marcin1003 Napisano 3 Kwietnia 2020 Napisano 3 Kwietnia 2020 Cześć, Na początku lutego wymieniłem tylne koło, mój rower wyposażony jest w hamulce Vbrake więc w serwisie w którym to robiłem nie było zbyt dużego wyboru a zależało mi na czasie. Koło zmieniałem ponieważ stare było już zmęczone ,pekały w nim szprychy etc. Tak wiec stałem się właścicielem koła Swift Arriv z piastą Novatec. Problem w tym, że od nowości koło centrowałem już 4 razy, nie jest powyginane jakoś mocno ale widać, że nie jest proste- mam na tym punkcie jakieś odchyły bo nie daje mi to spokoju :D. Co mogę zrobić w takiej sytuacji, czy wymiana szprych na jakieś do czołgu pomogą w tym wypadku czy szukać innego koła? Rower Kross lvl B2 Moja waga : 95kg użytkowanie: około 20 km po mieście ( cały rok 5 dni w tygodniu, bez żadnych wyjątków), sporadycznie również weekendy dłuższe trasy, czasem szutry.
dorota57 Napisano 3 Kwietnia 2020 Napisano 3 Kwietnia 2020 Jedn co mi się nasuwa to, albo felga jest z plasteliny lub szprychy.
MikeSkywalker Napisano 3 Kwietnia 2020 Napisano 3 Kwietnia 2020 Nie trzeba szprych od czołgu tylko zwyczajnie dobre szprychy, dobrą obręcz i kogoś kto solidnie to zaplecie. Przy takiej wadze i codziennym tłuczeniu po mieście koło musi być solidne. Te obręcze to raczej z gatunku tańszych (ale też nie jakiś straszny dramat), nie wiem jaką masz dokładnie piastę i jakie szprychy - bo prawdopodobnie na nich ktoś oszczędził najbardziej. Ja większość kół mam na szprychach Sapim Leader - srebrne kosztują w okolicy złotówki za sztukę, czarne są dwa razy droższe. I nie mam z nimi żadnych problemów. Prawdopodobnie zmiana samych szprych pomoże, ale zaplatając koło można by od razu dać solidniejszą obręcz.
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2020 Napisano 3 Kwietnia 2020 Zasada działania koła jest taka, że za centryczność odpowiadają szprychy. Moim zdaniem koło zaplecione niepoprawnie (źle dobrany zaplot, nierównomierny naciąg i o dużo za małej sile, brak odprężania, brak kleju w nyplach). Dawno nie widziałem szprych (nawet masówki chińskiej) które płyną (zaczynają się rozciągać nadmiernie po przekroczeniu 1000N) aczkolwiek to też może być powód.
TheJW Napisano 3 Kwietnia 2020 Napisano 3 Kwietnia 2020 Arriv. <3 Chyba taniej być nie może. Te koła są z gównolitu, ile ja tego namontowałem, a potem nacentrowałem... Był okres, że od razu po dostawie były wrzucane na centrownicę i podciągane oraz prostowane, ale niektóre i tak po krótkim czasie wracały.
marcin1003 Napisano 3 Kwietnia 2020 Autor Napisano 3 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, TheJW napisał: Arriv. <3 Chyba taniej być nie może. Te koła są z gównolitu, ile ja tego namontowałem, a potem nacentrowałem... Był okres, że od razu po dostawie były wrzucane na centrownicę i podciągane oraz prostowane, ale niektóre i tak po krótkim czasie wracały. Moje koło po ostatnim centrowaniu było prostę pod linijkę, jak tylko wsiadłem na rower, wszystko postrzelało i w sumie wróciło do poprzedniego stanu Tak więc inwestować w szprychy czy szukać nowych kół? Czy ewentualnie sa jakieś sugestie mocnego koła tylnego pod V'ki w rozmiarze 28/29" ?
TheJW Napisano 3 Kwietnia 2020 Napisano 3 Kwietnia 2020 Inwestować w Arrivy raczej się nie opłaca. Natomiast jeśli mówisz, że po centrowaniu wsiadłeś na rower, szprychy zaczęły strzelać i koło znów się pokrzywiło, to znaczy, że ktoś go nie rozprężał. Ja robiłem to zawsze 3-4 razy w czasie centrowania, oczywiście ręcznie, i rzadko była konieczność poprawiania koła. Trzeba tyko uważać, bo tego typu koła lubią się ładnie podkładać jak ktoś za mocno naciśnie...
MikeSkywalker Napisano 3 Kwietnia 2020 Napisano 3 Kwietnia 2020 @marcin1003 mamy za mało danych. Jakie masz koło z przodu, czy to tylne kupowałeś gotowca czy ktoś Ci je złożył, jakie są w nich piasty, w jakim stanie. Najrozsądniej byłoby zlecić złożenie komuś kto robi to dobrze lokalnie. Jak piasty są dobre to bez żalu pociąć szprychy żeby je wykorzystać i złożyć całość na dobrych szprychach i obręczach. Ewentualnie kierunek daveo.pl i zamówienie tam.
SoloTM Napisano 3 Kwietnia 2020 Napisano 3 Kwietnia 2020 A to bicie na boki to jak duże jest ? ( na boki czy góra-dół ? ) Po każdym centrowaniu było ok? ( bagażnik + ciężar na nim masz/przewozisz ? )
marcin1003 Napisano 9 Kwietnia 2020 Autor Napisano 9 Kwietnia 2020 W dniu 3.04.2020 o 15:12, MikeSkywalker napisał: @marcin1003 mamy za mało danych. Jakie masz koło z przodu, czy to tylne kupowałeś gotowca czy ktoś Ci je złożył, jakie są w nich piasty, w jakim stanie. Najrozsądniej byłoby zlecić złożenie komuś kto robi to dobrze lokalnie. Jak piasty są dobre to bez żalu pociąć szprychy żeby je wykorzystać i złożyć całość na dobrych szprychach i obręczach. Ewentualnie kierunek daveo.pl i zamówienie tam. Koło z przodu mam oryginalne od nowości, WTB i19 niestety nie mogę już nigdzie takiego znaleźć, a jak do tej pory sprawuje się dobrze. W dniu 3.04.2020 o 15:49, SoloTM napisał: A to bicie na boki to jak duże jest ? ( na boki czy góra-dół ? ) Po każdym centrowaniu było ok? ( bagażnik + ciężar na nim masz/przewozisz ? ) Bicie jest raczej na boki, nie jest aż takie duże ale przeszkadza w porządnym nastawieniu hamulców no i jak już ułoże hamulce zaraz coś obciera. Po każdym centrowaniu było ok na chwile tak jak pisałem, po ostatnim jak wsiadłem koło zaczęło strzelać i znów to samo. Nie przewoże dodatkowych ciężarów.
MikeSkywalker Napisano 9 Kwietnia 2020 Napisano 9 Kwietnia 2020 A to tylne kupiłeś gotowe czy ktoś Ci tylko zmieniał obręcz? Bo albo piasta jest do wykorzystania, albo najlepiej zlecić komuś złożenie koła od zera.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.