konrado27 Napisano 6 Maja 2020 Udostępnij Napisano 6 Maja 2020 (edytowane) Cześć, Od niedawna stałem się posiadaczem Epica Evo i zauważyłem dziwne dźwięki wydobywające się z dampera przy powrocie do pozycji 0 (przypominające zgrzytanie). Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z systemem brain od Specialized, stąd też nie wiem jak dokładnie ten system pracuje ale w innych rowerach z zawieszeniem z jakimi miałem do czynienia takiego odgłosu nie było. Damper kiedy wsiadam na rower zaczyna wydobywać z siebie dziwne dźwięki, które kiedy trochę popracuje ustają. Przesyłam poniżej filmik pokazujący w czym tkwi problem. Czego wynikiem może być taki dźwięk, czy to oznaka, że damper jest zapowietrzony? Pozdrawiam Konrad Edytowane 6 Maja 2020 przez konrado27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ador Napisano 8 Maja 2020 Udostępnij Napisano 8 Maja 2020 (edytowane) Też posiadam epica evo i mój brain praktycznie jest niesłyszalny tylko w trakcie najechania na przeszkodę słychać jakby cichy "trzask" gdy się uruchomia. Ja na Twoim miejscu oddał bym go do przeglądu w ramach gwarancji. Jak będzie coś nie tak podmienią go na zastępczego a Twój wyślę do serwisu w Holandii. Edytowane 8 Maja 2020 przez Ador Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 9 Maja 2020 Udostępnij Napisano 9 Maja 2020 Zdecydowanie nie brzmi to normalnie. Ja bym go oddał do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 11 Maja 2020 Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 W dniu 6.05.2020 o 23:07, konrado27 napisał: czy to oznaka, że damper jest zapowietrzony Tak brzmi ,gdy damper jest zapowietrzony podczas uginania wydaje dźwięk jak by był piasek w środku wtedy jest zapowietrzony Jeżeli jest nowy to oddaj na gwarancję ,jeżeli jest używany trzeba zrobić mu serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin3miasto Napisano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2020 W damperach speca niestety to norma, mój działał cały sezon a po dwóch miesiącach stania w garażu zaczął wydawać dźwięki jak na filmie. W necie znalazłem informację że można usunąć tą przypadłość wstawiając komponenty Andreani, zajmuje się tym np. Wichu Workshop. Pozatym czas serwisu zawieszenia z brainem przez speca to jakaś kpina czas oczekiwania to 2 miesiące bo trzeba je wysłać do Holandii aby utrzymać gwarancję. Niestety nie ma autoryzowanego serwisu w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2020 Mimo, że aktunego Braina robi Rock Shox, nie ma do niego instrukcji serwisowej, choć jest np. do trekowskich Deluxe i Deluxe i Super Deluxe ThruShaft. Prawdopodobnie taki mają układ ze Specem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin3miasto Napisano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2020 (edytowane) Wydaje mi się że spec ma gdzieś swoich klientów, bo co za problem dla nich otworzyć serwis zawieszenia w Polsce. Pozatym ich podejście też jest co najmniej dziwne oni nie poprawiają/naprawiają działania dampera, tylko robią serwis i odsyłają. A zaraz po oddaniu go klientowi zapowietrza się ponownie. I znowu trzeba go wysłać na serwis i tracić czas. Sam serwis też nie jest tani bo przód plus tył to wydatek 1400 PLN. Edytowane 3 Lipca 2021 przez sznib Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2020 Brain stosowany jest wyłącznie w Epicu, więc może im się nie opłacać prowadzenie dedykowanego serwisu na nasz rynek, bo za mało ich u nas jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ador Napisano 24 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2020 Mój Brain także się zapowietrzył. Nie bawiłem się w reklamację i skorzystałem z autorskiego zestawu Wichu Workshop ( do wyboru miałem także zestaw Andreani ) jak na razie odpukać wszystko jest w porządku a i kultura pracy Braina poprawiła się znacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin3miasto Napisano 24 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2020 (edytowane) Ja też kolejny raz będę wysyłał do Wichu, jest to chyba najlepsza opcja dla ludzi posiadających zawieszenie z brainem. Pozatym serwis powinien być robiony co 150-200h, czyli dość często. Szkoda marnować czas na wysyłanie zawieszenia do Holandii, gdzie zapewne wysyła cała europa wiec oczekiwanie na zwrot jest długie. Powiedz mi tylko jak długo trwał serwis w