Skocz do zawartości

[Klamka hydrauliczna] Zepsułem Shimano SLX BL-M7000 / BR-M7000 - prośba o pomoc


Beyor

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to, że zepsułem dźwignię hamulców SLX. Chciałem mieć jak najkrótszy skok klamki, znalazłem w necie informację, że można to wyregulować, dodając do klamek opcję free stroke (taką, jak w XT) - trzeba wymienić śrubę na dłuższą (w miejscu na śrubę free stroke w SLX jest taka patentowa śrubka z dwiema dziurkami, należy ją zamienić na taką, jak w XT). Zrobiłem to, ale użyłem za długich śrub i złamałem ten plastik, który śrubki mają dociskać - łatwo o to, jest bardzo kruchy.

Jak zachowuje się klamka po złamaniu tego plastiku? Inaczej - normalnie po ustawieniu klamki blisko kierownicy można ją popychać w kierunku przeciwnym niż hamowanie, po złamaniu tego plastiku  ten ruch jest niemożliwy (tak samo zachowuje się klamka z wykręconą śrubką). Wkręcanie śrubki zbliża ją do kierownicy w nieco innej płaszczyźnie niż regulacja pokrętłem, po ułamaniu plastiku dźwignia opiera się o korpus (wcześniej chyba tak nie było).

Orientuje się ktoś, czy poza regulacją zakresu pracy klamki ten plastik może mieć wpływ na hamowanie? Po złamaniu tego elementu rower prawie nie hamuje... zastanawiam się, czy to przez tę usterkę, czy np. pobrudziłem olejem okładziny (problem dotyczy przodu i tyłu, więc wydaje mi to się mało prawdopodobne). Na jednym z anglojęzycznych forów czytałem, że ktoś złamał tę plastikową część dociskaną przez śrubę free stroke i rower hamował normalnie (dotyczyło to starszej wersji hamulców), u mnie ledwo spowalnia. Nie jestem jednak pewien, czy za słabe hamowanie na 100% odpowiada ten złamany plastik, bo przecież chyba nie ma on związku z pracą samego tłoka, klamki mają mocno ograniczoną regulację położenia, ale są twarde.

Jeśli za słabe hamowanie odpowiada zepsuta klamka, myślicie, że da się to jakoś naprawić? Jeśli konieczna jest wymiana klamek, to można użyć starego przewodu hamulcowego, czy na nowej klamce trzeba zacisnąć przewód z nową oliwką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przede wszystkim najkrótszy skok dźwigni jest prosto z fabryki, a za pomocą freestroke można go jedynie zwiększyć. Dlatego nikt freestroke nie używa :)

Śrubki pasują od przerzutki tylnej, te od regulacji wychyłu wózka, ale, primo, nie ma sensu, secundo, już za późno. Najprawdopodobniej czeka Cię wymiana klamki, a tu może być problem bo modelu BL-M7000 praktycznie nigdzie nie ma.

Przewodu możesz użyć starego przy wymianie, nie trzeba od nowa dawać insertu i oliwki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, sznib napisał:

Najprawdopodobniej czeka Cię wymiana klamki, a tu może być problem bo modelu BL-M7000 praktycznie nigdzie nie ma.

Dodam, że nie wkręcałem tam nie wiadomo czego. Wkręciłem śrubę M4x12, z tego, co wyczytałem, to taka, jak jest w XT. Wcześniej wykręciłem śrubę i przelałem olejem, ponoć wtedy jest większy efekt free stroke. No, w każdym razie chciałem poprawić dobre hamulce i mam za swoje :(

SLX BL-M7000 faktycznie trudno dostępne, ale do tych zacisków chyba powinny pasować M8000 albo M7100? W takim wypadku ma sens upgrade do klamek XT M8000? 

Edytowane przez Beyor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Freestroke jak najbardziej jest używane, tylko trzeba poprawić Shimano czyli wykręcić śrubkę i odpowietrzyć układ. 

 

Co do klamki, to jeżeli nie masz przerzutek na I-spec to możesz sobie kupić BL-M7100 a jak chcesz jednak podobne to M8000

Edytowane przez Lawstorant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Lawstorant napisał:

Co do klamki, to jeżeli nie masz przerzutek na I-spec to możesz sobie kupić BL-M7100 a jak chcesz jednak podobne to M8000

O, dzięki za wiadomość, właśnie mam I-spec i myślałem , że M7100 też. Czyli muszę kupić M8000, ale wcześniej się upewnię czy tych zepsutych nie da się jakoś postawić na nogi... Wydaje się, że tłoczek normalnie pracuje, ale cholerstwo nie hamuje :(

Teraz, mrmorty napisał:

BL M7000 już nie jest dostępne w systemie. Jako zamiennik jest BL M7100. Te są obecnie dostępne w systemie.

Muszę chyba wziąć M8000, bo z tego, co widzę, M7100 mają I-SPEC EV, który chyba nie będzie kompatybilny z manetką XT M8000 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obu, ta używka jest 20 zł tańsza od nowej, sprawdzałem już, ale dzięki. Za to nowe dostępne tylko lewe... Chyba będę musiał kupić M8000 - będzie taki mieszany zestaw: zacisk SLX, klamki XT.

 

PS: okładziny też wymienię. Polecacie coś? Ma być moce, ale ciche (więc nie chce metalicznych), jeżdżę głównie w suchych warunkach - czerwone kool-stopy? Może lepsze te spiekane, czyli żółte? Okładziny ceramiczne - tylko w tym wypadku dostępne chyba tylko te od Szajbajka, które nie są super mocne?

Edytowane przez Beyor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dzięki za pomoc. Jutro jeszcze raz przeleję układ olejem, może przez tę ułamaną część ciśnienie w układzie spadło (chociaż gdyby było za mało oleju, to klamka chyba byłaby miększa). Jeśli hamowanie się nie poprawi, to czeka mnie zakup klamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 19.04.2020 o 20:38, Beyor napisał:

 Jeśli hamowanie się nie poprawi, to czeka mnie zakup klamek.

Cześć!

Kupiłeś klamki ?

Wczoraj miałem to samo zagadnienie, to jest chciałem sobie dorobić free stroke na śrubie M4x12.

Plastikowy pierścień oczywiście pękł.

Zdemontowałem dźwigienkę z klamki, wydłubałem odłamki pierścienia.

Następnie trzeba użyć dużo dłuższej śruby (na przykład https://www.ebmia.pl/wkrety-dociskowe-z-kulka-gn-605/147951-wkret-dociskowy-gn-605-m4-16-a.html).

Zasadniczo robota nie warto czasu na nią poświęconego.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edycja:

Przyjrzałem się klamce jeszcze raz. Zastosowanie długiej śruby bez połamanego plastiku doprowadzi w konsekwencji do cieknięcia klamki.

Plastik ma oś obrotu na dole podczas gdy śruba dociska na górze. W ten sposób tłoczek jest wiskany mniej więcej osiowo.

Zastosowanie jedynie długiej śruby bez plastiku będzie powodowało stałe wyboczenie tłoczka.

W związku z czym pokleiłem połamany plastik i wróciłem do pierwotnego stanu konstrukcyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...