Skocz do zawartości

[amortyzator] Pomoc w wyborze Radion, Recon, Epixon


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Wielka prośba o pomoc ponieważ, ostatnie 3 lata spędziłem jeżdżąc szosami, gravelami itp. więc trochę jestem do tyłu w temacie amortyzacji. Aktualnie kompletuje żonie graty do roweru mtb i zastanawiam się co wsadzić za amortyzator, na ten moment na olx wpadły mi w oko następujące modele:

- epixon (którego zawsze lubiłem, w linku nowa wersja stąd moje pytanie czy czegoś w ostatnim czasie nie spiekścili w tym modelu?) https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-29-suntour-epixon-xc-rl-r-gwarancja-CID767-IDCYcVj.html#f04c5ad1dd

- raidon (na olx jest kilka widelców w wersji X1 taki jak ten https://www.olx.pl/oferta/nowy-amortyzator-raidon-x1-29-CID767-IDvMxY7.html#2e641dc192 za ok 400-450zł)

- RS Recon RL (również sprawdzony model i stosunkowo prosty w budowie)

Zauważyłem też, ze pojawiły się ostatnio modele XCR34 AIR jak choćby takie coś https://www.olx.pl/oferta/sr-suntour-xcr-34-air-boost-120mm-29-15x110-CID767-IDAMAAW.html#a22d719739 - może mi ktoś wytłumaczyć co to za cudo ? 34 to średnica goleni ? Niska cena jest w stanie jakoś zrekompensować wagę, minus wersja OEM (czyli cholera wie co tam jest włożone).

PS. wprawne oko zauważy, że podaje różne modele z różnymi osiami - na ten moment jest dla to sprawa wtórna bo koła będę dopiero składał/kupował więc dostosuję się do amortyzatora (nie ma też parcia na sztywną ośkę z uwagi na wagę jeźdźca - 55kg).

PS2. skok 100mm (może być coś co jest ustawione na 120,130 pod warunkiem, że da można to zmienić)

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chętnie dowiem się więcej o:

-epixon

- raidon

 

Głównie jak z trwałością goleni ( przetarcia ) i bebechy ile wytrzymują ( mowa o normalnej, zwykłej jeździe nawet nie jak na zawodach MTB ). Bo jeśli jest tak jak internety mówią, to jedynie pozostaje coś ze stajni RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę mieszać, bo czytałem ze 2 lata temu o tym i odpuściłem zakup SR. Było dużo info o łapaniu luzów już po dziesiątkach km nawet, a po tysiącach to laty jak ... Wina ślizgów podajże( nie pamiętam ).

W tym czarnym widziałem fotki po sezonie używania - lagi były pozdzierane mimo regularnego serwisowania jak należy.

 

Chętnie posłucham od userów Epixona ( ten mnie bardziej interesuje ze względu na kolor lag czarny ) i Raidona bo szykuje mi się zakup pod 26" i 9QR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MaxCava napisał:

Nie chcę mieszać, bo czytałem ze 2 lata temu o tym i odpuściłem zakup SR. Było dużo info o łapaniu luzów już po dziesiątkach km nawet, a po tysiącach to laty jak ... Wina ślizgów podajże( nie pamiętam ).

W tym czarnym widziałem fotki po sezonie używania - lagi były pozdzierane mimo regularnego serwisowania jak należy.

 

Chętnie posłucham od userów Epixona ( ten mnie bardziej interesuje ze względu na kolor lag czarny ) i Raidona bo szykuje mi się zakup pod 26" i 9QR.

Jeżdżę na 26". Amorek Raidona od 2018 roku, jest to model 2017 bodajże. 9 QR. Bez szaleństw, skoków czy innych stuntowych sztuczek. Powietrze trzyma, anoda u mnie nie jest wytarta. Posiada blokadę skoku z manetki. W tamtym okresie za te pieniądze myślę, że było warto. Luzów brak. U siebie mam sterówkę 1 1/8 cala, więc i możliwości wyboru były ograniczone. 

Pozdrawiam, gdybyś miał jakieś pytania to śmiało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Epixona w taki malowaniu jak wyżej, ale ze złotymi goleniami. Zjechał 11000km, zero luzów i śladów na goleniach. Oczywiście zawsze po jeździe - obojętne czy tylko zakurzone czy zabłocone - czyszczę golenie.

