Skocz do zawartości

[Rama] Podejrzenie skrzywienia tylnego trójkąta Specialized


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam rower na aluminiowej ramie Specialized rockhopper SL expert:
https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-sl-expert/p/22902

Próbuję ustawić tylne koło w osi roweru za pomocą odpowiedniego naprężenia szprych z jednej i drugiej strony.
Efekt, który obserwuję, jest taki, że koło na górze ucieka w jedną stronę roweru (punktem odniesienia jest rura podsiodłowa), a na dole w drugą.
Nie jest to duża różnica, ale daje się zaobserwować gołym okiem.
Jakiekolwiek pomiary są utrudnione, ponieważ tylny trójkąt tej ramy jest fabrycznie asymetryczny (ma to na celu zmniejszenie różnic napięcia szprych).

Piasta jest nowa, a obręcz idealnie wycentrowana, więc jedyna możliwość jaką widzę, to skrzywienie tylnego trójkąta.

  1. Macie jakiś pomysł na weryfikację tego?
  2. Czy jest jakakolwiek szansa poprawić to w aluminiowej ramie?
  3. Czy takie coś wpływa na zachowanie roweru? W sumie to rower i tak nie jedzie w linii prostej, więc nie spodziewam się zauważalnych różnic.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Odwróć koło. Jeżeli po wsadzeniu odwrotnie, kierunek "uciekania" się nie zmieni, to znaczy że krzywa jest rama. Jeżeli się zmieni, to znaczy że winne jest koło.

2. Nie.

3. Tak. Będzie się ścierała opona, rower nie będzie stabilny i dość nieprzewidywalny w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...