ktos321 Napisano 3 Maja 2020 Napisano 3 Maja 2020 Hej! Codziennie jeżdżę do pracy 3 km w jedną strone. Teraz korzystam z roweru miejskiego, ale szczerze mówiąc jeździ się nim ciężko i w pracy jest się już całym mokrym :D Muszę dodać, że mieszkam w dość wietrznym rejonie i ciągle albo z górki albo pod górke (nawet lekkie górki przyprawiają o zadyszke). +jeżdzę tylko po asfalcie Możecie mi polecić, który rodzaj roweru najlepiej spisałby sie w takich warunkach (mam jeszcze rower górski, który leży zakurzony, ale nie wiem czy warto go remontować)
WaGiant Napisano 3 Maja 2020 Napisano 3 Maja 2020 Jeśli ten ,,góral" nie jest jakiś super to warto go wyremontować i dostosować . Tzn założyć asfaltowe albo uniwersalne opony + ew błotniki , bagażnik . Druga opcja to kupno używanego trekkinga . Ale jak kupisz tanio to też pewnie trzeba będzie coś zmienić , naprawić . Oczywiście jak chcesz wydać dużo kasy to kup coś nowego . Trekking , cross , może fitnes ale z bardziej trekkingowym napędem . Jeśli meczą cię podjazdy to może ,, zelektryfikujesz " swojego górala . Silnik 250W i dojazdy staną się przyjemnością
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2020 Mod Team Napisano 3 Maja 2020 Według mnie, jeśli nie potrzebujesz bagażnika, bo jeździsz na lekko, albo z plecakiem, to rozważ rower typu fitness lub szosowy - unikniesz zbędnego "balastu" i rower będzie sporo lżejszy. Inna rzecz, że tego typu sprzęt będzie mniej komfortowy, ale jeżeli asfalty nie są dziurawe jak ser szwajcarski, a przy tym zdrowie pozwala, to na pewno dojazdy staną się przyjemniejsze - szybsze i mniej mozolne, zwłaszcza w terenie pagórkowatym. To wszystko przy założeniu, że nie masz zamiaru korzystać z roweru poza asfaltem - niby na upartego da radę, ale te rowery są stworzone na asfalt.
Mihau_ Napisano 3 Maja 2020 Napisano 3 Maja 2020 IMO jakiś cross/hybryda, na sztywnym widelcu i tarczach żeby wpakować mu opony 35c. W razie potrzeby błotniki też wrzucisz Coś w tym stylu, nie wiem jaki tam masz budżet https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-3-disc/p/28474/?colorCode=reddark 9 minut temu, WaGiant napisał: Jeśli meczą cię podjazdy to może ,, zelektryfikujesz " swojego górala . Silnik 250W i dojazdy staną się przyjemnością Na 3 km?
ktos321 Napisano 3 Maja 2020 Autor Napisano 3 Maja 2020 30 minut temu, Sansei6 napisał: Ćwicz kondycję i pamiętaj o odpowiednich "biegach" kondycje ćwiczę każdego dnia i jest na pewno lepiej niż na początku mojej przygody z rowerem, ale nadal słabizna ze mnie a przerzutek niestety nie posiadam
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Maja 2020 Mod Team Napisano 3 Maja 2020 Trening czyni mistrza, albo "miszcza" - niepotrzebne skreślić
kipcior Napisano 3 Maja 2020 Napisano 3 Maja 2020 Myślę, że na takie warunki to taki Decathlonowy wynalazek będzie w sam raz:https://www.decathlon.pl/rower-triban-gravel-120-id_8575940.html Opony 38, 11kg, baranek i w miarę lekkie przełożenia. W porównaniu do roweru miejskiego czy mtb to będzie samo jechać.
marvelo Napisano 3 Maja 2020 Napisano 3 Maja 2020 Na tak krótkie odległości to moim zdaniem wystarczą nawet 3 biegi w piaście. Do tego roweru miejskiego, który posiadasz, możesz zamontować całe koło (z piastą Nexus 3) z manetką lub przepleść stare koło (ale to raczej nie wyjdzie taniej). https://allegro.pl/oferta/kolo-28-cali-alu-shimano-nexus-3v-biegi-manetka-7809487549 http://www.synkros.pl/product-pol-9390-Piasta-Nexus-3-biegi-SG-3c41-36H-sterowanie.html Ewentualnie jeszcze zmiana opon, jeśli fabrycznie są założone jakieś tanie i ciężkie.
zekker Napisano 4 Maja 2020 Napisano 4 Maja 2020 Nie odległość stanowi o biegach, a nachylenie terenu. Przede wszystkim przydałoby się zawęzić ciężką jazdę, czy to kwestia oporów powietrza od wyprostowanej sylwetki, czy brakuje przełożeń do jazdy pod górkę lub rower ciężki, a może rower wymaga serwisu, bo łożyska suche. Druga sprawa, to doprecyzowanie potrzeb, bo przy całorocznej jeździe niezależnie od warunków poleciłbym jedno, a do jazdy tylko przy dobrej pogodzie i jak ciepło co innego. No i ile chce się wydać, ewentualnie czy warto wydawać (np. rower stoi pod pracą przypięty byle gdzie). A odnośnie przepocenia - ciuchy na zmianę. Jak miałem 2km po względnie płaskim, to nie miałem potrzeby ale jak mam teraz niecałe 10km, to innej opcji nie ma.
Visocki Napisano 8 Maja 2020 Napisano 8 Maja 2020 Witam. Proszę o informacje czy rower na takim osprzęcie jest wart swoich pieniędzy koszt 1800zł i czy w tych pieniądzach znajdę coś lepszego? FORCE Epigoni Dane techniczne: RAMA cieniowane aluminium - AL 6061 ROZMIAR RAMY wysokość rury podsiodłowej mierzona od środka przedniego obrotu do końca rury podsiodłowej 45 cm/ 18 cali lub 51 cm 20 cali ( ten model na chwilę obecą mamy w dwóch rozmiarach) PRZEDNI WIDELEC amortyzowany SRSunTour SF13 XCM LO 29 KIEROWNICA Force Basic H4.4 680 mm MOSTEK FSA 100mm KOŁA 29 cali, piasty na łożyskach maszynowych + nierdzewne szprychy + nitowane obręcze X-rims OPONY 29x2,1 MANETKA Shimano SLX 10 przełożeń HAMULCE tarczowe hydrauliczne Shimano BL-M315 PRZERZUTKA TYLNA Shimano SLX KASETA ZĘBATEK 10-rzędowa Shimano Deore 11-36 MECHANIZM KORBOWY 1-rzędowy ProWheel + zębatka EKFAN ( zębatka do wyboru 32, 34 lub 36 zębów ) SIODŁO komfortowe JetSelle Sport PEDAŁY aluminiowe Flyer
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.