Skocz do zawartości

[Obrecze XC] Jakie wybrac? DT, Mavic lub inne. Do ok. 200 zl.


Koralowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Aktualnie szukam obreczy 29 32h pod ciezsze XC. Teoretycznie szukam obreczy do 200 zl. Ze wzgledu, ze wiekszosc zycia przejezdzilem po lasach na ciezkich zjadowkach dosc mocno aktualnie wykozystuje mozliwosci roweru xc. Obecnie posiadam WTB i19, ktora "dawala rady". Dodac musze, ze byla to obrecz z fabrycznego Krossa, ktora nie byla kapslowana (tego niewymagam). Interesuja mnie osoby, ktore testowaly jedne z opcji ponizej. Przede wszystkim zalezy mi na szerokosci wewnetrznej +/- 21, wolalbym zostac przy tych 21 mm. Interesuja mnie produkty:

 

DT x392 19 mm - bardziej crossowe

Dt m442 22,5 mm - troche pod all moutain

DT XR331 20 mm - xc

DT 533D - ?

Macvic xm119 19 mm - bardziej crossowe

 

Prosze o propozycje w cenie najlepiej do 200 zl. Obrecze, ktore swoje potrafia przezyc majac jakas technike ich uzywania, robiac na nich "duzo" jednoczesnie nie narazajac ich na cierpienie. Waga takze dla mnie sie liczy, obrecz tubeless.

 

 

  • Mod Team
Napisano
Godzinę temu, Koralowiec napisał:

Macvic xm119 19 mm

Miałem , nie polecam . Miękka, do agresywnej jazdy niebyt się nadaje.Miałem koła z obręczami M442- zero problemów ( jeździły w każdych warunkach , a ja wtedy wywierałem większy nacisk na podłoże nieobecnie )

Jeśli masz wybierać , to M442 powinny być optymalne.

 

Napisano
32 minuty temu, siejak1 napisał:

Poszedłbym w dt m442, mocne i tanie obręcze wagowo też całkiem ok.

 

7 minut temu, durnykot napisał:

Mavic, miałem , nie polecam . Miękka, do agresywnej jazdy niebyt się nadaje.Miałem koła z obręczami M442- zero problemów ( jeźdzy w każdych warunkach , a ja wtedy wywierałem większy nacisk na podłoże nieobecnie )

 Jeśli masz wybierać , to M442 powinny być optymalne.

 

Wg Was czy DT X392 bedzie wmiare podoba do M422? Niestety 22,5 mm wewnetrznej jest to jednak duzo. Wolabym zostac bardziej przy X392 20 mm niz wziac m442 i az 22,5 mm. Uwazam, ze 20stka spokojnie wystarcza dla mnie przy oponie 2.1/2.2. Mysle takze nad DT XR331 20 mm. Waga 380 gr. Niestety komplet ok. 500z  zl.

 

Napisano
31 minut temu, Koralowiec napisał:

 

Wg Was czy DT X392 bedzie wmiare podoba do M422? Niestety 22,5 mm wewnetrznej jest to jednak duzo. Wolabym zostac bardziej przy X392 20 mm niz wziac m442 i az 22,5 mm. Uwazam, ze 20stka spokojnie wystarcza dla mnie przy oponie 2.1/2.2.

Wg dzisiejszej filozofii obręcze 20mm to tylko do szosy się nadają ;-) A przy oponie 2,1/2,2 to na obręczy poniżej 25 mm nie da się jeździć ;-) Osobiście mam obręcze 22,5 mm i do opon 2,1-2,25 uważam że są optymalne, ale opony 2,4 już bym nie zakładał. 

Napisano

Kupiłem ostatnio te śmiesznie tanio kółko od shimano WH-MT500, wew. 24mm i opona 2.0 leży idealnie, a kiedyś na wh-mt35 z wew. 19mm  mam założone 2.4 i też żadnych problemów.
 

dtswiss.thumb.jpg.6e04ed5c3fe533be409d9744a0d0c79c.jpg

Napisano
22 minuty temu, Sobek82 napisał:

...a kiedyś na wh-mt35 z wew. 19mm  mam założone 2.4 i też żadnych problemów.
 

 

Na dokładnie wh-mt35 mam Continental X-King i Race King 26x2,2" - da się, tylko ciśnienie odpowiednie, bo niskie i już snake jest i to okropny.

Napisano
45 minut temu, Sobek82 napisał:

na wh-mt35 z wew. 19mm  mam założone 2.4 i też żadnych problemów.

Ale przy jakim ciśnieniu?? Że się da to jeszcze nie znaczy że ma to sens.

Napisano

Ja bym poniżej XM 421 nie schodził.  Przy wadze 85 kg i tak muszę je co jakiś czas centrować. Równolegle mam Mavic Crossride Disc 29 szer 21,5 i te są rzeczywiście pancerne. Trochę cięższe (jakieś 200g).

Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo bym Ci dał do pomacania.

Napisano

Sprawdź równomierność naprężenia szprych i jego wartość. U mnie przy mojej masie ~110kg koła na XM421 (jak również XM401 i XM481) są idealnie proste już n-ty sezon a zdecydowanie nie jeżdżą po asfalcie ;)  

Crossride'y z kolei nie doczekały się piast nowej generacji (wcześniej uśmiercili linię kół zastępując ją XA) więc ciągle są podatne na rozklejenie się korpusu piasty tylnej co początkowo objawia się trzeszczeniem szprych. A ze względu na 24h można sobie potem przepleść na piastę szosową ;)

Napisano

:/

Tak mi się to średnio klei. To nie pierwsza taka opinia jak wasze ale składane przez polecanego i wiarygodnego kołodzieja a centrowane przez polecany i wiarygodny warsztat. 

Już bym myślał, że ja jeździć nie umiem ale Crossridey mimo wydziwionych piast jakoś nie miały tych problemów.

Pożyjemy - zobaczymy. 

  • Mod Team
Napisano
15 godzin temu, wkg napisał:

Ja bym poniżej XM 421 nie schodził.  Przy wadze 85 kg i tak muszę je co jakiś czas centrować.

Co ma obręcze rozcentrowania? Albo zaplot fatalny, albo nyple jakieś kiepskie ( bez prolocka ). Lub brak podkładek PHR.

Mam koła w fulu na tych obręczach i zero problemów- ważę nieco więcej niż Ty i do tego nie bardzo umiem jeździć po kamienistych szlakach w Beskidach ( czyli jak zjazd to walimy prosto w dół ).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...