tomek6544842 Napisano 5 Maja 2020 Napisano 5 Maja 2020 Hej, Ostatnio po myciu roweru zajrzałem do wnętrza ratcheta w mojej piaście DT i zastałem smar wymieszany z wodą/odtłuszczaczem. Dla pewności wytarłem to wszystko i ratcheta złożyłem na sucho. DT Swiss zaleca smarowanie tego elementu, ale czy na pewno jest taka potrzeba? Jeżeli trzeba smarować ten element to czy smar NLGI 2 (Mobil XHP) się do tego nada? Czy może lepiej po prostu kupić smar DT dedykowany do Ratcheta? pozdr, Tomasz
TheJW Napisano 5 Maja 2020 Napisano 5 Maja 2020 Oczywiście smarować. I tylko oryginalnym smarem DT. Kiedyś jak przez jakiś czas nie miałem pod ręką smaru DT, użyłem minimalną ilość SRAM Butter - jest śliski i mało lepki. Ale to tylko rozwiązanie tymczasowe, żeby jakiekolwiek smarowidło było wewnątrz. Wymyłem i wysmarowałem oryginalnym przy najbliższej okazji. Swoją drogą...skąd wewnątrz piasty DT wziął się odtłuszczacz i woda...? Ktoś tu chyba nie zna podstawowych zasad konserwacji...
tomek6544842 Napisano 6 Maja 2020 Autor Napisano 6 Maja 2020 10 godzin temu, TheJW napisał: Oczywiście smarować. I tylko oryginalnym smarem DT. Kiedyś jak przez jakiś czas nie miałem pod ręką smaru DT, użyłem minimalną ilość SRAM Butter - jest śliski i mało lepki. Ale to tylko rozwiązanie tymczasowe, żeby jakiekolwiek smarowidło było wewnątrz. Wymyłem i wysmarowałem oryginalnym przy najbliższej okazji. Swoją drogą...skąd wewnątrz piasty DT wziął się odtłuszczacz i woda...? Ktoś tu chyba nie zna podstawowych zasad konserwacji... Te pytanie to raczej jest do DT Swiss, a nie do mnie... No chyba, że mycie kasety odtłuszczaczem i mycie całego roweru czystą wodą z węża ogrodowego jest niezgodne z "podstawowymi zasadami konserwacji"...
Sabarolus Napisano 6 Maja 2020 Napisano 6 Maja 2020 11 godzin temu, TheJW napisał: Swoją drogą...skąd wewnątrz piasty DT wziął się odtłuszczacz i woda...? Ktoś tu chyba nie zna podstawowych zasad konserwacji. A skąd pomysł, że DT Swissy to wybitnie dobrze uszczelnione piasty? konserwacja nie ma nic do tego.
cervandes Napisano 6 Maja 2020 Napisano 6 Maja 2020 Ja tak myję napęd, że używam odtłuszczacza, leję wodą, w ratchecie suchutko. Jesień - zima - mam tam oryginalny smar. A wiosną nachodzi mnie wielka ochota na słuchanie dźwięku ratcheta, w związku z czym czyszczę go do sucha i kładę dwie krople oleju. I BZIUUUUUUUUUUUUUUUUUU! jak z karabinu. Dużo jeżdżę, raczej mocno, póki co ratchetowi nic nie jest.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.