Wichu Workshop ? Edytowane 3 Lipca 2021 przez sznib Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ador Napisano 24 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2020 (edytowane) Cała operacja razem z wysyłką trwała około 10 dni tzn. po tylu dniach zamontowałem Braina z powrotem do ramy, koszt to 200 zł za serwis, 150 zł za zestaw i 13 zł przesyłka zwrotna (paczkomat), kwota do akceptacji a "banan" podczas jazdy gwarantowany Edytowane 24 Grudnia 2020 przez Ador Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 W dniu 24.12.2020 o 10:25, Ador napisał: Mój Brain także się zapowietrzył. Nie bawiłem się w reklamację i skorzystałem z autorskiego zestawu Wichu Workshop ( do wyboru miałem także zestaw Andreani ) jak na razie odpukać wszystko jest w porządku a i kultura pracy Braina poprawiła się znacznie. Mój brain również się zapowietrzył sam z siebie po kilku miesiącach stania roweru. I również skorzystałem z autorskiego zestawu Wichu. I jakież było moje zdziwienie wczoraj, że sytuacja się powtarza - już po modyfikacji w Wichu. Bujanie jak na koniu. Czyli co? Zestaw nie zdał egzaminu - zamierzam w poniedziałek pogadać z Wichu bo zgłupiałem. Dodam, że między modyfikacją a wczorajszym felerem minęło jakieś osiem miesięcy ( modyfikacja listopad 2020 ) ale na rowerze jeździłem tylko dwa miesiące od początku maja do teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin3miasto Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 MARCUSLING jak będziesz po rozmowie z Wichu napisz na forum jaka jest przyczyna zapowietrzania. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 Modyfikacja polega na założeniu innych uszczelnień bardziej dopasowanych i tyle nie ma tam jakiegoś autorskiego wynalzku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 @piter614 Jeżeli damper jest w oryginalnej konfiguracji to rekomendujemy wymianę zestawu bladera na tłoczek ifp w cenie 150zł (nasz zestaw) lub 500zł (Andreani). Bez tej zmiany na serwis nie jest udzielana gwarancja ze względu na wadliwą budowę dampera (zapowietrzanie się w wyniku powstawania podciśnienia w układzie przez blader zatykający port oleju). Tak mi powiedziano w Wichu przed wymianą. Nigdy nie szukałem rysunku bo i po co. Zapewnili, że po wymianie będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ador Napisano 3 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2021 U mnie wszystko "odpukać" działa jak należy a po sezonie mam zamiar wysłać damper do przeglądu . Jestem ciekawy jaką odpowiedź dostaniesz z wichu . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 5 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2021 Powiedziano mi tak: po modyfikacji to się nie ma prawa zdarzyć ale jak rower długo stoi ( mój stał od października 2020 do kwietnia 2021 ) to może być coś nie tak z jakimś łożyskiem w zawieszeniu lub podczas użytkowania i mycia do łożyska dostała się woda i nie jest ono w stanie poprawnym - w rezultacie na damper działają siły skręcające powodujące wycieranie zbytnie uszczelki co w efekcie końcowym powoduje możliwość zapowietrzenia. Nieprawidłowej pracy łożyska się nie wyczuje lub inaczej nieprawidłowej pracy zawieszenia się nie wyczuje - mówią dalej. Trzeba sprawdzić damper a najlepiej cały rower ( jego zawieszenie ). Czyli najlepiej jakbym do nich wysłał cały rower a wtedy w pierwszej kolejności sprawdzą damper jego uszczelnienie a potem zawieszenie. Tutaj z mojej strony żadne gadanie, że rower jest użytkowany w suchych ładnych warunkach, myty poprawnie bez żadnych ciśnień, przechowywany w suchych warunkach zimą, że przebieg podczas ostatnich dwóch miesięcy to może 500-600 km ( bo mam drugi rower i więcej jeżdżę drugim finalnie ), że podczas jazdy nie było żadnych uderzeń, nie ma hałasów, pisków i innych dziwnych rzeczy nie mają żadnego sensu - muszą to zobaczyć i koniec. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 8 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2021 Ale czy to wina zawieszenia to łatwo sprawdzić wyciągasz damper i ruszasz zawiasem jak pracuje lekko i bez zgrzytania to łożyska będą dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcusling Napisano 14 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2021 Zawieszenie jest ok. Perfekt. Zostało sprawdzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.