Skocz do zawartości

[Sr Suntour] Mocowanie piast w amortyzatorach


ACTIVIA

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam ten temat dla wszystkich, w celu zapoznania się przed zakupem amortyzatora Suntour lub koła. Poniżej przedstawiam wam jedno z mocowań piast pod sztywną oś. Sporo osób kombinuje z redukcjami, itp. a potem okazuje się że nie da się hamulca założyć lub opony.

f382.jpg?0.04947448104160568

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek dotyczy różnicę w piastach boosta (15x110) a różnicę w piastach (20x110). W fabrycznych droższych rowerach często montowane są amortyzatory pod piastę boost czyli 15x110 z prostymi amorkami np. AION LOR natomiast idzie dostać w dobrych cenach amortyzatory pod oś 20mm jak np. Durolux pod oś 20x110.  Sporo osób ma  oryginalnie piastę boost lecz z myślą po dorobieniu klipsów dało by radę zamontować np. duroluxa lub innej marki amortyzator pod piastę boost. Dać się da, lecz tak jak wam pokazałem na zdjęciu. Chodzi tu szczególnie o odchylenie tarczy od mocowania zacisku.

Opisuje tu po to ponieważ ostatnio trafiło mi się kilka takich przypadków a potem okazało się że tarcza prawie styka się lagą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie 20x110 to są 2 standardy...

Stary 20x110 co Piotr pokazał na rysunku (można wystrugać adapter pod widelec 110x15 jeśli jest on zgodny ze standardem TorqueCaps (większość współczesnych) - trzeba tulejkę do osi i dystans pod tarczę).

Nowy 20x110 z dopiskiem boost - różnica polega właśnie na odsunięcie tarczy i ma dokładnie w tej pozycji co 15x110.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

@Wojtwk Nie rozumiem pytania. Jak amor 20x110 może wejść do 15x110 . Jesli ci chodzi o piastę to za pomocą adaptera to wejdzie lecz zacisk hamulcowy  nie podejdzie ci pod tarcze. Kołnierz mocowania tarczy w 20x110 jest odsunięty wewnątrz od zacisku ok 5mm w porównaniu do amortyzatorów z mocowaniem 15x110

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są 2 rodzaje 20x110. Boost i stary standard DH o takim samym rozmiarze osi. Różnią się usytuowaniem tarczy hamulcowej i przez to nie są zamiennie kompatybilne. Ale u Ciebie problem leży w średnicy osi. W tą stronę nie ma adapterów. Jeśli miałbyś koło pod oś 20x110 w standardzie boost to można adaptować do amora 15x110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...