Skocz do zawartości

[szosa] Zakup Szosy carobonowej Trek/Specialized


kazik1701

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Witam. Jestem na etapia poszukiwania i chęci zakupu roweru szosowego. Mam giant anyroad comax na 105 jest to gravel ale coraz częściej jeżdżę nim po szosie. W związku z tym chciałbym kupić rower szosowy wykonany z carbonu. Mój wzrost to 173,5 cm, przekrok 77cm. Rower miałby robić trasy z reguły 50km do 120km.

Głównie skupiam się na trekach i specialized. Biorę pod uwagę inne firmy jeśli jest coś godnego polecenia ale kross, b twin itp odpadają.

budżet na rower używany to 4500zł

budżet na nowy rower 7000zł

Znalazłem kilka ofert, prosił bym kolegów o zapoznanie sie z nimi i udzielenie trafnych uwag. 

Nowe:

https://www.wysepka.pl/rowery-szosowe/7065-8888-rower-szosowy-specialized-roubaix-54.html#

https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-DOMANE-S4-2017/3010

https://mcsport.pl/propel-advanced-1-22681.html

 

Używane:

https://www.olx.pl/oferta/trek-domane-4-5-carbon-ultegra-szosa-szkosowy-triathlon-nowy-9200zl-CID767-IDDZxmY.html

https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-bianchi-infinito-carbon-r-53-9091405819

https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-look-675-ultegra-r-52-8974078906

https://allegrolokalnie.pl/oferta/specialized-roubaix-rozmiar-54

https://allegro.pl/oferta/specialized-roubaix-fact-carbon-ultegra-bdb-8827385009 tutaj ultegra ale 3/10 nie wiem czy to dobre rozwiązanie?

https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-specialized-tarmac-comp-sl2-ultegra-9132225136

https://allegro.pl/oferta/trek-madone-pro-rower-szosa-shimano-105-r-52-8452926145

https://allegro.pl/oferta/trek-madone-5-2-8579407472

https://www.olx.pl/oferta/zamienie-lub-sprzedam-rower-szosowy-specialized-s-works-CID767-IDCfsR4.html

https://www.olx.pl/oferta/s-works-tarmac-sl3-specialized-rozm-m-54-CID767-IDEhulm.html

https://allegro.pl/oferta/rower-specialized-tarmac-sl4-54-cm-2017-wyprzedaz-8630669158

https://www.olx.pl/oferta/okazja-rower-szosowy-specialized-tarmac-sport-shimano-rozmiar-52-CID767-IDBJwMO.html

 

Wiem że jest tego dużo ale dlatego właśnie zwracam sie do obeznanych ludzi z forum aby wykluczyć pewne kwestie i zawęzyć poszukwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kazik1701 napisał:

Totalnie różny charakter rowerów. Propel to wyścigówka, mocno pochylona pozycja, roubaix coś "pośredniego" a domane to szosa z mega emerycką pozycją

W używanych to samo, mieszasz "sportowe" tarmac'i czy mega sztywnego look'a z domane.

 

Zdecyduj jaka geometria i charakter roweru Cię interesuje. "Rozmiar 54" w większości przypadków będzie dla Ciebie przyduży. Kupno używanego karbonu to zawsze ryzyko, szczególnie w przypadku np. madone czy tarmac'a, nikt tych rowerów nie kupował do jazdy po bułki i nie znasz ich przeszłości. 

Jeśli chodzi o nowe rowery możesz zwrócić uwagę np na coś od planetx https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/road-bikes albo canyon'a cf 7 https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=BK

Mając te 7k na rower chyba nie patrzyłbym w stronę treka/speca, stosunek cena/osprzęt nie powala.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mihau_ napisał:

Totalnie różny charakter rowerów. Propel to wyścigówka, mocno pochylona pozycja, roubaix coś "pośredniego" a domane to szosa z mega emerycką pozycją

W używanych to samo, mieszasz "sportowe" tarmac'i czy mega sztywnego look'a z domane.

 

Zdecyduj jaka geometria i charakter roweru Cię interesuje. "Rozmiar 54" w większości przypadków będzie dla Ciebie przyduży. Kupno używanego karbonu to zawsze ryzyko, szczególnie w przypadku np. madone czy tarmac'a, nikt tych rowerów nie kupował do jazdy po bułki i nie znasz ich przeszłości. 

Jeśli chodzi o nowe rowery możesz zwrócić uwagę np na coś od planetx https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/road-bikes albo canyon'a cf 7 https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-7.0/2508.html?dwvar_2508_pv_rahmenfarbe=BK

Mając te 7k na rower chyba nie patrzyłbym w stronę treka/speca, stosunek cena/osprzęt nie powala.

