Koralowiec Napisano 22 Marca 2020 Napisano 22 Marca 2020 Aktualnie szukam obreczy 29 32h pod ciezsze XC. Teoretycznie szukam obreczy do 200 zl. Ze wzgledu, ze wiekszosc zycia przejezdzilem po lasach na ciezkich zjadowkach dosc mocno aktualnie wykozystuje mozliwosci roweru xc. Obecnie posiadam WTB i19, ktora "dawala rady". Dodac musze, ze byla to obrecz z fabrycznego Krossa, ktora nie byla kapslowana (tego niewymagam). Interesuja mnie osoby, ktore testowaly jedne z opcji ponizej. Przede wszystkim zalezy mi na szerokosci wewnetrznej +/- 21, wolalbym zostac przy tych 21 mm. Interesuja mnie produkty: DT x392 19 mm - bardziej crossowe Dt m442 22,5 mm - troche pod all moutain DT XR331 20 mm - xc DT 533D - ? Macvic xm119 19 mm - bardziej crossowe Prosze o propozycje w cenie najlepiej do 200 zl. Obrecze, ktore swoje potrafia przezyc majac jakas technike ich uzywania, robiac na nich "duzo" jednoczesnie nie narazajac ich na cierpienie. Waga takze dla mnie sie liczy, obrecz tubeless.
Mod Team durnykot Napisano 22 Marca 2020 Mod Team Napisano 22 Marca 2020 Godzinę temu, Koralowiec napisał: Macvic xm119 19 mm Miałem , nie polecam . Miękka, do agresywnej jazdy niebyt się nadaje.Miałem koła z obręczami M442- zero problemów ( jeździły w każdych warunkach , a ja wtedy wywierałem większy nacisk na podłoże nieobecnie ) Jeśli masz wybierać , to M442 powinny być optymalne.
Koralowiec Napisano 22 Marca 2020 Autor Napisano 22 Marca 2020 32 minuty temu, siejak1 napisał: Poszedłbym w dt m442, mocne i tanie obręcze wagowo też całkiem ok. 7 minut temu, durnykot napisał: Mavic, miałem , nie polecam . Miękka, do agresywnej jazdy niebyt się nadaje.Miałem koła z obręczami M442- zero problemów ( jeździły w każdych warunkach , a ja wtedy wywierałem większy nacisk na podłoże nieobecnie ) Jeśli masz wybierać , to M442 powinny być optymalne. Wg Was czy DT X392 bedzie wmiare podoba do M422? Niestety 22,5 mm wewnetrznej jest to jednak duzo. Wolabym zostac bardziej przy X392 20 mm niz wziac m442 i az 22,5 mm. Uwazam, ze 20stka spokojnie wystarcza dla mnie przy oponie 2.1/2.2. Mysle takze nad DT XR331 20 mm. Waga 380 gr. Niestety komplet ok. 500z zl.
Alsew Napisano 22 Marca 2020 Napisano 22 Marca 2020 31 minut temu, Koralowiec napisał: Wg Was czy DT X392 bedzie wmiare podoba do M422? Niestety 22,5 mm wewnetrznej jest to jednak duzo. Wolabym zostac bardziej przy X392 20 mm niz wziac m442 i az 22,5 mm. Uwazam, ze 20stka spokojnie wystarcza dla mnie przy oponie 2.1/2.2. Wg dzisiejszej filozofii obręcze 20mm to tylko do szosy się nadają ;-) A przy oponie 2,1/2,2 to na obręczy poniżej 25 mm nie da się jeździć ;-) Osobiście mam obręcze 22,5 mm i do opon 2,1-2,25 uważam że są optymalne, ale opony 2,4 już bym nie zakładał.
Sobek82 Napisano 22 Marca 2020 Napisano 22 Marca 2020 Kupiłem ostatnio te śmiesznie tanio kółko od shimano WH-MT500, wew. 24mm i opona 2.0 leży idealnie, a kiedyś na wh-mt35 z wew. 19mm mam założone 2.4 i też żadnych problemów.
