Jelizee Napisano 26 Kwietnia 2020 Napisano 26 Kwietnia 2020 Witam. Po wczorajszej jeździe okazało się, że damper się zapadł. W jaki sposób odkręcić puszkę? Kiedy próbuję ręcznie obraca się tylko ta grubsza część a ta mała komora przeszkadza w mocniejszym chwyceniu. Czy jakiś klucz paskowy/taśmowy (taki jak do odkręcania rur) pomoże w tym wypadku? Na tutorialach foxa odnośnie tych damperów są tylko modele bez powiększanej komory powietrznej. Cytuj
KSikorski Napisano 27 Kwietnia 2020 Napisano 27 Kwietnia 2020 Coś w tym klimacie: https://allegro.pl/oferta/klucz-uniwersalny-klucz-tasmowy-zestaw-2-sztuk-7003243197?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_narzedzia&ev_adgr=Spawarki,+szlifierki+i+polerki+oraz+pozostałe&gclid=CjwKCAjw4pT1BRBUEiwAm5QuR6gjmXuWL_THuoHqQUbGut9kBaY1Pu4y6tH8cKLsRigFlX7XZq1kahoCWvcQAvD_BwE Cytuj
gruber69 Napisano 27 Kwietnia 2020 Napisano 27 Kwietnia 2020 Ja sobie radziłem odcięciem z 30-40cm dętki i kluczem oczkowym. Przekładasz dętkę przez oczko klucza tak, żeby z jednej strony było 2/3, a drugiej 1/3. Owijasz damper tak, żeby klucz tworzył dźwignię i można działać. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 27 Kwietnia 2020 Mod Team Napisano 27 Kwietnia 2020 Zapadł się ale trzyma zadane ciśnienie? Jeśli tak, to nie polecam rozbierania. https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/07/eng/rear_shocks/stuck_down_shock.htm Cytuj
Jelizee Napisano 28 Kwietnia 2020 Autor Napisano 28 Kwietnia 2020 Tak trzyma ciśnienie. W tym manualu co podlinkowałeś sugerują pompowanie do 250 psi (napompowałem do 300 bo tyle moja pompka obsługuje a jeżdżę na 270 - max dla evol to 350). Jeśli nie wróci do pełnego wysunięcia każą rozebrać. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 28 Kwietnia 2020 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2020 Rozebranie tłumika stuk- down może się nie ciekawie skończyć- tłumik lubi sobie wybuchnąć.Jeśli nie grzebałem nigdy w tłumikach to wyślij go do serwisu. Cytuj
Jelizee Napisano 28 Kwietnia 2020 Autor Napisano 28 Kwietnia 2020 No nie rozbierałem nigdy. Ciśnienie strzeli na pewno. Jeśli to tylko uszczelki komory to wymienię sam. Jeśli to nie pomoże to zawiozę do serwisu. Chcę uniknąć serwisu bo czas oczekiwania jest długi u Wicha. A tłumik to używasz jako synonim dampera czy też chodzi o tłumik w damperze? Bo z tego co szukałem to zapadanie wynika z nieszczelności pomiędzy komorami. Cytuj
Galvatron Napisano 29 Kwietnia 2020 Napisano 29 Kwietnia 2020 Samodzlny serwis może się skończyć tak, że zawartość komory powietrznej (olej i brud) pod ciśnieniem eksploduje Ci w twarz. W tym wypadku zdecydowanie należy skorzystać z serwisu. Cytuj
Jelizee Napisano 29 Kwietnia 2020 Autor Napisano 29 Kwietnia 2020 Pacjent już po operacji. Spójrz jeszcze raz na pytanie w 1 poście: Jak odkręcić a nie czy mam to robić - na to, że zrobię sam zdecydowałem się po obejrzeniu instrukcji i pomyśleniu ile będę czekał na serwis. Odkręcałem oczywiście w okularach i z odwróconą głową. Klucz do filtrów pomógł. Nie strzeliło tak mocno jak się spodziewałem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.