Skocz do zawartości

[transport] Jaki rower do pracy?


ktos321

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej!
Codziennie jeżdżę do pracy 3 km w jedną strone. Teraz korzystam z roweru miejskiego, ale szczerze mówiąc jeździ się nim ciężko i w pracy jest się już całym mokrym :D Muszę dodać, że mieszkam w dość wietrznym rejonie i ciągle albo z górki albo pod górke (nawet lekkie górki przyprawiają o zadyszke). +jeżdzę tylko po asfalcie
Możecie mi polecić, który rodzaj roweru najlepiej spisałby sie w takich warunkach (mam jeszcze rower górski, który leży zakurzony, ale nie wiem czy warto go remontować)

Napisano

Jeśli ten ,,góral" nie jest jakiś super to warto go wyremontować i dostosować . Tzn założyć asfaltowe albo uniwersalne opony + ew błotniki , bagażnik .

Druga opcja to kupno używanego trekkinga . Ale jak kupisz tanio to też pewnie trzeba będzie coś zmienić , naprawić .

Oczywiście jak chcesz wydać dużo kasy to kup coś nowego . Trekking , cross , może fitnes ale z bardziej trekkingowym  napędem .

Jeśli meczą cię podjazdy to może ,, zelektryfikujesz " swojego górala . Silnik 250W i dojazdy staną się przyjemnością :)

  • Mod Team
Napisano

Według mnie, jeśli nie potrzebujesz bagażnika, bo jeździsz na lekko, albo z plecakiem, to rozważ rower typu fitness lub szosowy - unikniesz zbędnego "balastu" i rower będzie sporo lżejszy.
Inna rzecz, że tego typu sprzęt będzie mniej komfortowy, ale jeżeli asfalty nie są dziurawe jak ser szwajcarski, a przy tym zdrowie pozwala, to na pewno dojazdy staną się przyjemniejsze - szybsze i mniej mozolne, zwłaszcza w terenie pagórkowatym.
To wszystko przy założeniu, że nie masz zamiaru korzystać z roweru poza asfaltem - niby na upartego da radę, ale te rowery są stworzone na asfalt.

Napisano

IMO jakiś cross/hybryda, na sztywnym widelcu i tarczach żeby wpakować mu opony 35c. W razie potrzeby błotniki też wrzucisz

Coś w tym stylu, nie wiem jaki tam masz budżet

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-3-disc/p/28474/?colorCode=reddark

 

9 minut temu, WaGiant napisał:

Jeśli meczą cię podjazdy to może ,, zelektryfikujesz " swojego górala . Silnik 250W i dojazdy staną się przyjemnością

Na 3 km?

Napisano
30 minut temu, Sansei6 napisał:

Ćwicz kondycję i pamiętaj o odpowiednich "biegach"

kondycje ćwiczę każdego dnia i jest na pewno lepiej niż na początku mojej przygody z rowerem, ale nadal słabizna ze mnie :D

a przerzutek niestety nie posiadam 

Napisano

Na tak krótkie odległości to moim zdaniem wystarczą nawet 3 biegi w piaście. Do tego roweru miejskiego, który posiadasz, możesz zamontować całe koło (z piastą Nexus 3) z manetką lub przepleść stare koło (ale to raczej nie wyjdzie taniej).

https://allegro.pl/oferta/kolo-28-cali-alu-shimano-nexus-3v-biegi-manetka-7809487549

http://www.synkros.pl/product-pol-9390-Piasta-Nexus-3-biegi-SG-3c41-36H-sterowanie.html

Ewentualnie jeszcze zmiana opon, jeśli fabrycznie są założone jakieś tanie i ciężkie. 

 

Napisano

Nie odległość stanowi o biegach, a nachylenie terenu.

Przede wszystkim przydałoby się zawęzić ciężką jazdę, czy to kwestia oporów powietrza od wyprostowanej sylwetki, czy brakuje przełożeń do jazdy pod górkę lub rower ciężki, a może rower wymaga serwisu, bo łożyska suche.

Druga sprawa, to doprecyzowanie potrzeb, bo przy całorocznej jeździe niezależnie od warunków poleciłbym jedno, a do jazdy tylko przy dobrej pogodzie i jak ciepło co innego.

No i ile chce się wydać, ewentualnie czy warto wydawać (np. rower stoi pod pracą przypięty byle gdzie).

 

A odnośnie przepocenia - ciuchy na zmianę. Jak miałem 2km po względnie płaskim, to nie miałem potrzeby ale jak mam teraz niecałe 10km, to innej opcji nie ma.

Napisano

Witam. Proszę o informacje czy rower na takim osprzęcie jest wart swoich pieniędzy koszt 1800zł i czy w tych pieniądzach znajdę  coś lepszego? 

FORCE Epigoni

Dane techniczne:
RAMA cieniowane aluminium - AL 6061
ROZMIAR RAMY wysokość rury podsiodłowej mierzona od środka przedniego obrotu do końca rury podsiodłowej 45 cm/ 18 cali lub 51 cm 20 cali ( ten model na chwilę obecą mamy w dwóch rozmiarach)
PRZEDNI WIDELEC amortyzowany SRSunTour SF13 XCM LO 29
KIEROWNICA Force Basic H4.4 680 mm
MOSTEK FSA 100mm
KOŁA 29 cali, piasty na łożyskach maszynowych + nierdzewne szprychy + nitowane obręcze X-rims
OPONY 29x2,1
MANETKA Shimano SLX 10 przełożeń
HAMULCE tarczowe hydrauliczne Shimano BL-M315
PRZERZUTKA TYLNA Shimano SLX
KASETA ZĘBATEK 10-rzędowa Shimano Deore 11-36
MECHANIZM KORBOWY 1-rzędowy ProWheel + zębatka EKFAN ( zębatka do wyboru 32, 34 lub 36 zębów )
SIODŁO komfortowe JetSelle Sport
PEDAŁY aluminiowe Flyer

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...