PiotrWie Napisano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2022 (edytowane) To spróbuj włączyć zbyt duże wspomaganie i kręcić na lżejszych przełożeniach - my nie potrafimy ( mamy wrażenie że ktoś nam kręci za szybko) i dlatego chcę zmniejszyć stopień wspomagania - jak założę aplikację to zobaczę w ogóle ile producent ustawił - bo wydaje mi się że więcej niż te 60% na Eco co już uważam za zbyt dużo - w poprzednim rowerze używaliśmy wyłącznie Eco ( 50%) ew Eco + ( 100%), Normal już dla nas był zbyt wysokim stopniem wspomagania - chyba że 5 - 7 % pod górę. A zrobiliśmy 14,5 tyś km. Edytowane 4 Grudnia 2022 przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Ano spróbuje, bo jakoś nie mogę tego ogarnąć jak to odczuwacie, ja jeżdżę przeważnie na eko i na średnich przełożeniach i jest ok, tyko ja mam stary typ, więc może przełożenia są podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Albo na Eco masz mniejszy stopień wspomagania - w poszczególnych modelach wspomaganie na Eco może się różnić nawet dwukrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Mam starą wersję CX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2022 Której generacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2022 N,o tej przedostatniej , z 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 6 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2022 Czyli jeszcze z tą wewnętrzną przekładnią, to rozwiązanie dziwne i nieporównywalne z 4 gen - tu jest normalna tarcza poruszana pedałami 1:1, przy poprzednich generacjach na same opory przekładni zużywało się sporo wspomagania - my dlatego w 2018 wybraliśmy Yamahę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 No, pewnie tak, ale to przecież nie o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 7 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2022 Częściowo to na tym polega - wg mnie wspomaganie 65% w 4 gen odpowiada tak z 90 % w 3 gen. Jak chcesz uzyskać podobne odczucia to powinieneś włączyć Tour i spróbować jechać po płaskim na miękkim przełożeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 8 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2022 A to nie jest tak, ze powiedzmy te 60% w obu wersjach to po prostu 60%, tylko stara zużywa trochę więcej energii na pokonanie oporów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 8 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2022 (edytowane) Nie, bo te 60% to w rzeczywistości 100% twojego wkładu + 60% silnika. Dlatego ważne jest to co odczuwamy - przejedź się rowerem bez przekładni - wtedy odczujesz różnicę. Jest bardziej naturalnie, odczucia jak na zwykłym rowerze podczas jazdy " z wiatrem" . Po prostu w rowerze bez przekładni potrzeba mniejszego wspomagania - ale póki co to tylko teoretyzowanie - my do kwietnia raczej jeździć nie będziemy. Edytowane 8 Grudnia 2022 przez PiotrWie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 1 Marca 2023 Udostępnij Napisano 1 Marca 2023 Dziś byłem w serwisie KTM i rozmawiałem o wskazaniach komputera - przy baterii 750 Wh przy pierwszym ładowaniu pokazało na Eco zasięg 120 km, przy kolejnym - 107 km. Trochę bylem zdziwiony bo bateria 400 Wh w systemie Yamahy pokazywała zawsze przy 100% naładowania 120 km. Okazuje się że tak ma być - w Smart System zasięg oceniany jest na podstawie naładowania baterii i dotychczasowej jazdy - coś jak przewidywany zasięg samochodu - jak jedziesz dłużej mocno pod górę to się zmniejsza, za to jak dłużej zjeżdżasz to będzie większy. Na razie głupieje bo przebieg to 115 km, więc nie ma wiele danych o zużyciu prądu, a rzeczywiście ostatnie 50 km zrobiliśmy w warunkach dość wietrznych - by spokojnie jechać pod wiatr trzeba było po płaskim jechać na Tour. Mam jeździć i obserwować - oczywiście jak realne przebiegi będą nieadekwatne do pojemności baterii mam przyjechać i będą ją badać - ale nie podejrzewają by była taka konieczność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Po aktualizacji