Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Tune Linksträger: 21 g Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR BR-M951 tuned (tytanowe sprężyny, trzpienie, nakrętki, aluminiowe podkładki): 171 gBrake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR BR-M951 tuned (tytanowe sprężyny, trzpienie, nakrętki, aluminiowe podkładki): 169 gBrake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano XTR BL-M950 tuned (tytanowe śruby): 166 gCables: (Pancerze i linki) Nokon Slim Line + Power Cordz, Yumeya, Acros A-GE: 92 gCassette: (Kaseta) Shimano XTR CS-M970 11-34 tuned (pająk Yumeya): 236 gChain: (Łańuch) KMC X11 SL DLC: 232 gCrankset: (Korby) Shimano XTR FC-M970 tuned (tytanowa zębatka Carbon-Ti 22T): 685 g, środek suportu Shimano XTR SM-BB93: 73 gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Acros A-GE: 78 gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M952 tuned (alu kółka Acor, aluminiowe śruby i baryłka, tytanowa śruba mocująca): 205 gFork: (Widelec) Rock Shox SID Team '08 tuned (tytanowe piwoty, golenie górne z węglową koroną, wyjęty górny tłumik i zastąpiony nakrętką Shift-Up, górny korek powietrza od wersji '20): 1342 gRear Shock: (Damper) Rock Shox SID Dual Air '98 tuned (zmienione elementy zewnętrzne z kilku modeli SIDów dla zbicia masy): 248 gFrame: (Rama) Giant XTC NRS Team '00 tuned (tytanowe piwoty i śruby): 2203 gGrips: (Gripy) ESI Grips Racer's Edge: 51 gHandlebar: (Kierownica) Tune Turnstange Flatbar 2.0: 123 gHeadset: (Stery) Ritchey Superlogic ZS44: 77 gPedals: (Pedały) Ritchey WCS XC: 297 gSeat: (Siodło) Tune Komm-Vor bicolor: 97 gSeatpost: (Sztyca) FRM ST-M10 XL Ti: 192 gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) FRM SC-32 tuned (tytanowa śruba Yumeya): 11 gShifters: (Manetki) Shimano XTR Sl-M952 tuned (aluminiowe śruby i pokrętło): 117 g, Acros A-GE: 62 gSkewers: (Zaciski kół) New Ultimate titanium: 43 gSpacers: (Podkładki pod mostek) Soul Kozak 15 mm: 4 gStarnut: (Gwiazdka) Tune Xpanda: 7 gStem: (Mostek) Tune Geiles Teil 4.0: 119 gTire (Front): (Opona przednia) Vittoria Barzo Graphene 2.0 26x2.2”: 653 gTire (Rear): (Opona tylna) Vittoria Barzo Graphene 2.0 26x2.2”: 667 gTop Cap: (Top cap) Tune-Cap: 4gWheel Front: (Koło przednie) 677 g-Hub: (Piasta) Tune MIG: 74 g-Rim: (Obręcz) Mavic XC717 Ceramic: 407 g-Spokes: (Szprychy) DT Revolution: 133 g-Nipples: (Nyple) DT Torx: 9 g-Rim tape: (Opaska) Eclipse Tubeless Ready: 21 gWheel Rear: (Koło tylne) 747 g-Hub: (Piasta) Tune MAG: 178 g-Rim: (Obręcz) Mavic XC717 Ceramic: 412 g-Spokes: (Szprychy) DT Revolution: 126 g-Nipples: (Nyple) DT Torx: 9 g-Rim tape: (Opaska) Eclipse Tubeless Ready: 22 gMisc: (Inne) wentyle Tune, uszczelniacz do opon, magnes na szprychę Tune Pulsar, czujniki Polar, powietrze w oponach, olej mineralny w pancerzach przerzutki przedniej, Tiso P-Pue, Avid Rollamajig Giant XTC NRS Team zbudowany przeze mnie dla mojej Dziewczyny. Rama ma już 20 lat, a jest fabrycznie nowa - wymagało to szukania elementów składowych po całym świecie (Polska, Włochy, Wlk. Brytania, USA). Sprzęt posiada kilka ciekawostek z epoki oraz nowsze części jak amortyzator przedni czy korba. Jest bardzo blisko ideału, który chciałbym osiągnąć. Pozostało tylko znalezienie nowej, czerwonej korby Tune Fast Foot oraz zestawu manetki i przerzutki tylnej Acros A-GE oraz kupno kompletu hamulców Extralite. Dlaczego rower na kołach 26", a nie coś współczesnego? Cóż, sprzęt z tamtych lat to masa wspomnień i tylko on daje Ani i mnie maksymalną przyjemność z jazdy oraz... oglądania go ;-) Więcej zdjęć i szeroki opis całości: http://serwisbajka.pl/giant-xtc-nrs-team/ 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Właśnie skończyłem czytać na stronie, boś mi się na FB wyświetlił. Szacun, że chciało Ci się tego wszystkiego szukać, dorabiać, przerabiać... Ciekawi mnie, jak ten napęd chodzi pożeniony z łańcuchem 11rz - nie ma problemów? Następnym razem może będę jechał w tą samą stronę, co Wy, to będę miał czas się dokładniej przyjrzeć, bo ostatnio tylko się mijaliśmy jadąc w przeciwnych kierunkach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 (edytowane) Szczerze mówiąc, w pewnym momencie miałem szczerze dość. Szukasz czegoś miesiącami, składasz wreszcie do kupy i okazuje się, że coś jest do poprawy, coś nie działa. Tak było ze wspomnianym Nokonem w przerzutce tylnej. Byłem na to przygotowany, że może być problematyczny ale jednak człowiek siedział, smarował każdy cholerny koralik i nawlekał oraz mozolnie dobierał długość każdego odcinka. Takich sytuacji było sporo, a kwestia ogarnięcia przedniej przerzutki to naprawdę droga przez mękę. Samo znalezienie kogoś, kto podejmie się idealnego wykonania pojedynczych części to niemalże mission impossible. To samo z anodowaniem. Więcej czasu straciłem chyba na maile i telefony w poszukiwaniu fachowców niż zajęła mi sama