Skocz do zawartości

[amortyzator] Rura gwintowana, a zwykły mostek ahead


Iqus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam  przede wszystkim wszystkich na forum :) 

Mam problem i poszukuje porady. W swoim rowerze postanowiłem wymienić wysłużony amortyzator na nowy. Nowy kupiłem z takimi wymiarami jak stary czyli średnica rury sterowej 1 1/8" itd.. Przyszedł właśnie nowy amortyzator i wszystko się zgadza oprócz tego, że mój stary widelec nie jest gwintowany, a ten nowy ma gwint na rurze sterowej. Proszę o odpowiedź, czy mimo gwintu mogę resztę rzeczy przełożyć ze starego widelca? Czy mogę na to nałożyć zwykły mostek? Czy jednak będzie problem, że po gwincie mostek z kierownicą będzie się ślizgał? Czy wbije też bez problemu gwiazdkę do takiego widelca? 

 

IMG_20200401_171243184.thumb.jpg.56ef6b1f26db44d9d849fca1b127a96e.jpg

IMG_20200401_171250271.thumb.jpg.b1ef2629d4f19e94504ff7e2add08546.jpg

Napisano

Długość rury pasuje Ci na styk, czy będzie trzeba przyciąć? Mostka na gwincie nie zaciśniesz tak jak trzeba - będzie luz. Jeśli dałoby się uciąć cześć gwintowaną i zacisnąć mostek na gładkiej to nie ma problemu.

Możesz też wymienić stery na skręcane i mostek na wsuwany ostatecznie. A co na to sprzedawca? Podczas wysyłki się nagwintowało?

Napisano

Zacisnąć to się da bez problemu ( tak, żeby mostek się nie ruszał ) problem jest tylko jeden, że taka rura prędzej czy później pęknie ( nie zawsze, ale często - zależy oczywiście od sił jakie będzie musiała przenosić - od wagi użytkownika, geometrii ramy, sposobu jazdy )

Reszta jak wyżej ;)

Napisano

Dziękuje za odpowiedź. Rura niestety jest na styk, także obcięcie nie wchodzi w grę. Sprzedający nie dał ciała, tylko kupujący ;) W takim razie jednak zdecyduje się na odesłanie amorka. 

Napisano

Wymień amorek bo gwintowana rura ma na każdym skoku gwintu podebrany materiał czyli wykorzystując tam Mostek ahead to momentalnie na gwintowanej by ci się złamała rurka na gwincie

  • 9 miesięcy temu...
Napisano

Witam

Chciałbym się dowiedzieć, poradzić czy jest sens wymieniać mostek regulowany na sterach gwintowanych (1 i 1/8") na adapter ahead i taki też mostek?? Jakie będą korzyści, czy w ogóle będą?

Napisano

Głównie wygląd, trochę sztywności ( ale nie tyle gdyby byl.normalny ahead ) Tylko.koszt nie taki maly, wspornik,  redukcja, stery, pewnie kiera 31,8 od razu ( zgaduje, ze masz 25,4 ) to będzie ze 150 pln. 

Napisano

Zmiana sterów z a-head na gwintowany + wkładany mostek może mieć jedną zaletę----wygodniejsza pozycja. Większy zakres regulacji.

Jeśli to rower turystyczny taka zmiana może być korzystna. Jeśli to góral stery a-head są o wiele sprawniejsze podczas jazdy w terenie. Mają mniejszą podatność na luzowanie. 

Napisano
3 godziny temu, seraph napisał:

A po co aż tak naciskać kierownicę? Rower to nie jest siłownia i zawsze coś tam się uginać będzie jak gnieciesz.

Samo tak wychodzi wychodzi, nie jeżdżę siłowo ale trzeba czasem depnąć i wtedy się czuć, że nie jet to sztywne. To mostek regulowany i właśnie tam się to giba.

 

A rower to treking bez błotników i bagażnika. I raczej turystyka (ale po drogach nieutwardzonych) niż MTB.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...