 

Wiem, że rózny charakter rowerów. Niestety nie jestem jeszcze w stanie określić sam każdy jaką ma charakterystyke bo mam za małe doświadczenie. wysłałem po prostu takie które mi sie podbojają wizualnie i coś tam o nich czytałem.

Propel mi się spodobał wizualnie, czytałem recenzje i po fittingu może to być również wygodny rower z tego co sie dowiadywałem i czytałem.

Pozdycja na emeryta odpada, wystarczy że mam taką w anyroad. Szukam coś pomiędzy wyścigową a endurance. Dobre wybieranie nierówności będzie dodatkową zaletą. 

Ten canyon bardzo fajny wizualnie i kolorystycznie dla mnie. Jeśli chodzi o nowe rowery to tutaj polska dystrybucja tylko wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kazik1701 napisał:

Propel mi się spodobał wizualnie, czytałem recenzje i po fittingu może to być również wygodny rower z tego co sie dowiadywałem i czytałem.

Można nawet regulowany mostek założyć i ustawić go praktycznie w pionie tylko po co. Zresztą temat "wygody" to kwestia indywidualna związana z proporcjami ciała, poziomem wytrenowania itd. Jeśli po kupnie roweru masz zamiar wybrać się na fitting to może ogarnij sobie usługę doboru rozmiaru/roweru. Pójdziesz, pomierzą Cię, znajdą odpowiednie kąty/wymiary roweru jaki byłby dla Ciebie najlepszy, wybierasz rower i idziesz na przeniesienie wyników pomiarów na sprzęt.  Veloart robi np. coś takiego

 

10 minut temu, kazik1701 napisał:

Szukam coś pomiędzy wyścigową a endurance.

No to na pewno nie propel.

Canyon prowadzi wyłącznie sprzedaż on-line. Nie utrzymują sklepów stacjonarnych więc cena jest odpowiednio mniejsza. IMO warto

E: I w canyon'ie masz możliwość zwrotu roweru w ciągu miesiąca od zakupu, również używanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spróbuje Tobie pomóc coś od siebie z racji, że nieco z przypadku stałem się fanem giantów. Masz anyroad, który ani szosą, ani też gravelem nie jest. Choć tak go próbuje się określać. Anyroad ma bardzo specyficzną geometrię zbliżona do trekinga, crossa niż szosy, czy gravela. Zatem przesiadka na jakikolwiek rower szosowy w stylu endurance czy gravela będzie już dużą zmianą. Propela sobie odpuść to sztywna decha do zape...a. Mógłbyś przymierzyć się do TCRa , ale to ciągle model sportowy. Za 7tysi może udałoby się Tobie wyrwać podstawowego defiego na carbonie. Jeśli nie chcesz się przymierzać to możesz spróbować szczęścia z canyonem endurance- zawsze możesz zwrócić.

I jeszcze jedno...domane z emerycką pozycją- nawet wersja alu z niby geometrią endurance pozwala ładnie się ułożyć.Sprawdzone. Karbonowa wersja to bardzo fajny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ciągnie Cię do zajechanych karbonowych szrotów ściągniętych z zagranicy, te tarmaci i inne lpeiej odpuść chyba, że znasz źródło pochodzenia i historię roweru.

Z takim budżetem, całkiem niezłym jak na szosę, kup sobie lepiej nowy rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, erzurum napisał:

Widzę, że ciągnie Cię do zajechanych karbonowych szrotów ściągniętych z zagranicy, te tarmaci i inne lpeiej odpuść chyba, że znasz źródło pochodzenia i historię roweru.

Z takim budżetem, całkiem niezłym jak na szosę, kup sobie lepiej nowy rower.

Nie ciągnie mnie do zajechanych carbonow tylko używkę bym chciał kupić w bdb stanie i w miarę świeża. Willer z ostatniej aukcji jest z 17 roku ma koła mavoc carbon. Wszystko wydaje się dobrze utrzymane i myśle o nim poważnie bo bardzo mi się spodobał wizualnie. Widzę ze nowy kosztuje 6500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzucasz tu już coś powoli na grupie DuraAce, gdzie w przypadku jakiejś awarii części już potrafią kosztować, a skoro tu rozmawiamy to zapewne między 105 a DuraAce różnicy nie poczujesz (poza tym jednym czy dwoma dodatkowymi zębatkami z tyłu), zakładam że waga części to nie prio...

