakier jest tu problemem. A swoją drogą co to za rama (konkretnie) która nie przyjęła opony 29x2.1?
Posel1 Napisano 8 Maja 2020 Autor Napisano 8 Maja 2020 Kupiony z 5 lat temu. Całkowity przebieg około 3,600km. Mało jeździłem, od jakiegoś czasu postanowiłem wrócić to wycieczek rowerowych. Skąd ta zmiana opon.
abdesign Napisano 8 Maja 2020 Napisano 8 Maja 2020 No to w tej ramie ta opona ma obowiązek obcierać o widełki. Wymyślili ją i sprzedają dla 38c/40c nie bez powodu... Klockowa opona 53mm to dla niej stanowczo za dużo. Jak z jakiś względów potrzebujesz szerzej niż 40c - to się rozejrzyj za oponami 1.75"-1.85" czyli 45c/47c maksymalnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.