oprogramowania i zmniejszenia stopnia wspomagania na Eco i Tour o 1/5 -nie pokazuje w procentach, można zmniejszyć skokowo w skali 1 - 5 pokazało mi zasięg przy 95% naładowania 167km na Eco i 105km na Tour - bateria 750 Wh. Zobaczymy jak będzie działać - ale to dopiero w kwietniu bo na razie wyjeżdżamy. Zastanawiam się jeszcze nad zmniejszeniem momentu obrotowego - nie wiem czy na Eco i Tour jest potrzebne 85Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas84 Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Ja bym się wskazaniami zasięgu nie sugerował tak mocno, bo one dużo zależą od warunków, które teraz są niekorzystne. Przykład sprzed 2 dni. Z baterią 625Wh naładowaną na ok. 80% przejechałem 15 km z wiatrem w temp. ok. 0 stopni i zasięg pokazywał mi jeszcze 147 km. Po powrocie i kolejnych 15 km tym razem pod dosyć silny wiatr, zasięg spadł na 57 km. Nie modyfikowałbym momentu na niższych stopniach wspomagania, bo on i tak nie jest stały tylko zależny od aktualnego obciążenia, a czasami się przydaje jak np. światło zmienia się na czerwone albo trzeba szybko zjechać z ronda. Na wskaźniku pracy silnika dokładnie widać, jak przy mocnym depnięciu nawet w słabych trybach jest duży chwilowy skok momentu. Więc zostało to dobrze pomyślane. Jak dla mnie to dokonałeś wyboru niewłaściwego roweru na swoje potrzeby. Jeżeli twierdzisz, że wcześniej na mniejszej baterii robiłeś 200km, tzn. że jeździłeś w najsłabszych trybach albo w ogóle na off a wspomaganie traktowałeś jako dodatek na większych wzniesieniach czy pod wiatr. W takiej sytuacji zdecydowanie wolałbym rower lżejszy z mniejszą (ale wystarczającą) baterią niż ciężki z dużą. O ile nie jestem przekonany do tych ultralekkich elektryków, ważących po 15-17kg ze słabymi silnikami i baterią rzędu 250Wh, to akurat mam dwa rowery na Boschu CX, w których różnica wagowa sięga 5-6kg. Owszem, przy jeździe ze wspomaganiem odczucia są podobne, bo silnik jest mocny i ciągnie, ale ten lżejszy wyraźnie łatwiej się napędza w trybie off albo po przekroczeniu 25km/h, kiedy wspomaganie się wyłącza. Powyżej 150 km dziennie i tak już trudno turystycznie robić, więc zamiast baterii 750Wh wolałbym w podobnym budżecie niższą masę i lepszy osprzęt lub dodatki. Ja po przesiadce z roweru z baterią 1250Wh ważącego 31kg na rower z baterią 625Wh ważący 24kg jestem zadowolony, zasięgu mi starcza, pokonanie ewentualnych schodów z rowerem na plecach tak nie przeraża, a jak trzeba to sobie łatwiej dopedałuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 6 Marca 2023 Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 18 minut temu, Tas84 napisał: Ja bym się wskazaniami zasięgu nie sugerował tak mocno, bo one dużo zależą od warunków, które teraz są niekorzystne. Przykład sprzed 2 dni. Z baterią 625Wh naładowaną na ok. 80% przejechałem 15 km z wiatrem w temp. ok. 0 stopni i zasięg pokazywał mi jeszcze 147 km. Po powrocie i kolejnych 15 km tym razem pod dosyć silny wiatr, zasięg spadł na 57 km. Nie modyfikowałbym momentu na niższych stopniach wspomagania, bo on i tak nie jest stały tylko zależny od aktualnego obciążenia, a czasami się przydaje jak np. światło zmienia się na czerwone albo trzeba szybko zjechać z ronda. Na wskaźniku pracy silnika dokładnie widać, jak przy mocnym depnięciu nawet w słabych trybach jest duży chwilowy skok momentu. Więc zostało to dobrze pomyślane. Jak dla mnie to dokonałeś wyboru niewłaściwego roweru na swoje potrzeby. Jeżeli twierdzisz, że wcześniej na mniejszej baterii robiłeś 200km, tzn. że jeździłeś w najsłabszych trybach albo w ogóle na off a wspomaganie traktowałeś jako dodatek na większych wzniesieniach czy pod wiatr. W takiej sytuacji zdecydowanie wolałbym rower lżejszy z mniejszą (ale wystarczającą) baterią niż ciężki z dużą. O ile nie jestem przekonany do tych ultralekkich elektryków, ważących po 15-17kg ze słabymi silnikami i baterią rzędu 250Wh, to akurat mam dwa rowery na Boschu CX, w których różnica wagowa sięga 