Jakby to były moje prywatne pieniążki to wydałbym je na nowy rower zdecydowanie. I zaczął od Canyona, jak kolega Mihau_ sugerował, gdzie bez problemu możesz odesłać to co Ci przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/oferta/rower-specialized-tarmac-sl4-54-cm-2017-wyprzedaz-8630669158?msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 no a ten spec nowy warty jest uwagi?

https://rowerszosowy.pl/pl/p/Pinarello-FP2-Rozmiar-S/1329 takie pinarello z nowych?

https://www.olx.pl/oferta/s-works-tarmac-sl3-specialized-rozm-m-54-CID767-IDEhulm.html ten s works jest prawie nowy

21 godzin temu, nossy napisał:

To spróbuje Tobie pomóc coś od siebie z racji, że nieco z przypadku stałem się fanem giantów. Masz anyroad, który ani szosą, ani też gravelem nie jest. Choć tak go próbuje się określać. Anyroad ma bardzo specyficzną geometrię zbliżona do trekinga, crossa niż szosy, czy gravela. Zatem przesiadka na jakikolwiek rower szosowy w stylu endurance czy gravela będzie już dużą zmianą. Propela sobie odpuść to sztywna decha do zape...a. Mógłbyś przymierzyć się do TCRa , ale to ciągle model sportowy. Za 7tysi może udałoby się Tobie wyrwać podstawowego defiego na carbonie. Jeśli nie chcesz się przymierzać to możesz spróbować szczęścia z canyonem endurance- zawsze możesz zwrócić.

I jeszcze jedno...domane z emerycką pozycją- nawet wersja alu z niby geometrią endurance pozwala ładnie się ułożyć.Sprawdzone. Karbonowa wersja to bardzo fajny sprzęt.

jest defy pro od 1 własciciela z papierami i gwarancja https://www.olx.pl/oferta/giant-defy-pro-0-2015-ultegra-di2-CID767-IDCCgy1.html bardzo przyjemny rower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kazik1701 napisał:

jest defy pro od 1 własciciela z papierami i gwarancja https://www.olx.pl/oferta/giant-defy-pro-0-2015-ultegra-di2-CID767-IDCCgy1.html bardzo przyjemny rower

Jaka gwarancja? Z tego co wiem Giant daje gwarancję na ramę dla pierwszego właściciela, który go zarejestrował. Natomiast jest tam notka, że rower po wcześniejszym umówieniu do obejrzenia na Naramowickiej. Jeśli jesteś z Poznania lub okolic i jeśli sprzedaje go salon, albo to rower od dobrego klienta i przeglądną go Tobie chłopaki z Naramowickiej to przynajmniej będzie to uczciwa opcja. Ale ja bym zrobił inaczej...podpytaj chłopaków czy nie puszczą Tobie nowego Defiego za 7tysi. Przy okazji przymierz się do tcra, propela.

I jeszcze jedno...nie zrozum mnie, ale ciągnie Ciebie to używanych super karbonów na d12 itp. Moja rada- kup sobie nowego karbona na Tiagrze, 105-tce. Po przesiadce z anyroada i tak będziesz latać na wszystkim innym. Nie chodzi mi o to, że każdy używany karbon jest zły. Sam chyba mojego będę sprzedawał, a mój sprzęt jest raczej dopieszczony. Problem jest taki, że nie każdy tak podchodzi do roweru, dużo jest sprzętów bo ambitnych amatorach, z dużym przebiegiem, dużo jest sprzętów sprowadzanych po naprawach ram, których nawet nie zauważysz. To jest tak jak z samochodami. Im droższy tym bardziej opłaca się ściągać dzwona i go naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mihau_ napisał:

hahahahaha, chinarello raczej

 

zgadza się, pozniej sie dowiedzialem ze to chinol rama. 

Co myślisz o tym treku? Nie jest to lepsza opcja od canyona którego polecałeś?

27 minut temu, 1415chris napisał:

Przy pelnej gwarancji i swiadomosci dziadowskiego suportu, z ktorym bedziesz mial spora szanse miec problemy, mozesz brac, jak cena pasuje.

NIe mam świadomości ,,dziadowskiego suportu" tak jak pisałem jestem amatorem. Dlatego dodałem post aby zasiegnąć rad. Możesz rozwinąc swoją myśl co z nim nie tak?

Wszystko co nie wrzucę jest ,,be"

To w takim razie co jest dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mihau_ napisał:

Weź się może zdecyduj czego szukasz i wstawiaj rowery, które te kryteria spełniają.

Szukam roweru dobrego na początek, z zacięciem sportowym a nawet i areo. typowe endurance które podałeś raczej odpada ponieważ mam gianta anyroad i jeśli ze mną zostanie będzie służył na dłuższe wycieczki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek zaczal juz wprowadzac do swoich rowerow nowy (dla nich) system muf T47 (tak jak BSA tylko srednica otworu wieksza).

Dotychczasowe Treki mialy/maja gole lozyska, ktore sa osadzane bezposrednio w karbonowej mufie. Najgorszy system jaki sobie mozna wymarzyc, bardzo podatny na problemy. Ale jak pisalem, jak rower jest z pelna gwarancja, Trek raczej jest znany z dobrej gwarancji, to mozesz kupowac. Warto jednak wiedziec co sie kupuje i jakie mozna miec ewentualnie problemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...