MaxCava Napisano 22 Marca 2020 Napisano 22 Marca 2020 22 minuty temu, Sobek82 napisał: ...a kiedyś na wh-mt35 z wew. 19mm mam założone 2.4 i też żadnych problemów. Na dokładnie wh-mt35 mam Continental X-King i Race King 26x2,2" - da się, tylko ciśnienie odpowiednie, bo niskie i już snake jest i to okropny.
kolarzjedrek Napisano 22 Marca 2020 Napisano 22 Marca 2020 Od 2 sezonów mam dt m442 i nie narzekam. Trasy w srebrnej Górze i Bielsko co roku latam zero problemów z kołami, oczywiści przerobione na tubelles. Opony 2.25 przód 2.1 tył.
Alsew Napisano 22 Marca 2020 Napisano 22 Marca 2020 45 minut temu, Sobek82 napisał: na wh-mt35 z wew. 19mm mam założone 2.4 i też żadnych problemów. Ale przy jakim ciśnieniu?? Że się da to jeszcze nie znaczy że ma to sens.
Sobek82 Napisano 22 Marca 2020 Napisano 22 Marca 2020 2 bary z tyłu 1,5 bara z przodu, w sumie to już piąty rok będzie leciał tych opon.
wkg Napisano 23 Marca 2020 Napisano 23 Marca 2020 Ja bym poniżej XM 421 nie schodził. Przy wadze 85 kg i tak muszę je co jakiś czas centrować. Równolegle mam Mavic Crossride Disc 29 szer 21,5 i te są rzeczywiście pancerne. Trochę cięższe (jakieś 200g). Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo bym Ci dał do pomacania.
Dokumosa Napisano 23 Marca 2020 Napisano 23 Marca 2020 Sprawdź równomierność naprężenia szprych i jego wartość. U mnie przy mojej masie ~110kg koła na XM421 (jak również XM401 i XM481) są idealnie proste już n-ty sezon a zdecydowanie nie jeżdżą po asfalcie Crossride'y z kolei nie doczekały się piast nowej generacji (wcześniej uśmiercili linię kół zastępując ją XA) więc ciągle są podatne na rozklejenie się korpusu piasty tylnej co początkowo objawia się trzeszczeniem szprych. A ze względu na 24h można sobie potem przepleść na piastę szosową
wkg Napisano 23 Marca 2020 Napisano 23 Marca 2020 :/ Tak mi się to średnio klei. To nie pierwsza taka opinia jak wasze ale składane przez polecanego i wiarygodnego kołodzieja a centrowane przez polecany i wiarygodny warsztat. Już bym myślał, że ja jeździć nie umiem ale Crossridey mimo wydziwionych piast jakoś nie miały tych problemów. Pożyjemy - zobaczymy.
Dokumosa Napisano 23 Marca 2020 Napisano 23 Marca 2020 Jeśli crossridey się nie krzywią to tym bardziej sprawdź zaplot.
Mod Team durnykot Napisano 23 Marca 2020 Mod Team Napisano 23 Marca 2020 15 godzin temu, wkg napisał: Ja bym poniżej XM 421 nie schodził. Przy wadze 85 kg i tak muszę je co jakiś czas centrować. Co ma obręcze rozcentrowania? Albo zaplot fatalny, albo nyple jakieś kiepskie ( bez prolocka ). Lub brak podkładek PHR. Mam koła w fulu na tych obręczach i zero problemów- ważę nieco więcej niż Ty i do tego nie bardzo umiem jeździć po kamienistych szlakach w Beskidach ( czyli jak zjazd to walimy prosto w dół ).
wkg Napisano 23 Marca 2020 Napisano 23 Marca 2020 Za mądre to na mnie : ) Jak będę w Wałbrzychu to przywiozę z prośbą o radę Ale full to full - w sztywniaku pewnie tył bardziej narażony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.