budowa ;-) Napęd działa bdb - sam jeżdżę na łańcuchu 11 rzędowym i kasecie 9. Ale to maks, 12 już nie pójdzie ;-) Edytowane 10 Kwietnia 2020 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Komponenty TUNE robią robote Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Dzięki, brakuje tylko korby. Nawet przymierzałem bo wkładałem ją do innego roweru i jeśli uda mi się taką znaleźć, to będzie petarda ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 A jak tam trenażer ? : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Wyprzedane, czekam na info kiedy będą na stanie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Może i dobrze, Zwift wciąga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Acros i XTR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Tzn.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Rama- kultowy NRS Napęd - szary XTR Z Przodu - Acros Zderzenie epok trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 (edytowane) No nie tylko to - także amortyzator przedni czy korba. Nigdy nie byłem zwolennikiem trzymania się epok czy wręcz katalogów jeśli wszystko do siebie pasuje wizualnie i technicznie. Bo jaki ma to sens - przednie przerzutki XTR z szarej serii były kiepskie i ciężkie lub pasowały tylko do zębatek 24/34/46T w przypadku fajnego Top Swinga. Tylnego szaraka wywalę bez żalu jak upoluję drugiego Acrosa. Nawet gdyby wisiał na ścianie nie byłoby czego podziwiać, bo te części widuje się co chwilę także dziś. De facto siodło, wsporniki, kiera, kaseta, łańcuch, gripy, opony - nic nie pasowałoby do epoki ;-) Największy problem tych rowerów to składanie pod szablon - szary XTR i zielone Micheliny. Oczywiście można tylko na dzisiejsze standardy niektóre rzeczy powiedzmy, że działają co najmniej niezadowalająco. To rower użytkowy - do codziennych treningów i wyścigów. Osobiście najbardziej razi mnie korba (choć już mi się opatrzyła) - jak tylko upoluję czerwoną Tune to ta pójdzie do wywałki. No i amortyzator przedni - sam widziałbym tu SIDa z goleniami 28 mm tylko co z tego, skoro ta wersja działa bez porównania lepiej ;-) Misz masz na pewno jest ale ja uważam, że z zachowaniem dobrego smaku (w tamtych latach rowery były bardzo kolorowe, często niemal przerysowane stąd mnogość barw) i co najważniejsze dobrego działania. Edytowane 10 Kwietnia 2020 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Bardzo fajny. Ta rama to od lat za mną chodzi. @Punkxtr mam pytanie. Szczęka hamulca br-m950. Ta śrubeczka krótka, mala na imbus bodaj 2mm, która to blokuje bolec pantografu. Wyrobiła się i jakoś muszę ją odkręcić. Nie bardzo mam pomysł jak, może jakiś mały wybijak, wykrętak, itp. W każdym razie jak już wykręcę to będę potrzebował nowej. Skąd taką wziąć? Jakiś pomysł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Dzięki. Wiha robi fajne wykrętaki - są to po prostu powiększone imbusy, ale niestety nie w tym rozmiarze - sprawdziłem u siebie. Jeśli nigdy nie odkręcałeś tej śrubki to może być problem, bo to połączenie aluminium i stali, w dodatku skręcone na Loctite. Nie wiem czy wykrętak ją złapie, bo sama śrubka jest bardzo krótka i może nie udać się jej rozwiercić wystarczająco głęboko. Niemniej spróbowałbym tego właśnie sposobu. Gdybym poszukał u siebie to może znajdę (ale bez obietnicy powodzenia) oryginalną śrubkę, mogę Ci ją dać w razie potrzeby. Kiedyś wymieniałem je na tytanowe u siebie ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2020 Wykręcałem ją raz ( pierwsze, częściowo udane kasowanie luzów pantografu - podkładka ) i musiałem zbyt mocno dokręcić lub w ostatnim momencie lekko przekręciłem imbus i w efekcie teraz już lipa. Próby odkręcenia tylko pogorszyły sprawę. Dam znać jak uda mi się odkręcić chętnie wtedy się do Ciebie uśmiechnę na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 11 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2020 Rispekt! Zrywa papę z dachu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robman Napisano 30 Maja 2020 Udostępnij Napisano 30 Maja 2020 Niesamowity projekt. Co za dbałość o szczegóły ! Wow. Z prawdziwą przyjemnością poczytałem na podlinkowanym blogu o wszelkich technicznych smaczkach. Koniecznie daj znać, jak poczynisz planowane zmiany w setupie. PS. @Punkxtr masz może jakiś "kolegów" na śląsku , tj. mam oczywiście na myśli jakiś magików (serwisy rowerowe), które z podobną atencją i pasją podchodzą do swojej pracy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 30 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2020 (edytowane) Dzięki! Szkoda, że to zawieszenie przestało być rozwijane; było świetne do XC i wyprzedziło swą epokę. Oczywiście wady również są, np. notoryczne trzeszczenie. Na Śląsku nie mam znajomych ale na pewno nie brakuje tam pasjonatów :-) Edytowane 30 Maja 2020 przez Punkxtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.