tobo Napisano 27 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2022 Manufaktura to niedpowiednie określenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dino1973 Napisano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2022 Czy orientujecie się czy silnik dapu 48jk16sl użyty w ecobike MX 90nm jest trwały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2022 A tu , takie coś od Sram https://www.pinkbike.com/news/spotted-sram-prototype-e-bike-motor.html?utm_source=Pinkbike&utm_campaign=bc2636c377-EMAIL_CAMPAIGN_2019_04_09_10_04_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_6949a82289-bc2636c377-119597080 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agentcooper Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 (edytowane) Cześć, czy możecie mi podpowiedzieć a propos silnika shimano np.7000 czy wszystkie ustawienia dokonane za pomocą aplikacji np: zmiana rozmiaru koła, zmiana strefy terytorialnej i inne parametry zostają zachowane w sterowniku w korpusie silnika czy są one przechowywane również w wyświetlaczu. Pytam ponieważ zastanawiam się czy po zmianie wyświetlacza na inny model ale w ramach kompatybilności katalogowej nie zostaną usunięte ustawione parametry. Czy wyświetlacze to jedynie ,,wyświetlacze/kontrolery" czy mają większe znaczenie jeżeli chodzi o parametry ustawień? Czy wymiana wyświetlaczy w ramach kompatybilności katalogowej jest bezpieczne i można zmieniać wyświetlacz dowolną ilość razy bez ryzyka wystąpieniu błędu/blokady silnika/sterownika? Edytowane 6 Czerwca 2022 przez agentcooper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 Wyświetlacz to tylko wyświetlacz. Ustawienia są przechowywane w kontrolerze silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas84 Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 Nie wiem, jak w Shimano, ale w Boschu niektóre ustawienia zostają w wyświetlaczu. Np. po zamianie w dwóch rowerach wyświetlaczy Intuvia zostaje na pewno "przy rowerze" przebieg całkowity. Pozostałe ustawienia jak język menu, przebieg dzienny, średnie prędkości idą za wyświetlaczem. Wydaje mi się, że rozmiar koła też, bo najpierw jeden rower miał lekko większy przebieg (wyjechały razem w tę samą trasę), a po zamianie po kilkunastu przejechanych kilometrach przebiegi się wyrównały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2022 Nowy Pivot z najnowszym silnikiem Fazua, dobry kierunek .. https://www.emtbforums.com/community/threads/2023-pivot-shuttle-sl-super-light.29271/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2022 A tu , następny w kolekcji lekkich , Trek fuel https://magazynbike.pl/2022/07/12/test-trek-fuel-exe-elektryk-typu-sleeper/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogniomistrz Napisano 12 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2022 W dniu 6.06.2022 o 13:51, agentcooper napisał: Cześć, czy możecie mi podpowiedzieć a propos silnika shimano np.7000 czy wszystkie ustawienia dokonane za pomocą aplikacji np: zmiana rozmiaru koła, zmiana strefy terytorialnej i inne parametry zostają zachowane w sterowniku w korpusie silnika czy są one przechowywane również w wyświetlaczu. Pytam ponieważ zastanawiam się czy po zmianie wyświetlacza na inny model ale w ramach kompatybilności katalogowej nie zostaną usunięte ustawione parametry. Czy wyświetlacze to jedynie ,,wyświetlacze/kontrolery" czy mają większe znaczenie jeżeli chodzi o parametry ustawień? Czy wymiana wyświetlaczy w ramach kompatybilności katalogowej jest bezpieczne i można zmieniać wyświetlacz dowolną ilość razy bez ryzyka wystąpieniu błędu/blokady silnika/sterownika? W Shimano, przynajmniej w modelu 8000 dane są w silniku. Aktualnie jeżdżę bez wyświetlacza firmowego i wszystkie dane wpisane wcześniej nie zmieniły się więc dodanie nowego wyświetlacza będzie pewnie można zrobić bez problemu. Aktualnie wpięty mam moduł BT EW-EN100, a za wyświetlacz robi podpięty do niego poprzez BT Garmin 1030. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pranpio Napisano 27 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 Czy problem żywotności baterii dotyczy głównie Boscha, czy to taki głupi trend wszystkich wiodących marek typu Shimano Steps, Yamaha itp.? Drugie pytanie, czy słyszeliście o silnikach Continental? Ostatnio spotkałem się z rowerem na całkiem fajnych podzespołach typu pasek Gatesa, alfine 11. Rower był na napędzie Continental z całkiem ciekawym momentem obr. (chyba 80Nm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 27 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 (edytowane) Nie spotkałem większej ilości wpisów o nietrwałości baterii Bosch, spotkałem się z wpisami o niemożności regeneracji tych baterii. W lipcu była dyskusja o kupnie roweru z silnikiem Bosch o przebiegu 11500, bateria była po