dominik38 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Witam szanowne forum! Od pewnego czasu interesuje się tematyką rowerów elektrycznych i co jakiś czas wraca do mnie pomysł konwersji mojego Cube'a Analoga na wersję wspomaganą elektrycznie. Gdyby rower docelowo służył tylko do dojazdów do pracy (trasa 5 km) to raczej nie miałbym zagwostki. Niestety służyłby mi dodatkowo jako dojazd do Ochotniczej Straży Pożarnej w momencie wyjazdu do działań (dużo krótsza droga dojazdu niż w przypadku użycia samochodu). W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć od użytkowników forum, czy w przypadku osoby o przyzwoitej sprawności fizycznej technicznie możliwe jest osiągnięcie i utrzymanie prędkości przelotowej ~40 km/h przy wspomaganiu silnika ciągłym pedałowaniem? Oczywiście zdaję sobie sprawę o legalności poruszania się rowerem wspomaganym elektrycznie do prędkości 25 km/h. Nadmienię, że moja waga to ~80kg (raczej nie planuję jej zwiększyć). Poza tym w takiej sytuacji, w której nie boję się używać pedałów, lepiej sprawdzi się silnik HUB czy MID? Z góry dziękuję, za wszelkie porady. Serdecznie pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Pojazd którego szukasz został już dawno temu wymyślony i nazywa się skuter Po co cudować tu z pseudo-rowerem? Bo odpada rejestracja i OC? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik38 Napisano 29 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Dziękuję za błyskotliwą odpowiedź, niemniej zupełnie nie odniosłeś się do postawionego przeze mnie pytania Rower miałby służyć w celach normalnej rekreacji, dojazdu do pracy. Jednocześnie w sytuacjach nadzwyczajnych jako transport do jednostki. Wydaje mi się, że ironiczne komentarze mające na celu nabijanie postów są zbędne Odpowiadając na Twoje pytanie, nie kwestia rejestracji i ubezpieczenia nie jest wyznacznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 41 minut temu, dominik38 napisał: W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć od użytkowników forum, czy w przypadku osoby o przyzwoitej sprawności fizycznej technicznie możliwe jest osiągnięcie i utrzymanie prędkości przelotowej ~40 km/h przy wspomaganiu silnika ciągłym pedałowaniem? Te zestawy do konwersji chyba nie mają w ogóle rozwiązania wspomagającego sensownie (czyli proporcjonalnego do prędkości z odcięciem na 25km/h) - chyba po prostu silnik "wlepia" obroty w koło tyle ile manetką przekręcisz - jak chcesz to bez opamiętania na zasadzie przekręcisz manetkę w opór i jedziesz ile tam fabryka temu ustrojstwu dała. Więc pojedziesz sobie szybciej niż te 40km/h - ale to temat wyraźnie nie na to forum - bo to już nie jest rower... Moje wyobrażenia o takiej przeróbce są takie - możliwości używania tego czegoś jako normalnego roweru znacznie spadają - wrzucasz x kg do i tak niezbyt lekkiego roweru, przejażdżka czymś co waży 25kg... w kółko będziesz miał presję na wspomaganie. PS. Nie narzekaj na odpowiedzi wskazujące że źle trafiłeś - bo źle trafiłeś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Silnik w tylnej piaście, mid jest do podjazdów. W pozycji aero, mocno pochylony na szosie trzeba ~ 350-400W na 40km/h, 150-200 W pedałowania powinno być poniżej twojego ftp, więc osiągnięcie tego z silnikiem 250w jest możliwe, jeśli zależałoby tobie na legalności to można pod przyciskiem ukryć ogranicznik. Co do oc, to większość rowerzystów też go nie ma, można mieć coś w stylu OC zawarte w ubezpieczeniu o mieszkanie. Abstrachując od tego, to te śmieszne zestawy do konwersji z silnikiem spalinowym są chyba zdaniem Sądu Najwyższego rowerem, tak brzmiał wyrok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Wszystko zależy od $ jaki masz na ten cel. Z tymi konwersjami to bym był ostrożny, pomyśl czy rama była liczona na wagę 15 kg większą? Na pewno warto kupić rower z silnikiem nie w kołach. Czyli middrive, środek ciężkości etc. Patrząc realnie jeśli jeździsz nie w wysokich górach to hardtail. Na pewno taki rower pozwala się szybciej przemieszczać w terenie. Silniki Shimano są nienaprawialne, bateria jest na 1000 ładowań. Ekonomii to pewno w tym żadnej nie ma, ale przyjemność z jazdy dobrze wyważonym rowerem emtb bezcenna. Najtańszy emtb to Romet coś około 10k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Tak na dojazdy do remizy rower za 10k pln.... Zestaw konwersyjny z allegro/aliexpres silnik w tylnym kole, 250 lub 500W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) Na rowerze po konwersji 40 km/h do pożaru po lesie, korzeniach i dołach. Zaiste Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez radko10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prekompilator Napisano 3 Maja 2020 Udostępnij Napisano 3 Maja 2020 W dniu 29.04.2020 o 09:37, dominik38 napisał: Niestety służyłby mi dodatkowo jako dojazd do Ochotniczej Straży Pożarnej w momencie wyjazdu do działań (dużo krótsza droga dojazdu niż w przypadku użycia samochodu). W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć od użytkowników forum, czy w przypadku osoby o przyzwoitej sprawności fizycznej technicznie możliwe jest osiągnięcie i utrzymanie prędkości przelotowej ~40 km/h przy wspomaganiu silnika ciągłym pedałowaniem? Jeżeli teren nierówny, to musi być rower przystosowany do takich prędkości w takim terenie + silnik MID. I tak, 40 km/h jest jak najbardziej do utrzymania - przy silniku w piaście i baterii 48 V to żaden problem. Z MIDem nie mam doświadczeń. Tylko że jak masz jechać 20 km do pożaru, to będzie to przy tej prędkości raczej wycieczka w jedną stronę - chyba że będziesz miał naprawdę dużą baterię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek9300 Napisano 6 Maja 2020 Udostępnij Napisano 6 Maja 2020 Witam. Ja przerobiłem swój rowerek z zamiarem wydłużenia wycieczek po leśnych ścieżkach. Przeróbka sprawdza się znakomicie. Jeśli komponenty będą kupowane osobno i samodzielnie składane do kupy to można się zmieścić do 3k zł. Więcej informacji na poniższych źródłach: Forum Pojazdy elektryczne Kanały na YT: Tas Tasowski Taba na rowerze W powyższych miejscach jest dużo informacji jak dobrać zestaw/części. Jakie są typy przeróbek, od najprostszych do najbardziej ekstremalnych (monsterów). Każdy podejmuje własne decyzje wg swoich potrzeb i możliwości (finansowych, lokalowych, narzędziowych itp). Pozdrawiam Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.