manexus Napisano 21 Kwietnia 2020 Napisano 21 Kwietnia 2020 Na początku chciałem się z Wami przywitać, to mój pierwszy wpis na forum. Mam potencjalny problem z dętką Conti i obręczą Alex z tematu mianowicie dętka wydaje się stanowczo za duża i mam obawy co do poprawnego ułożenia w oponie. Wydaje się być zdecydowanie zbyt duża, chociaż z oznaczeń powinny pasować, na sucho wygląda jak na zdjęciu? Do tej pory nie spotkałem się z takim "marginesem" przy 26 calach Reklamować czy założyć i jeździć?
seraph Napisano 21 Kwietnia 2020 Napisano 21 Kwietnia 2020 Sztuczny problem. Każda nadmuchana dętka się rozciąga. Zakładać i jeździć. I co ma dętka do obręczy? Ma do opony pasować. Poza tym jest z gumy to się rozciągnie, albo ściśnie bez problemu.
MikeSkywalker Napisano 21 Kwietnia 2020 Napisano 21 Kwietnia 2020 Ale na samej dętce chcesz jeździć? Przecież dętka wypełnia szczelnie przestrzeń wewnątrz opony, więc nigdy nie jest za duża.
manexus Napisano 21 Kwietnia 2020 Autor Napisano 21 Kwietnia 2020 Dmuchnąłem tylko tyle aby kształtu nabrała, bez rozciągania -obawiam się tylko, że po założeniu opony będą zakładki na gumie dętki i jak się wszystko ściśnie, co raczej nie wpłynie pozytywnie na trwałość. Do tej pory jak zakładałem dętki to były nieco większe, ale nie aż na tyle, żeby je nałożyć z luzem na oponę która jest już na kole. Ale spoko- uspokoiliście mnie. A co do tego że nigdy nie jest za duża to raczej polemizowałbym i nie wkładał dętki np 29 do koła 26 na cienkim kapciu... Anyway, dzięki za błyskawiczne odpowiedzi.
MikeSkywalker Napisano 21 Kwietnia 2020 Napisano 21 Kwietnia 2020 Chodziło mi o to że wewnątrz opony nie nadmuchasz dętki do takich rozmiarów jak bez opony. A nie żeby zakładać inną dętkę niż pasuje do opony. Przed zakładaniem wystarczy dmuchnąć w nią tylko tyle powietrza żeby z kawałka sflaczałej gumy nabrała kształtu koła.
manexus Napisano 21 Kwietnia 2020 Autor Napisano 21 Kwietnia 2020 Przecież wiem, tak zrobiłem i wynik ze zdjęć mnie zaniepokoił ... Jutro dostanę nową kasetę, klamki i tarczę (a co mi tam 8rz. bo z connexów jestem zadowolony i mam 3blaty z przodu - a poza tym dziadek prawie jestem )i się dopiero okaże, jak nie podejdzie to upchnę starą kendę albo zanabędę drogą zakupu wentyl samochodowy oraz jakieś mleko, bo na gumach mam napis tubeless ready i gorilla tape na obręczy (na której nałożenie z wielką starannością i odtłuszczenie poświęciłem godzinę pracy kosztem klientów )... Pytanie: czy presta tubeless będzie trzymała w otworze na AV czy szukać wentyla auto w serwisie ogumienia i kombinować z ghetto? Obręcz wydaje się wykonana precyzyjnie?
cervandes Napisano 22 Kwietnia 2020 Napisano 22 Kwietnia 2020 Łał. Chłop zarzuca Continentalowi, że ten nie umie dętek robić
ivohaha Napisano 22 Kwietnia 2020 Napisano 22 Kwietnia 2020 11 godzin temu, manexus napisał: Pytanie: czy presta tubeless będzie trzymała w otworze na AV czy szukać wentyla auto w serwisie ogumienia i kombinować z ghetto? Obręcz wydaje się wykonana precyzyjnie? Jeżeli obręcz ma otwór na AV, to w zupełności wystarczy użyć wyciętego ze starej dętki zaworu (zawór w wersji z gwintem i nakrętką blokującą). Stosuję ten sposób z powodzeniem od kilku lat. Wycinając zawór należy zostawić około 2-3mm fragment dętki wokół niego. Tak wycięty wkładamy w otwór obręczy i dokręcamy mocno nakrętkę blokującą od drugiej strony (najlepiej dociągnąć ją za pomocą kombinerek lub kleszczy. Dokręcenie palcami może nie wystarczyć).
manexus Napisano 22 Kwietnia 2020 Autor Napisano 22 Kwietnia 2020 6 godzin temu, cervandes napisał: Łał. Chłop zarzuca Continentalowi, że ten nie umie dętek robić Wszystkim wpadki się zdarzają. Powiedz, czy jest niemożliwe, oznakowanie partii dętek 27,5 deutche technik w chińskiej fabryce szablonem od 26tek? Tydzień temu zakładałem też conti na przód z prestą i średnica flaka nie była aż tyle większa niż w tym przypadku.
cervandes Napisano 22 Kwietnia 2020 Napisano 22 Kwietnia 2020 Ludzie zakładają w 26 calowe kółka dętki od 29erów, jak redukują masę to pakują 26 w koła 29 itp. To tylko balonik, który będzie takiej wielkości jak mu opona pozwoli.
MikeSkywalker Napisano 22 Kwietnia 2020 Napisano 22 Kwietnia 2020 Ja myślę że Continental to firma która by sobie na takie coś nie pozwoliła, zbyt dobra kontrola jakości, procedury itd. A nawet jeśli to nie sprzedaliby tego do klientów detalicznych - zawsze lepiej sprzedać jako OEM producentowi rowerów, zutylizować czy zrobić cokolwiek innego. A poza tym dętki 27,5 spokojnie można zakładać do opon 26, bo nie ma między nimi aż tak dużej różnicy. Jeśli naprawdę nie wierzysz że dętka napompowana luzem zawsze będzie większa od obręczy to kup 10 dętek różnych producentów, każdą napompuj takim samym ciśnieniem i zrób zdjęcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.