pieuk Napisano 14 Kwietnia 2020 Napisano 14 Kwietnia 2020 Jakiej szerokości będzie "balon" opony 27,5" i szerokości 2,25 (Vittoria Peyote i Mezcal) na obręczach o szerokości wewn. 30mm?
BMXdoPieca Napisano 14 Kwietnia 2020 Napisano 14 Kwietnia 2020 Ciężko powiedzieć, przy różnym ciśnieniu każda opona inaczej się układa na obręczy.
cervandes Napisano 15 Kwietnia 2020 Napisano 15 Kwietnia 2020 Vittoria zaniża? Mój rower na Mezcalach 2.25 - przy Continentalach 2.2 wygląda jak walec. Idę zmierzyć. **** Obręcz 22,5mm, opona 2.25 Mezcal G+, wymiary na boczku 55-584. Zmierzyłem i szerokość balona przy 2.0 bar to 58mm a na wysokości zewnętrznych klocków mają 56mm. Vittoria zawyża rozmiar. Obok stoi rower na Conti Race King 2.2. Obręcz węższa, bo 21mm ale różnica kolosalna, balon ma 53mm.
michal__k Napisano 15 Kwietnia 2020 Napisano 15 Kwietnia 2020 11 godzin temu, cervandes napisał: Vittoria zawyża rozmiar. Gdyby zawyżała to opony byłyby węższe w rzeczywistości. Zatem zaniża - w rzeczywistości opony są szersze.
pieuk Napisano 16 Kwietnia 2020 Autor Napisano 16 Kwietnia 2020 W dniu 15.04.2020 o 09:39, cervandes napisał: Vittoria zaniża? Mój rower na Mezcalach 2.25 - przy Continentalach 2.2 wygląda jak walec. Idę zmierzyć. **** Obręcz 22,5mm, opona 2.25 Mezcal G+, wymiary na boczku 55-584. Zmierzyłem i szerokość balona przy 2.0 bar to 58mm a na wysokości zewnętrznych klocków mają 56mm. Vittoria zawyża rozmiar. Obok stoi rower na Conti Race King 2.2. Obręcz węższa, bo 21mm ale różnica kolosalna, balon ma 53mm. Jak sprawuje się Mezcal na obręczy 22,5? Zalana mlekiem?
cervandes Napisano 17 Kwietnia 2020 Napisano 17 Kwietnia 2020 @pieuk - zalana, Vittoriowym. Wcześniej pit stop, aktualnie pit stop evo. Sprawuje się idealnie, to chyba moja ulubiona opona ever. 11000km na niej zjechałem. Jeszcze z tysiaka czy dwa pociągnie, więc w lecie będę musiał zmienić. No i jestem mocno w kropce, bo w kolejce czekają na półce Race Kingi RaceSport, które szybsze może i będą, ale pancerności i bezobsługowości Mezcali TNT nie posiadają. A same Mezcale nigdy mnie nie zawiodły. Jedynie błoto takie mega jak glina, woda po kostki itp - tam amba, zaklejają się i roweru nie sposób wyrwać. Ale wszystko inne - petarda, najlepsze opony jakie w życiu miałem. Doskonale przewidywalna, dzielna w piasku, trwała, nieprzebijalna (tzn przebijalna, ale nigdy nie zauważyłem dziury i załatania jej przez mleko), tylko wsiadasz i jedziesz. Tak cicho sobie myślę, że mam jeszcze kilka chwil na namysł. Ale chyba pogonię Race Kingi, dołożę i wezmę Mezcale G2.0.
kipcior Napisano 17 Kwietnia 2020 Napisano 17 Kwietnia 2020 Potwierdzam, że Mezcal G+ jest nieprzebijalny. Pomijając te 3-4 kapcie, które na niej złapałem to nigdy ale to nigdy jej nie przebiłem Guma nie jest z papieru, jest taka jak ma być, a sama opona jest świetna ale już nie przesadzajmy.