testach i miała 95% fabrycznych wartości. Z moich doświadczeń - od 2018 roku mamy dwa rowery z napędem Yamahy, przebieg obecnie 13000, baterie bez problemów - nie testowałem ale przejeżdżamy podobne odcinki pomiędzy ładowaniami jak na początku. Continental produkował napędy rowerowe w okresie od 2014 do 2020, potem się wycofał ( z powodu strat finansowych na całej działalności skasował najbardziej kapitałochłonne działy, silniki miały dość dobre opinie ale by przynosiły duże zyski wymagały dalszych prac), mogą być problemy z serwisem. Edytowane 27 Lipca 2022 przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 27 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2022 (edytowane) Co do regeneracji akumulatora Bosch to niestety prawda. BMS ulega uszkodzeniu gdy zniknie napięcie w układzie. A jak ich specificzny bms padnie to jest po ptokach. Żaden aliexpress ci nie pomoże. Bosch to jest Apple w świecie ebikow. Zamknie cię w swoim ekosystemie i potem bulisz 3700 zł za nowy akumulator 500wh podczas gdy normalnie za 2500 zł masz akumulator bidonowy 1200wh na markowych Samsungach 21700-50E. https://mgvolt.pl/produkt/akumulator-bidon-48v-25ah-21700-2/ Generalnie ceny akumulatorow do firmowych ebikow to jest mega wyyebka. Coś jak w przypadku producentów drukarek i ich tuszów. Edytowane 27 Lipca 2022 przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2022 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2022 W dniu 27.07.2022 o 22:22, PiotrWie napisał: W lipcu była dyskusja o kupnie roweru z silnikiem Bosch o przebiegu 11500, bateria była po testach i miała 95% fabrycznych wartości. Z moich doświadczeń - od 2018 roku mamy dwa rowery z napędem Yamahy, przebieg obecnie 13000, baterie bez problemów U mnie nie za często zdarzają sie takie przebiegi. Ale to z powodów terenu i klimatu. Często padają łożyska a i silniki potrafią dostawać, a moze to sterownik chodzi bo w sumie silnik to silnik, co mu tam może zaszkodzić póki sie nie przegrzeje to sie będzie kręcił. Odnośnie baterii. Nie ma za wiele reklamacji na boschu. Najczęstsze to padnięty bms, korozja styków i pojemność ok 50-60% pojemności. Powoli przymierzam sie do przeszczepu elektroniki na bateriach. jednak nie mam wybitnie dobrego zaplecza jeżeli chodzi o elektronikę wiec powoli się zbieram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker636 Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 Nabyłem ostatnio elektryka Haibike 2019 z silnikiem Yamahy PW-SE, bateria w ramie. Czy podczas ładowania baterii w ramie roweru powinienem gdzieś widzieć status ładowania (postęp na wyświetlaczu czy coś)? Mam tylko zieloną diodę na ładowarce, która znika po pełnym naładowaniu. Jak wyciągnę baterię to mam migające diody w zależności od poziomu naładowania. Chce tylko rozwiać wątpliwości, że tak powinno być. Dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 U mnie na wyświetlaczu przybywa procentów naładowania - Live z 2018 z silnikiem Yamahy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker636 Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Ok. U mnie też przybywa kresek w miarę postępu ładowania. Brakuje tak jakby statusu, że ładowanie w trakcie. Może ten model już tak ma, chociaż to dziwne ze strony Yamahy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tuurban78 Napisano 14 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2022 W dniu 16.04.2022 o 16:52, dino1973 napisał: Czy orientujecie się czy silnik dapu 48jk16sl użyty w ecobike MX 90nm jest trwały? Silnik na pewno bardzo trwały, jeden tryb tylko plastikowy reszta stal, ułożyskowanie głównej zębatki bardzo solidne, wszystko wypełnione fabrycznie dobrym smarem, ale inny element w silniku (a właściwie szczegół konstrukcyjny) jest ogromnie nietrwały przy niewłaściwym użytkowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 Po 5 latach i 14500km przebiegu kupiliśmy nowy rower dla mojej żony - chciała rower typu Easystep, po przejrzeniu możliwości ( musiał być mały, 46 od którego się zaczyna rozmiarówka większości firm to za dużo) wybraliśmy KTM Macina Style 730 w rozmiarze 43 w kolorze Vital Blue. Gdy przyszedł - na oko szok - zdecydowanie większy od dotychczasowego LIVa, chyba za duży. Jednak po obniżeniu siodełka ( nie do minimum) i odpowiednim ustawieniu regulowanego mostka okazał się całkiem pasować. Niestety pogoda jest jaka jest, nie lubimy jeździć w takich warunkach więc jak na razie udało nam się zrobić 105 km. Pierwsze wrażenia z porównania Boscha Performation CX Smart System z dotychczasową Yamahą w wersji Giant Syncrodrive Sport to zdecydowanie większa "elektrożerność " Boscha, co prawdopodobnie wynika z ustawienia większego stopnia wspomagania. Żona stwierdza że musi jeździć na twardszych przełożeniach - dotychczas miała 38 z przodu a z tyłu używała od 11 do 23, tu ma Deore LG 42 zęby z przodu i używa od 11 do 17 z tyłu, powyżej stwierdza że stopień wspomagania jest za duży. Wiosną spróbuję zmniejszyć stopień wspomagania - przynajmniej tak jak było w dotychczasowym silniku że na E jest 50 % a na tour 100% - z tego co znalazłem Bosch jest ustawiony fabrycznie na 60% na E i 140% na Tour. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas84 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 Większa "elektrożerność" może wynikać z wyraźnie większej wagi roweru związanej np. z większą baterią czy z panujących obecnie temperatur ok. 0 stopni. Na ten drugi problem polecam pokrowiec neoprenowy na baterię - przy jeździe w okolicach 1-2 stopni pozwala zachować letnie zasięgi. Wg mnie te 60% na Eco w Boschu CX jest optymalne, daje odczucie lekkości jazdy bez konieczności częstego korzystania z mocniejszych trybów. Wbrew pozorom słabsze silniki mogą osiągać mniejsze zasięgi dlatego, że tryb Eco jest w nich też słabszy, w związku z czym częściej trzeba przełączać na mocniejsze, które już wyraźnie drenują baterię. Niestety Bosch CX jest dosyć głośny i dodatkowo bardzo hałasuje przy kręceniu pedałami do tyłu, co bywa irytujące. Moja żona woli Boscha Performance Line, który jest nieco słabszy ale dalej wystarczająco mocny, ma 55% wspomagania w trybie Eco i jest zdecydowanie cichszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 30 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2022 Po eksperymentujemy wiosną, na razie na fabrycznych ustawieniach Yamaha mając baterię 400 przy pełnym naładowaniu pokazywała teoretyczny zasięg 110 km, traktując silnik jako wspomaganie pod górę i pod wiatr na jednym ładowaniu robiliśmy jakieś 200 km, a Bosch mając baterię 750 pokazuje 120 km to muszą być różnice w ustawieniach spore, nie ma większych różnic w wadze, nie chodzi o to by jeździć na koronce z tyłu 42, ale żeby móc używać tylko 11, 13 i 17 bo powyżej ma się wrażenie że rower ucieka to też przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas84 Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 Katalogowo różnica wagowa między modelami, o których piszesz, to ok. 4-5 kg, nie nazwałbym jej niewielką. Z mojego doświadczenia dystanse na Boschu w trybie Eco są następujące: bateria 500Wh ja (105kg) - 130km, żona (55kg) - 150/160km; bateria 625Wh ja 160-165km, żona - 200km. Miałem też rower z dwiema bateriami 625Wh, czyli razem 1250Wh i zasięg pokazywał 340km, robiłem 300 i spokojnie było jeszcze parę kilometrów zapasu. Dlatego przy baterii 750 zasięg 120km wydaje mi się niemożliwy. Te zasięgi obliczane są na podstawie dotychczasowego stylu jazdy. Ale w jednym rowerze, niezależnie jak się jechało, po naładowaniu do pełna zawsze pokazuje mi ok. 120km, gdzie spokojnie robię i robiłem na ładowaniu te 160km. Więc trzeba wyjeździć baterię i sprawdzić ile się naprawdę przejedzie, jeśli faktycznie tak mało to chyba trzeba ją sprawdzić na gwarancji. Jazda na tak ciężkich biegach dodatkowo drenuje baterię, poza tym na pewno nie jest zdrowa dla silnika, łańcucha i kolan. Powinieneś mieć wskaźnik optymalnego biegu na wyświetlaczu dla danej prędkości i przy jeździe w standardowym przedziale dla fabrycznego elektryka (0-25km/h) na takich biegach zapewne świeci on cały czas🙂 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 Według mnie różnica 4 czy 5 kg przy wadze roweru+ jeźdźca 85 to nie jest dużo. Z punktu widzenia fizyki największe znaczenie ma opór powietrza a kobiety są raczej niższe i " bardziej opływowe" , więc mają mniejszy opór powietrza - co widać było na zjazdach - przy tym samym modelu żona uzyskiwała o ok. 5% wyższe prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2022 (edytowane) W dniu 29.11.2022 o 13:18, PiotrWie napisał: Wiosną spróbuję zmniejszyć stopień wspomagania - przynajmniej tak jak było w dotychczasowym silniku że na E jest 50 % a na tour 100% - z tego co znalazłem Bosch jest ustawiony fabrycznie na 60% na E i 140% na Tour. A ja mam pytanie, jak chcesz w Boshu zmnijszyć wspomaganie, te nowe Gen4 dają taką opcję? Edytowane 2 Grudnia 2022 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2022 Tak, to wersja Smart System, daje takie możliwości z poziomu aplikacji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2022 W dniu 29.11.2022 o 13:18, PiotrWie napisał: Żona stwierdza że musi jeździć na twardszych przełożeniach - dotychczas miała 38 z przodu a z tyłu używała od 11 do 23, tu ma Deore LG 42 zęby z przodu i używa od 11 do 17 z tyłu, powyżej stwierdza że stopień wspomagania jest za duży. No to chyba robicie odwrotnie niż założenia producenta, przecież to katowanie silnika i baterii, jak chcesz zmniejszyć zużycie ,to trzeba na lżejszych kręcić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.