ACTIVIA Napisano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 Zakładam ten temat dla wszystkich, w celu zapoznania się przed zakupem amortyzatora Suntour lub koła. Poniżej przedstawiam wam jedno z mocowań piast pod sztywną oś. Sporo osób kombinuje z redukcjami, itp. a potem okazuje się że nie da się hamulca założyć lub opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Kwietnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 Może napisz coś więcej, bo rysunek poglądowy fajny, ale dla ścisłości przydałby się dokładny opis 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 Rysunek dotyczy różnicę w piastach boosta (15x110) a różnicę w piastach (20x110). W fabrycznych droższych rowerach często montowane są amortyzatory pod piastę boost czyli 15x110 z prostymi amorkami np. AION LOR natomiast idzie dostać w dobrych cenach amortyzatory pod oś 20mm jak np. Durolux pod oś 20x110. Sporo osób ma oryginalnie piastę boost lecz z myślą po dorobieniu klipsów dało by radę zamontować np. duroluxa lub innej marki amortyzator pod piastę boost. Dać się da, lecz tak jak wam pokazałem na zdjęciu. Chodzi tu szczególnie o odchylenie tarczy od mocowania zacisku. Opisuje tu po to ponieważ ostatnio trafiło mi się kilka takich przypadków a potem okazało się że tarcza prawie styka się lagą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2020 (edytowane) Odnośnie 20x110 to są 2 standardy... Stary 20x110 co Piotr pokazał na rysunku (można wystrugać adapter pod widelec 110x15 jeśli jest on zgodny ze standardem TorqueCaps (większość współczesnych) - trzeba tulejkę do osi i dystans pod tarczę). Nowy 20x110 z dopiskiem boost - różnica polega właśnie na odsunięcie tarczy i ma dokładnie w tej pozycji co 15x110. Edytowane 6 Kwietnia 2020 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtwk Napisano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 Czy amor 20x110 wejdzie do 15x110? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 5 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2023 @Wojtwk Nie rozumiem pytania. Jak amor 20x110 może wejść do 15x110 . Jesli ci chodzi o piastę to za pomocą adaptera to wejdzie lecz zacisk hamulcowy nie podejdzie ci pod tarcze. Kołnierz mocowania tarczy w 20x110 jest odsunięty wewnątrz od zacisku ok 5mm w porównaniu do amortyzatorów z mocowaniem 15x110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtwk Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 @ACTIVIA chodzi o to ze chcialem wsadzic do roweru nukeproof alloy mega 275 boxxera rc i zastanawiam sie czy wejdzie i czy wszystko bedzie dzialac tak jak powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 Są 2 rodzaje 20x110. Boost i stary standard DH o takim samym rozmiarze osi. Różnią się usytuowaniem tarczy hamulcowej i przez to nie są zamiennie kompatybilne. Ale u Ciebie problem leży w średnicy osi. W tą stronę nie ma adapterów. Jeśli miałbyś koło pod oś 20x110 w standardzie boost to można adaptować do amora 15x110. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.