moniaaaaa Napisano 1 Maja 2020 Napisano 1 Maja 2020 Cześć, Szukam dla siebie roweru z dobrym osprzętem i żeby pędził jak struś pędziwiatr - żartuję :) ale żeby lekko i szybko mi się na nim jeździło, mam 158 wzrostu, wcześniej miałam rower tekkingowy romet gazela 3.0 z 2015 z dynamo ale ciężko mi się na nim jeździło, chodzi mi o prędkość, miałam wrażenie, że jedzie jak żółw :) Myślałam, że tylko mi się wydaje, że jedzie ciężko ale dałam się przejechać kilku innym osobą i też to stwierdziły. Myślę o crossie https://allegro.pl/oferta/lazaro-quantum-v4-ldy-deore-rslo-hydraulika-17-bia-7998605825 , ma przerzutki deore, czyli te najwyższej klasy tak? Ogólnie jestem zielona w temacie rowerów i bardzo proszę Was o pomoc :)
Gość Napisano 1 Maja 2020 Napisano 1 Maja 2020 Ogólnie im mniej wszystkiego na rowerze tym lżej się jedzie (zwłaszcza dla lekkiego zawodnika/czki). Już samo to, że nie masz tu dynama i bagażnika sporo go odchudzi. Najważniejsze są jednak węższe opony i to one mogą dać uczucie "lekkości". Podzespoły są ok (deore to w sumie najwyższa klasa, jaką się montuje w crossach/trekingach ale jeśli chodzi o całość rowerową szimano to taka średnio-wysoka klasa), przełożenia kaseta/korba mają spory zasięg, więc da się podjechać na cięższą górkę. Jedyny "problem" to budżetowy amortyzator z przodu, który lekko przeciąży rower i "zabierze" moc na prostej szosie. Od siebie jako amatora polecam przestawiać się na wyższą kadencję - czyli "lżejsze biegi" i szybsze kręcenie korbą - sam się przekonałem i kolana mi podziękowały, a rower zachowuje się jakby nic nie ważył.