Skocz do zawartości

[Trening] Przyrost mocy w sezonie


Katrina

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć
Czas na kolejne, lamerskie i beznadziejnie denne pytanie z cyklu: "jak trenować". Mamy koronawirusa (ja nie!) to różne rzeczy przychodzą ludziom do głowy kiedy siedzą w domach i się nudzą, nie?

Załóżmy że startuję sobie z sezonem 1 lutego w danym roku, mając FTP na poziomie rzędu 100-120W. To tylko przykład, bo nie mierzyłam i to jest taka wartość jaka mi przyszła na myśl.
Do jakiej wartości mogę dojść do czerwca? O ile W można zwiększyć tą stałą moc (prędkosć przelotową*) w ciągu np miesiąca, zakładając 3-4 treningi w ciągu tygodnia po minimum 1.5-2h?


* prędkość przelotowa - prędkość jaką można utrzymać cały czas jadąc po prostej, bez wiatru i bez nachylenia terenu (netto)
Dla przykucia uwagi, zdjęcie z dzisiaj ;)
male_IMG_20200412_171456_1.jpg.09aef8841cd5db4b3cf36a610f6f328a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma utrata masy do predkosci na plaskim? No chyba, ze masz na mysli droge z duza iloscia skrzyzowan...

Przyrost predkosci jako pierwiastek wzrostu mocy? W jakich to jednostkach ma byc?

Z ta srednia predkoscia, to podobnie jak z ludzmi chwalacymi sie swoimi mocami ze Zwifta ;) Dla wyjasnienia, w obu przypadkach, pod wzgledem treningu, wartosci kompletnie bezuzyteczne, niemniej zajawka dla poczatkujacych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ SoloTM bzdura kolego. W takich okolicznosciach liczy sie bezwzgledna moc. Co z tego, ze szczuply ktos bedzie mial wieksze W/kg, jak ten bardziej misiowaty ma wieksza bezwzgledna moc. Misio z wieksza moca bedzie szybszy nawet na tych 1-2%. 

@wkg napisz konkretnie w jakich to mabyc jednostkach, a nie wyjezdzasz mi tu z oporami powietrza

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy w zeszłym roku mały peleton ruszył z Krakowa do Warszawy przez Rzeszów robiąc 530km/1500up czyli w sumie płasko to panowie (i bodajże jedna pani) wyciągnęli średnią 29-30. Było tam z 20 osób z czego sporą można określić mianem koni.

Jak to się ma do kobiety określającej swoje ftp "może 150" sama sobie odpowiedz (powiedzmy, że żeby jechać 30kmh po płaskim "przeciętny kolarz amator płci męskiej" czyli jakieś 70-75kg generuje właśnie około 150w mocy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łomatko i ojcze :D

W procentach ! To wielkość bezwymiarowa, niemianowana - nie ma jednostki :D Nie wyjeżdżam, tylko tłumaczę po dobremu - lepiej zrozumieć niż zapamiętać bo jak zrozumiesz to będziesz rozumiał a jak zapamiętasz to zapomnisz :D

Wzrost prędkości o 8% - do 1,08 początkowej prędkości to wzrost oporów powietrza o 1,08^2= 1,1664 czyli około 17%. Wzrost prędkości o 8% - do 1,08 początkowej prędkości to wzrost oporów powietrza o 1,08^3= 1,26 czyli 26%.Przy dużych prędkościach na płaskim inne opory praktycznie się nie liczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@1415chris kolego ;) Sam jestem tym misiem z nadwagą i w porównaniu do chudzinek  z nie małą mocą  ( nie badałem się ostatnio, ale na pocz. lutego bedąc kompletnie bez formy, w zimę nie jeżdżąc prawie wcale, wyszło wtedy 287 ftp ) I w porównaniu do sporo  lżejszego kolegi, który wtedy miał 320 ftp to wciąż była przepaść. ( aha - test ten sam, sprzęt i program - bo to był sprzęt tego  kolegi ) Dzisiaj kolega ma 350 ftp ( ja nie wiem ile ) i przepaść na płaskim jest ogromna ( o podjazdach to szkoda gadać )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1=Moc = siła*przesunięcie/czas=siła* prędkość= F1*V1

opór powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości

F1= a*( V1^2), a to współczynnik- stała

Zatem P1= V1^3*a

By prędkość wzrosła dwukrotnie, (V1=> 2V1 = V2) moc musi wzrosnąć 8. krotnie ( P1=>8P1= P2)

P2= 8*P1= (2*V1)^3*a=8*V1*a

Zatem wzrost prędkości będzie wprost proporcjonalny do pierwiastka trzeciego stopnia z wzrostu mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SoloTM napisał:

Sam jestem tym misiem z nadwagą i w porównaniu do chudzinek  z nie małą mocą

To ile Ty - przepraszam - ważysz ? 287 bez formy ... fiu fiu ...

Teraz, Blueforce napisał:

P1=Moc = siła*przesunięcie/czas=siła* prędkość= F1*V1

opór powietrza jest proporcjonalny do kwadratu prędkości

F1= a*( V1^2), a to współczynnik- stała

Zatem P1= V1^3*a

By prędkość wzrosła dwukrotnie, (V1=> 2V1 = V2) moc musi wzrosnąć 8. krotnie ( P1=>8P1= P2)

P2= 8*P1= (2*V1)^3*a=8*V1*a

Ano racja :D  Zapomniał wół jak cielęciem był :D Ten a to cx - wsp. opływu

Trzecia potęga oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie lubię trenażera, nienawidze i więcej na niego nie wsiądę bo nie zachowuje się on jak rower i dziwnie reaguje napęd i w ogóle mamy śliczną pogodę na jeżdżenie a nie na gnicie przed monitorami i telewizorami :D
2. 400km, średnia coś rzędu 22 (można się śmiać :D )
3. 1 kilometr podjazdu na stromym 7-8%? To co? prędkość 1 km/h? ;)
4. Rower szosowy.
5. @1415chris - w Wattach najlepiej. Ale to 1W/tydzień to tak troszkę mało :]
6. @SoloTM - a to już zależy ile wkładasz siły w pokonanie owych hopek. Moim skromnym zdaniem totalnej amatorki, jeśli jedziesz cały czas w strefie tlenowej jak to piszą drugiej to jeśli wskoczyć na tą 3 czy 4 to chyba nic się nie stanie? I jeśli hopka jest niewielka, podjazd krótki i niekoniecznie stromy to możesz utrzymać prędkość jaką miałeś przed nią.
7. @wkg - sama. Tzn to będzie Open oczywiście ale jestem pewna, że nie będę tak szybka jak inni i po starcie wyprzedzą mnie wszystkie pociągi kolarskie i będę jechała sama :) I oczywiście mam czas przewidziany na to - max 30h (brutto).
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 112-115 kg :D

Dzisiaj jadąc po naprawdę płaskim terenie ( asfalt ) na kole kolegi, który ma ftp 351 ( 88 kg ) jechałem tak, że szybciej nie dało rady, nawet 1 kmh szybciej oznaczałby koniec - nie utrzymałbym koła tętno 170-175 non stop. On się nawet nie spocił. ( aha - ja góral 13,5 kg na szerokich slikach - on 9kg szosa 28c )

image.thumb.png.13d9b69ea56894c4244007e983196665.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...