mamarkowski Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 Nowy, ale kilkuletni, przeleżał się w magazynie. Nie okaże się, że na dzień dobry wymiana uszczelek, oleju? Uśmiecha się do mnie bardziej niż Raidon, ale jeśli dojdą na dzień dobry 2 stówy za serwis... https://allegro.pl/oferta/nowy-amortyzator-rock-shox-xc-32-tk-29-tapered-air-9040022067 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 Tylko żebyś się liczył z tym że XC32 ma stalowe rury goleniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 Podstawowy serwis RSa możesz zrobić sam (zdjęcie goleni dolnych, czyszczenie, czyszczenie gąbek i nasączanie nowym olejem, wlanie oleju do goleni dolnych). Są do tego instruktaże w Internecie, zarówno na stronie RS, jak i na YT na przykład. W każdym nowym, pudełkowym amortyzatorze warto to zrobić, w sumie bez względu na producenta). Uszczelkom w magazynie nie powinno nic się stać. Jeśli chcesz mieć RSa zamiast Suntoura, odpowiada Ci 80mm skoku (to akurat można zmienić) i wystarczy Ci blokada na goleni a nie w manetce, to czemu nie. Jest przyciężki ze względu na stalowe golenie, ma prosty tłumik TurnKey, ale ma kąpiel olejową i przy dbałości o niego jest bardzo wytrzymały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 Stalowe golenie górne są cięższe, mają jeszcze jakieś wady? Czy są bardziej odporne na zarysowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 Mam już ten amortyzator 4 lata. Co roku podstawowy serwis i chodzi jak trzeba. Rower śmiga po maratonach więc amor dostaje nieźle w kość (na goleniach brak zarysowań). Ze względu na wagę chciałem go już dawno zmienić ale nie chce się zepsuć Jest jeszcze jedna sprawa, ten amor podczas pracy charakterystycznie oddycha (wydaje taki dźwięk) - mnie to nie przeszkadza ale inni się odwracają co za nimi tak sapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 (edytowane) Każdą goleń można zarysować, o każdą goleń należy dbać, jak o każdy sprzęt. Ich wadą jest waga i podatność na korozję, jeśli się je zaniedba. Co do stalowych goleni RSa, według opinii wielu użytkowników, pracują wyraźnie lepiej od stalowych goleni np. Suntoura. Ja stalowe golenie miałem tylko w prostym SR Xcepie 75 dawno temu. O rower dbałem, XCepa pogoniłem komuś za parę dyszek, w stanie idealnym. @Lezia, tak, RSy tak lekko gwiżdżą. Suntoury powietrzne czasem też. Edytowane 15 Kwietnia 2020 przez KurczakNorris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamarkowski Napisano 15 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 Dzięki wielkie za wszystkie info, utwierdziłem się w RS. Bo zależy mi na sprawdzonym, względnie komfortowym, jak najprostszym widle. Passacie wśród amorów. Skok 80 mm wręcz pożądany, chcę nisko główkę ramy mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 Jeśli tylko masz ramę z rurą sterową tapered, to go weź. Jeśli tylko pod 1 i 1/8", to albo szukasz takiego XC32 lub innego RS z prostą rurą, albo kupujesz SR Raidona lub z droższych i dobrych jeszcze dostępnych Manitou Markhor z prostą rurą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.