pieuk Napisano 17 Kwietnia 2020 Autor Napisano 17 Kwietnia 2020 8 godzin temu, cervandes napisał: @pieuk - zalana, Vittoriowym. Wcześniej pit stop, aktualnie pit stop evo. Sprawuje się idealnie, to chyba moja ulubiona opona ever. 11000km na niej zjechałem. Jeszcze z tysiaka czy dwa pociągnie, więc w lecie będę musiał zmienić. No i jestem mocno w kropce, bo w kolejce czekają na półce Race Kingi RaceSport, które szybsze może i będą, ale pancerności i bezobsługowości Mezcali TNT nie posiadają. A same Mezcale nigdy mnie nie zawiodły. Jedynie błoto takie mega jak glina, woda po kostki itp - tam amba, zaklejają się i roweru nie sposób wyrwać. Ale wszystko inne - petarda, najlepsze opony jakie w życiu miałem. Doskonale przewidywalna, dzielna w piasku, trwała, nieprzebijalna (tzn przebijalna, ale nigdy nie zauważyłem dziury i załatania jej przez mleko), tylko wsiadasz i jedziesz. Tak cicho sobie myślę, że mam jeszcze kilka chwil na namysł. Ale chyba pogonię Race Kingi, dołożę i wezmę Mezcale G2.0. Czy obręcze wewnątrz 22,5mm (DT swiss?) nie są zbyt waskie do tych opon 2,25"? Dzięki za bogaty opis.
kipcior Napisano 17 Kwietnia 2020 Napisano 17 Kwietnia 2020 Teraz, pieuk napisał: Czy obręcze wewnątrz 22,5mm (DT swiss?) nie są zbyt waskie do tych opon 2,25"? Żartujesz? Do 19mm można to spokojnie montować. To tylko teraz jest moda na szerokie obręcze.
pieuk Napisano 17 Kwietnia 2020 Autor Napisano 17 Kwietnia 2020 Zdaję sobie sprawę, że można opony 2,25" zamontować do obręczy 22,5mm wewn. Bardziej chodziło mi jak sprawuje się taka kombinacja przy systemie tubeless, a co idzie za tym przy jeździe na niższym ciśnieniu.
cervandes Napisano 17 Kwietnia 2020 Napisano 17 Kwietnia 2020 4 godziny temu, pieuk napisał: Czy obręcze wewnątrz 22,5mm (DT swiss?) nie są zbyt waskie do tych opon 2,25"? Dzięki za bogaty opis. Si, XM1501. Niektórzy nie uznają takich wąziutkich obręczy, ale ja kierowałem się ceną - i właśnie tym, że w poprzednim rowerze miałem 19mm wewnętrznej i 2.25 dawało radę. 22,5 jest spoko, opona jest jeszcze pełniejsza a problemów z tubelesem żadnych nie mam. Normalnie jeżdżę 2.0/2.5 a jak trzeba iść w kartoflisko to 1.5/2.0. I jest klawo.
hawkeye Napisano 1 Czerwca 2022 Napisano 1 Czerwca 2022 Pozwolę sobie odkopać temat. Stoję przed zakupem nowych kół. Jestem zdecydowany na obręcze DT Swiss XM, ale waham się odnośnie szerokości. Marketing skutecznie zasiał mi głowie "trailowe ziarno" mimo że 95% przebiegu robię po centralnej Wielkopolsce na oponach Vittoria Barzo/Mezcal 2,25". Co radzicie, 25 czy 30mm (rower XC, HT, obecnie opony 2,25" ale chciałbym mieć możliwość zastosowania szerszych w razie potrzeby).
sky87 Napisano 1 Czerwca 2022 Napisano 1 Czerwca 2022 Ja do traila na tył założyłem barzo 2.25 z obręczą 30mm. Jest szeroko, do xc bym na tyle nie chciał aż tak.
kipcior Napisano 1 Czerwca 2022 Napisano 1 Czerwca 2022 Ja mam Barzo/Mezcal w fullu na obręczach 22,5mm i jeżdżę tak po Beskidach. Nie ma co przesadzać. 30mm to jakbyś chciał tam jakieś 3.0 wsadzać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.