Buhaj47 Napisano 16 Kwietnia 2020 Napisano 16 Kwietnia 2020 Zamówiłem przez internet w promocji kask Giro Agilis (rozmiar 59-63 cm, obwód głowy 61 cm), i nie jestem pewien, czy jest on dobrze dopasowany - to mój pierwszy kask. Otóż, mam wrażenie, jakby był on trochę ciasny na skroniach - po wyjęciu przedniej wkładki jest trochę lepiej, mogę włożyć z boku między kask a głowę mały palec. Z przodu z wkładką czy bez jestem w stanie zmieścić między kaskiem a głową kciuka. Kask trzyma się na głowie bez zapiętych pasków, po zaciśnięciu szczęk czuję, że skronie napierają na przednią wkładkę. Nie mam doświadczenia w kaskach, czy to uczucie minie (a może kask powinien przylegać do skroni?), czy jednak to oznaka, że kask nadaje się do zwrotu?
lewocz Napisano 16 Kwietnia 2020 Napisano 16 Kwietnia 2020 Jeśli zaraz po włożeniu kasku czujesz dyskomfort to po 3 godzinach jazdy w nim wyrzucisz go pierwszego lepszego rowu
Mod Team safian Napisano 16 Kwietnia 2020 Mod Team Napisano 16 Kwietnia 2020 Niestety kask to często nie tylko kwestia samego obwodu głowy, skorupy kasków są produkowane w różnych kształtach. Jeżeli to Twój pierwszy kask to ja bym raczej zwrócił i w miarę możliwości (teraz pewnie wszystko pozamykane) przymierzył możliwie dużo kasków różnych producentów w sklepach stacjonarnych. Kask powinien przylegać do wkładki nie powodując żadnego dyskomfortu. Swoją drogą na moją głowę też nie pasuje większość kasków Giro, właśnie przez ucisk w okolicy skroni