Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

nastała ta wielkopomna chwila:rolleyes:, noszę się z zamiarem kupna porządnego koła na wyprawy do 40-80km.

Do wyboru:

https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-10-0-czarny-srebrny-matowy w cenie 5100 PLN

https://www.canyon.com/pl-pl/hybrid-city/touring-bikes/pathlite/pathlite-al-6.0/2333.html?dwvar_2333_pv_rahmenfarbe=GY%2FOG w cenie 4500 PLN

https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/tour/cross/cube-cross-pro-iridiumngreen-2020/ w cenie 4600 PLN

jeżeli chodzi o wyposażenie to Kross króluje, ale... czy warto dorzucać te cieżko zarobione złotówki by piasty i hamulce Alivio/Acera zamienić na Deore i lepsze manetki, albo Suntour NRX-D Air na RS PARAGON GOLD RL?

Krąży opinia, że Kross ma badziewne ramy a Cube i Canyon to jedno i ich ramy są konkretniejsze. Z drugiej strony nasza rodzima marka daje dożywotnią gwarancję...

Pozdrawiam

Edytowane przez bigmjak
Napisano

Cześć!

Sam dobre kilka miesięcy walczyłem z myślami mając podobne rowery do wyboru, ostatecznie rok temu kupiłem Canyona Pathlite AL SL 7.0. Jestem z roweru bardzo zadowolony, ma on kilka wad, które jednak są całkiem do przeżycia. 

Patrząc na specyfikację nowego Pathlite'a widzę że osprzętowo jest naprawdę fajnie, dużo poprawili względem tego co było rok temu. Brakuje mi tylko sztywnych osi, coś co mega się docenia jeśli często miałeś problem z obcierającą tarczą po zdjęciu i założeniu koła. Poza tym nie licz na założenie manetki do amora na kierownicy, musiałbyś wymienić cały tłumik olejowy. 

Poza tym, całość się rozbija o geometrię. Canyon będzie najbardziej w kierunku sportowej pozycji, jak pod MTB, na Krossie będziesz najbardziej wyprostowany. Canyon ma napęd 2x, co dla mnie działa zaskakująco dobrze. Kross znowu ma najfajniejsze manetki, XT działają bardzo fajnie, dają duży opór na manetce, co jest przydatne przy zmianie biegów w cięższym terenie.

Ja osobiście polecam znaleźć swój rozmiar dla Canyona i poszukać roweru o podobnym reach i stack, który możesz przymierzyć w sklepie. Ja przymierzałem rowery MTB Cube'a, mają podobne parametry. Wtedy przymierz każdego kandydata i zdecyduj, bo pozycja na każdym z tych rowerów będzie inna. Osprzętowo jest bardzo wyrównany poziom.

Napisano (edytowane)

sądzę, że lepiej poszukać cuba cross pro z rocznika 2019, za bodajże 3700 i różnice spożytkować na wymianę np hamulców na deore i manetek na xt....i wypas maszyna będzie (oprócz piast alivio :/)https://skiteam.pl/rowery/9704-rower-cube-145350-cross-pro.html

Ja w zeszłym roku kupiłem tego crossa pro, w związku z tym, ze jeszcze nie był sezon w pełni to udało mi sie w cenie (4599) wymienić manetki na xt, hamulce wraz z klamkami i tarczami na deore, błotniki , licznik....wiec się da, ale trzeba porozmawiać z danym sklepem. Potem powymieniałem kilka części, ale to tylko
z tego powodu, ze miałem kaprys.

wymiana tłumika i dodanie manetki (wraz z usługą) do paragona kosztuje 400 zł....

 

Edytowane przez mrnobody
Napisano

No właśnie, 400zł tylko za dodanie manetki na kierownicy to trochę chory wydatek, cały amortyzator kosztuje około 1000zł. Widząc ofertę kolegi powyżej brałbym tego Cube'a, ale chyba bym się nie podjął modyfikacji hamulców i manetek, szkoda pieniędzy.

