Dubler Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 Cześć, od kilku lat jeżdżę na Unibike Evo z 2013 roku. Specyfikacja prezentuje się następująco: https://www.unibike.pl/unibike2013/evolution.html Czy jest sens stopniowo upgradować ten sprzęt zaczynając od uszkodzonego widelca i hamulców przez korbę kończąc na przerzutkach, czy raczej gra jest nie warta świeczki i lepiej kupić coś nowszego? Z góry dziękuję za wszelkie porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 Szczerze mówiąc to nie jest zły rower, bo ma przyzwoity osprzęt. Głównym problemem są mało rozwojowe koła 26 cali i tym samym rama. Musisz przeliczyć jaki osprzęt chciałbyś włożyć na zamianę, ile cię to wyniesie i wtedy zdecydować czy lepiej nawet trochę dołożyć i kupić coś nowego czy różnica jest na tyle duża, że opłaca się zainwestować w to co masz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dubler Napisano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) @bogus92 sądzisz że zakup nowej ramy i przełożenie osprzętu to lepszy pomysł? Jestem dość niski (180cm) więc ta rama wydaje się być ok do moich potrzeb. Jakie zalety ma rower z większymi kołami w XC i bardzo łagodnym dh? Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez Dubler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 Po pierwsze nie da się mieć roweru MTB jednicześnie to XC i DH, bo to dwie skrajne odmiany kolarstwa górskiegum Po drugie tu nie chodzi o to czy rama jest dobra czy nie. Też mam 180 cm wzrostu i jeżdżę zarówno na rowerze 26 cali z ramą 19 i 29er z ramą w rozmiarze L. Zalety roweru z kołami 29 to chociażby łatwiejsze pokonywanie przeszkód, kąt natarcia jest zwyczajnie mniejszy, możesz jeździć na niższym ciśnieniu itd. na ten moment przełożenie osprzętu do nowej ramy nie wchodzi w grę bo nadal musiałaby to być rama pod koła 26 cali. Wracając do upgradu twojego roweru - podam przykład, chcesz wymienić amortyzator w pierwszej kolejności, uznasz że warto już kupić amortyzator ze sztywną osią, tym samym musisz wymienić przednie koło, potem stwierdzasz, że skoro przód to i tył. Dochodzisz do wniosku, że jak już inwestuję to z tyłu też niech będzie sztywna oś i dochodzisz do ściany bo chcąc to zrobić musisz wymienić ramę... i tak w kółko. Musisz policzyć ile będą kosztowały zmiany, które planujesz i sprawdzić co w tej cenie dostajesz. Oczywiscie jeśli zdecydujesz się na modernizację to musisz wiedzieć, że masz ograniczone pole manewru w przypadku np. kół, opon, amortyzatora. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 Osobiście ani nie inwestowałbym ani w obecny rower ani nie kupował "ramy 29-er" szczególnie, że np hamulce masz uszkodzone. Potrzebowałbyś nowej ramy, nowego widelca, nowych kół. Tak naprawdę osprzęt, który masz "jest dobry jak na rower z 2013r" ale niekoniecznie jeśli chodzi o przekładanie go do nowej ramy. Koszty będą zapewne wyższe niż kupno nowego roweru na porównywalnych gratach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 @Mihau_ Dokładnie to samo napisałem powyżej, tylko innymi słowami. Generalnie idea jest taka, że rowerów na kołach 26 cali nie ma dzisiaj sensu mocno modernizować, bo stają się niekompatybilne ze współczesnymi standardami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dubler Napisano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) Dziękuję Panowie, w szczególności @bogus92, wasza wypowiedź trochę otworzyła mi oczy na sytuacje Wymienię zatem widelec i hamulec na sprawne podobnej klasy i zacznę odkładac na zakup czegoś nowego po sezonie Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez Dubler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 Obecnego amortyzatora i hamulca nie da się reanimować? Skoro planujesz zakup po sezonie to może nie warto pchać się w kupno nowych części tylko naprawić to co jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dubler Napisano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) @bogus92 Niestety zestaw naprawczy do tego amora jest dostępny tylko w Rumunii i w stanach w cenie połowy nowego widelca - https://www.srsuntour.us/collections/fork-parts/products/hydraulic-lockout?variant=27529075075. Co do hamulca to niestety w grę wchodzi tylko wymiana manetki na nową. Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez Dubler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) Napisz do @ACTIVIA na pewno pomoże w kwestii Suntoura. Bez blokady z resztą też da się żyć. A z hamulcem co jest nie tak? Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez bogus92 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dubler Napisano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 Nie zabezpieczyłem należycie roweru przed wiatrem i przewrócił się na betonie uderzając dźwignią o grunt. W rezultacie dźwignia chodzi b. luźno i bardzo łatwo wypada z tulei w której siedzi. Byłem w serwisie i powiedzieli mi że w grę wchodzi tylko wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 No to klamka do wymiany, nie ma wyjścia. Z amortyzatorem za to bym się nie poddawał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 Moim zdaniem : Ulepszać tego roweru nie ma sensu , a nawet się nie da . Nie kupisz nowego dobrego amora do kół 26" , dobrych kół też nie , a i z oponami jest coraz trudniej . Sam jeżdżę na 26" więc co jakiś czas spr dostępność części . Co innego doprowadzić go do stanu używalności i jeździć nadal , to się da . Z drugiej strony .... mam też rower na kołach 27,5" i powiem że różnice w prowadzeniu , jedzie są praktycznie niewyczuwalne . Czyli nie ma co obawiać się przesiadki . Co innego koła 29" tu już do 26 różnice są spore . Aha , nie wiem dlaczego w innym temacie pytasz o koła 27,5"+ . ? To zupełnie inna bajka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dubler Napisano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 W innym temacie pytam o rower dla kogoś z rodziny o specyficznych wymaganiach Tutaj mowa o moim własnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.