Mateusz3728 Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 Dzień dobry przychodzę z pytaniem czy da się zrobić bezdętkę na zwykłej obręczy, czy jest wymagana specjalna obręcz do tego. Wiem że musi być opona przystosowana do tego bo na drutowej się nie da rady. Bardzo prosiłbym o odpowiedź.
Blueforce Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 tak, trzeba zalepić otwory taśmą strappingową, tesa 4289, chyba że chcesz markową, to płać więcej. Bezdętka to kombinowanie, szukanie dobrej kombinacji opona obręcz, jak wszysto zawiedzie to można ghetto tubeless z dętką rozciętą wzdłużnie. Ghetto to nawet z drutową pójdzie.
Mateusz3728 Napisano 1 Kwietnia 2020 Autor Napisano 1 Kwietnia 2020 To ja wole zostać przy dętkach, mniej kombinowania i dużo prościej naprawić. A utrzymując dobre ciśnienie też łatwo się nie przebije. Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam z rodzinkom
cervandes Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 Niektórzy i druciaki zalewają, mi np chodzi po głowie kiedyś Smart Sama zalać. Ale to trzeba będzie poprawić papierem ściernym rant opony aby nie miał tych wystających pipków. Co do obręczy, to czasem wystarczy okleić i jest spoko, ale podlejsze obręcze na łączeniu mają nieszczelność po całej szerokości i wtedy jest ciut trudniej albo się całkiem nie uda. Moim zdaniem nieważne co tam masz za zestaw - próbuj.
Mateusz3728 Napisano 1 Kwietnia 2020 Autor Napisano 1 Kwietnia 2020 obręcze KLS Draft Disc 622x19 a opony Continental race king 29x2.2 najtańsza wersja drut. Uda się czy nie?
Safar Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 3 godziny temu, Mateusz3728 napisał: To ja wole zostać przy dętkach, mniej kombinowania i dużo prościej naprawić. A utrzymując dobre ciśnienie też łatwo się nie przebije. Dziękuję za odpowiedź. Pojeździj trochę na Tubllesie i zmienisz zdanie Ja miałem kiedyś założonego Ikona na DT466 i fajnie to się uszczelniło. 17 minut temu, Mateusz3728 napisał: obręcze KLS Draft Disc 622x19 a opony Continental race king 29x2.2 najtańsza wersja drut. Uda się czy nie? Opona musi być Tubless, próbowałem kiedyś uszczelnić zwijanego Cross Kinga i miałem problemy. Więc z drutem będzie jeszcze gorzej.
Mihau_ Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 Kup opony tubeless, taśmę, wentyle, mleko. Do tego przydałaby się pompka z zasobnikiem (ew. zamiennik takiego urządzenia) W skrócie? Wydasz kilka stówek a nie wiadomo czy się uda
Mateusz3728 Napisano 1 Kwietnia 2020 Autor Napisano 1 Kwietnia 2020 Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Zostaję przy dętkach. Na wadze roweru mi nie zależy, dętkę zmienić i naprawić to grosze i żaden problem oraz nie zamierzam podwajać wartości roweru. Dziękuję
Safar Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 To w takim razie po co zakładać taki temat? Pytasz czy da radę bezdętki na zwykłej obręczy, często się da. Wiadomo, że jest potrzebne zaworek, taśmy itd. ..
malutki Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 Do tanich opon można zaryzykować zrobić "ghetto tubeless". Też byłem sceptyczny odnoście bezdętki, ale uważam że ma to swoje plusy. Minusem na pewno są koszty.
Mateusz3728 Napisano 1 Kwietnia 2020 Autor Napisano 1 Kwietnia 2020 Teraz, Safar napisał: To w takim razie po co zakładać taki temat? Pytasz czy da radę bezdętki na zwykłej obręczy, często się da. Wiadomo, że jest potrzebne zaworek, taśmy itd. .. Zakładam bo chciałem się dowiedzieć czy jest sens. Dostałem odpowiedź i zdecydowałem. Czy to takie trudne do zrozumienia?
wkg Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 Nie zrażaj się. Taśma to z 30 złotych (z Castoramy to jakieś grosze), wentyle podobnie, mleko bywa w promocji. Razem koło stówki. Zamiast taśmy i wentyli można ghetto na starych dętkach (dziurawią się w tej części którą wycinasz). Opon których masz nie zniszczysz - najwyżej pobrudzisz to sobie doczyścisz. Ja do dętki nie wrócę na pewno.
cervandes Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 Ja zmądrzałem po kapciu w czasie ulewy, nad zbiornikiem wodnym jesienią po ciemku. Komary żarły mnie tak, że nie mogłem nawet na 1s stanąć bo od razu mnie obsiadało ich mnóstwo. Na zmianę darłem się, skakałem i próbowałem zmienić dętkę. A potem na wiosnę zalałem kółka i ŁOJEZU - dwa lata bez ani pół kapcia. Nic. Dętki to dla mnie taki zabytek jak VHS i telefon stacjonarny.
wkg Napisano 1 Kwietnia 2020 Napisano 1 Kwietnia 2020 Żeby bezdętkę zniszczyć trzeba ją rozerwać a nie przebić. Każdy może sobie policzyć ile przez ostatnie lata miał opon rozdartych jak papierowa torba a ile miał dziurek, kordów, cienkich, niemożliwych do znalezienia kolców, snejków ... I ile wydał na dętki.
Safar Napisano 7 Kwietnia 2020 Napisano 7 Kwietnia 2020 Ja rozdarłem bok Ikona w Gorcach na kamorach, więc mleko nic nie dało. Za to 3 razy dojechałem do domu, w sytuacji gdzie musiałbym zmieniać dętkę. To działa . A ile razy mi pomogło a o tym nie wiemy.
cervandes Napisano 8 Kwietnia 2020 Napisano 8 Kwietnia 2020 Ja się dowiedziałem jak doczyściłem oponę w środku po sezonie i zalałem wiosną na nowo. Rok temu. Miałem z 10 przecieków w tym dwa naprawdę duże w Mezcalu G+ - zastanawiałem się nawet, czy mleko to uszczelni. No i uszczelniło, latam tak do dzisiaj. Dla mnie brak awarii na trasie, zero naprawiania dętki to cud nad Wisłą. Prawdziwa rowerowa rewolucja. Dziwię się dlaczego dopiero w 2018 przeszedłem na Tubelessa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.