 

Dwa razy robiłem mu serwis, rozebrałem, wyczyściłem. Uszczelek żadnych nie zmieniałem, tylko nasączam filce mocno olejem i zalewam po 15ml. Działa do dziś idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SerQ napisał:

Jeżdżę na 26". Amorek Raidona od 2018 roku, jest to model 2017 bodajże. 9 QR. Bez szaleństw, skoków czy innych stuntowych sztuczek. Powietrze trzyma, anoda u mnie nie jest wytarta. Posiada blokadę skoku z manetki. W tamtym okresie za te pieniądze myślę, że było warto. Luzów brak. U siebie mam sterówkę 1 1/8 cala, więc i możliwości wyboru były ograniczone. 

Pozdrawiam, gdybyś miał jakieś pytania to śmiało :)

Cenne info, Epixon bardziej kusi ze względu na czarną anodę.

Robisz Raidonowi serwis raz na rok, czy częściej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markhor to bardzo prosty amortyzator. Spręzyna powietrza konstrukcyjnie jak w suntourach (negatywna stalowa), prymitywny ale spełniający swoje zadanie tłumik. Zalety względem suntoura: wszystko pracuje w otwartej kąpieli olejowej (włącznie z tłumikiem, który jest serwisowalny i można zmieniać jego charakterystykę pracy poprzez zmianę lepkości oleju). Wady: cena i dostępność części, sztywność dla cięższych zastosowań/osób będzie niezadowalająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam aktualnie M30 ( to jest Markhor podobno ) w jednej 26" jest bardzo ok, tylko cena 1100 zł, Epixon jednak tańszy. Miałem brać przed wzrostem kursu dolara prosto z Tajlandii, ale jakoś po paru recenzjach zacząłem się zastanawiać, czy to nie odrzuty z produkcji, a potem trafiłem na zdjęcie, gdzie koleś kupił na Aibabie i urwały mu się mocowania w lagach...

Teraz, Dokumosa napisał:

Wady: ...sztywność dla cięższych zastosowań/osób będzie niezadowalająca.

A Twoim zdaniem Raidon i Epixon są sztywne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markhor może się wydawać mniej sztywny z powodu goleni 30 mm, Raidon i Epixon mają 32mm. Wszystkie te trzy amortyzatory służą do normalnej jazdy XC i każdy przy takim zastosowaniu da sobie spokojnie  radę pod jeźdźcem o wadze do 85 kg. Na wyścigi XC też można na nich jeździć, zajmować dobre miejsca i walczyć o podium, czemu nie. Kąpiel olejowa w Markhorze fajna rzecz, goleni 30mm bym się nie obawiał wcale, zwłaszcza w wersji boost TA. Wady Markhora, @Dokumosa, faktycznie cena w porównaniu z Suntourem , kosztuje ponad 1000 i do tego manetka, jeśli ktoś chce, koło 200...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaxCava napisał:

Cenne info, Epixon bardziej kusi ze względu na czarną anodę.

Robisz Raidonowi serwis raz na rok, czy częściej ?

Wiesz co, raz do roku. Zlecam to serwisowi, bo się na tym za bardzo nie znam i odnoszę wrażenie, że szybko bym coś źle zmontował... Tak to tylko czyszczę golenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odkopie troszke temat, nie znalazlem odpowiedzi ktora by mnie satysfakcjonowala :) Mam rowerek na kolach 26, karbonowego Fulla, w przyszlosci oczywiscie bede planowal zmiane na 29, dlatego nie chce inwestowac za wiele do nowego amortyzatora a mam do wyboru Raidona (najtanszy wariant za 550zl), Epixona za 950zl i RockShox Recon Silver TK za okolo 950 takze. Ktory z tych 3 byscie mi polecili ? Czy Raidon 120mm zda egzamin do amatorkiej jazdy po lasach i singlach ? Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na fakt ze zamierzam pojezdzic sezon, maks dwa i przejsc na rowerek 29, nie chcialem inwestowac duzej kwoty i ostatecznie wybralem Suntour Raidon XC LO-R 120mm. Mam nadzieje ze nie bede zawiedziony i amorek spelni swoja role w miejscowych lasach :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...