5-6kg. Owszem, przy jeździe ze wspomaganiem odczucia są podobne, bo silnik jest mocny i ciągnie, ale ten lżejszy wyraźnie łatwiej się napędza w trybie off albo po przekroczeniu 25km/h, kiedy wspomaganie się wyłącza. Powyżej 150 km dziennie i tak już trudno turystycznie robić, więc zamiast baterii 750Wh wolałbym w podobnym budżecie niższą masę i lepszy osprzęt lub dodatki. Ja po przesiadce z roweru z baterią 1250Wh ważącego 31kg na rower z baterią 625Wh ważący 24kg jestem zadowolony, zasięgu mi starcza, pokonanie ewentualnych schodów z rowerem na plecach tak nie przeraża, a jak trzeba to sobie łatwiej dopedałuję. Wybrałem z tego co było możliwe - ja nadal jeżdżę na rowerze z napędem Yamahy i akumulatorem 400 Wh, ten jest dla żony która chciała Easystepa a z racji wzrostu wymaga mniejszego roweru niż typowe S - 46 cm. Dlatego miałem wybór pomiędzy KTM 43 cm a R- Raymon 44cm. Po prostu będąc przyzwyczajony do tego że przy 100% jest teoretyczny zasięg 120km, zastanawiałem się czy prawie 2 razy większa bateria pokazująca przy 100% 117km teoretycznego zasięgu nie jest uszkodzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 6 Marca 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2023 Posprzątałem. Panowie nie lubiący ograniczeń, do dyskusji o swoich skuterach elektrycznych odsyłam na inne fora. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crazy_biker Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 Witajcie. Chciałem zapytać co sądzicie o silnikach Panasonica. Chodzi mi głownie o PANASONIC GX Ultimate. Czy kupienie roweru z takim silnikiem to potencjalne problemy z trwałością/serwisem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2023 Potencjalny problem z serwisem wynika przede wszystkim z dostępnością części oraz miejsc gdzie silnik danego producenta oraz składowe systemu mogą być diagnozowane i naprawiane. Sprawdzasz sieć dystrybcji roweru który kupujesz, kto w Polsce je sprzedaje. Odpalasz gugla, sprawdzasz które firmy rowerowe montujące Panasonica, sprawdzasz które z nich są sprzedawane w Polsce i co jest dostępne lokalnie. Dzwonisz do polskich serwisów elektryków i pytasz o to czy obsługują serwisowo silniki Panasonic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Kupując rower z silnikiem Brose T przeglądałem YT co najczęściej się zużywa, psuje. Wywnioskowałem że przy mojej jeździe wytrzyma 10 tysięcy kilometrów, około. Nowy silnik 3 tysie. I go kupiłem. Drugi rower był okazją cenową i już na nic nie patrzyłem i kupiłem E7000. Brose T jest cichszy od Shimano E7000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia Dla mnie to by było fatalnie - robię ostatnio po 4 tys rocznie, więc silnik by wytrzymał gwarancje + ok pół roku. Na szczęście Yamaha jest trwalsza - moja ma na razie 19 tyś a żony po 14 została sprzedana - działała bez zarzutu. Zobaczymy ile wytrzyma i ile wytrzyma żony Bosch Performance CX - na razie po roku ma 3,9 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia "wytrzyma 10 tysięcy" tzn trzeba wymienić pasek, napinacz, oring i uszczelkę. Po tym jeździmy kolejne 10 tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia Ja póki co nic nie wymieniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 15 Stycznia Udostępnij Napisano 15 Stycznia Yamaha ma oś na kwadrat ? Ma koła zębata gdzie Brose pasek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Jak dla mnie może być nawet na trójkąt jeśli bez luzów wytrzyma jeszcze z 10 tyś km 😃 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yorisabe Napisano 29 Stycznia Udostępnij Napisano 29 Stycznia @PIOTRWIE czy możesz coś więcej napisać o swoim rowerze? To znaczy jaki model silnika Yamahy masz? Jestem całkiem nowy w temacie i się przymierzam do kupna roweru... Te 19 tysięcy zrobiłeś bez awarii ? Czy trzebalo coś wymienić ? A jak z baterią ? przepraszam od razu za takie pytania ale tyle się już naczytałem że sam nie wiem co wybrać brać 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.