Napisano

wiesz, patrząc na to przez pryzmat pieniędzy to nie ma sensu wydawał 4 k na rower, jak można jeździć za 1,5 czy 2 k. Za 4500 juz masz naprawde wypasiony rower (mowie o upgrade przez serwis tych hamulców i manetek i może czego jeszcze). Kwestia zasobności  portfela tylko li wyłącznie.

Napisano

mrnobody Dzięki za radę! Rowerek zamówiony:)) Oby tylko nie było żadnych hocków klocków z realizacją zamówienia:voodoo:

Na pierwszy ogień pójdą opony, co tez tanie nie będzie, ale lepiej kupić "raz a porządnie". Z resztą się wstrzymam (do moich wojaży myśle te hamulce w zupełności powinny wystarczyć...).

 

Napisano

Czyli to Ty kupiłeś z tego linka ten rower? powiem szczerze, że co do opon, to one są niezłe, minusem ich jest to, ze produkowane były tylko w tym rozmiarze pzrez sezon, wiec jak zdarzy Ci sie jakaś awaria z oponą ( mi asie wbił jakis gówniany drut, który niefartowne został w środku i nie można było go wyciągnąć) Niestety są prawie nie do dostania....Ale opory toczenia i wszystko inne jest ok w nich. Acha, chyba max wymiar opony do tego amortyzatora to rozmiar 1.75

Napisano (edytowane)

Na to wygląda;) Co do opony to w teren jak najbardziej, ale celuję w coś bardziej uniwersalnego, na czym będę mógł pocisnąć na asfalcie i tutaj Schwalbe Marathon Mondial 28x1.6 vs CONTINENTAL CONTACT TRAVEL 28X1,6.

A z tego co widzę, Smart Samy są dostępne w 1.6 i 1.65

Edytowane przez bigmjak
Napisano

Nie dookreśliłem..........chodzi mi o Smart Samy 1.65 ale kevlar nie drut (bo kevlarowe są zamontowane na tym rowerze)  i tych nie ma prawie w sklepach..... Ja ich używam zarówno do miasta (mieszkam we Wrocławiu,gdzie jest płasko jak stół) ale tez jeżdżę po wałach, jakiś lasach i innych nierównościach , gdzie tez sie sprawdzają. Problematycznie jest tylko w miejscach , gdzie jest piasek. Ale nie jest to winą opony , a jej rozmiaru, bo się zakopuje....

Napisano

Okazało się, że ten Cross to z rama dla Pań;/ Więc wybrałem model 2020, też mi się podoba:) i z rama 58, przy moim wzroście będzie odpowiedniejsza. No ale znowu się odwlecze w czasie - zanim kurier odbierze ten rower i przywiezie następny, trochę czasu minie.

A co do opon - te zamontowane fabrycznie pójdą pewnie na aukcję;)

Napisano (edytowane)

o matko...58? jaki ma Pan wzrost? Ja mam 50 przy wzroście 174 i jest ok albo ciut za duża nawet..........

A jak cena tego rocznika  z 2020? może warto poszukać w rożnych sklepach modelu z 2019, bo chyba gdzieś sie pojawiają.....

Edytowane przez mrnobody
Napisano

nie jest, nawet lepiej się na nim czuję:)

ps, nie polecam sklepu skiteam w poznaniu - wysłali niekompletny rower, ot niedopatrzenie:unsure:

a jeszcze  gdyby ktoś mógł pomóc: ile mniej więcej mogą być warte te Smart Samy?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zanim zamówisz nowe opony to odbądź chociaż jedną jazdę, Smart Samy mają bardzo gęsto ułożone klocki na środku, na asfalcie toczą się cichutko. Z tych pozostałych dwóch to sam jeżdżę na Marathon Mondial (28x1,75) i też jestem bardzo zadowolony, u mnie chodziło przede wszystkim o nieprzebijalność. 

P.S. mam na sprzedaż Maxxis Rambler 28x1.6 ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...