Cona78 Napisano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 24 minuty temu, Dokumosa napisał: Spójrzcie jak wygląda procedura smarowania sprężyny w DbA - nawalić dynamic seal na tłok i do goleni, wssfxić tłok, osądzić korek negatywnej i zabezpieczyć, zalać od góry 3ml oleju 0w30.... To powoduje, że komora smarowania jest papką o konsystencji kisielu ale nie jest to olej, który przeleciałby do komory -. W SID/Reba trzeba się jeszcze pogimnastykować z tokenami, dł airshaftu i ciśnieniem a można uzyskać naprawdę b.przyzwoite rezultaty. Jeżeli zalewasz "od góry" (czyli wlewając do komory pozytywnej) a olej się zmiesza ze smarem i nie wessie go do negatywnej to w jaki sposób ma się polepszyć jej smarowanie? Moim zdaniem nie jest możliwe aby wszystko się zmieszało i nic nie przeleciało do negatywnej. Do momentu wyrównania się ciśnień olej będzie się przelewał na dół. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 (edytowane) Też do końca tego nie rozumem - zanim olej się wymiesza to spłynie po chwili jak tylko widelec zamontujemy do roweru. Jak już to lepiej byłoby od razu lać FOX fluid, który jest dużo bardziej lepki. Edytowane 3 Kwietnia 2020 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 (edytowane) Teraz, Sabarolus napisał: Też do końca tego nie rozumem - zanim olej się wymiesza to spłynie po chwili jak tylko widelec zamontujemy do roweru. To samo się będzie działo podczas jazdy. Za każdym razem gdy tłok powróci do pozycji na wysokości otworu wyrównującego ciśnienie, będzie wypluwało po troszeczku olej z pozytywnej do negatywnej. Jeżeli cały olej ma się zmieszać ze smarem to ja bym zamontował delikatnie posmarowany tłok do lagi, następnie zmieszał sobie olej ze smarem gdzieś poza widelcem i tak zmieszany nałożył pędzelkiem do środka od góry. Edytowane 3 Kwietnia 2020 przez Cona78 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 Nie. Robię te widły na codzień (teraz trochę mniej z wiadomych przyczyn) i olej miesza sie ze smarem praktycznie od razu. Ma to taką konsystencję i lepkość, że nie spływa na tłok tylko pozostaje na ściankach goleni. W czasie zalewania zauważcie, że golenie górne względem dolnych są w takiej pozycji, że przetoka +/- jest "zamknięta". Podczas pompowania jak golenie górne wyjdą do swojej skrajnej pozycji przetoka zaczyna być drożna ale już w tym mkmence praktycznie cała zawiesina zostaje na ściankach i może jakieś pojedyncze % tego się przedostaną do - jednak nigdy tyle, że po zdjęciu korka komory - cokolwiek miałoby wyciekać. Jeszcze raz powtórzę- olej jest tylko do rozrzedzenia smaru. Co.do pluszowosci pracy to faktem jest, że tutaj dużo daje dopiero charger 2.1, który ma zwiększone przepływy nominalne i znowu olej (maxima plush fluid) o lepszych parametrach. W kwestii kołkowatosci reby/SIDa to osobiście w swoich rowerach mam zrobione tak, że jak skok powinien być 100mm montuję shaft 120mm, SAG wychodzi w okolicy 30% (czyli po ugięciu wstępnym wideł na poziomie takim samym jak 100mm z SAG naście %) i działa to całkiem nieźle. Pod siebie (110kg) wyrzucam w takiej kombinacji wszystkie tokeny. Pamiętajmy też, że to ciągle widelce do XC i o ile RS na silę próbuje zrobić (szczególnie z reby) jakieś twory do cięższego trailu (skok 140mm) to genów się nie oszuka ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 4 godziny temu, Dokumosa napisał: Nie. Robię te widły na codzień (teraz trochę mniej z wiadomych przyczyn) i olej miesza sie ze smarem praktycznie od razu. Ma to taką konsystencję i lepkość, że nie spływa na tłok tylko pozostaje na ściankach goleni. W czasie zalewania zauważcie, że golenie górne względem dolnych są w takiej pozycji, że przetoka +/- jest "zamknięta". Podczas pompowania jak golenie górne wyjdą do swojej skrajnej pozycji przetoka zaczyna być drożna ale już w tym mkmence praktycznie cała zawiesina zostaje na ściankach i może jakieś pojedyncze % tego się przedostaną do - jednak nigdy tyle, że po zdjęciu korka komory - cokolwiek miałoby wyciekać. Jeszcze raz powtórzę- olej jest tylko do rozrzedzenia smaru. Czyli olej zostaje cały w komorze pozytywnej? To czemu producenci piszą o wlewaniu go do komory negatywnej? Przecież przed zamknięciem komory negatywnej można obrócić widelec do góry nogami i wlać tam bezpośrednio te 2 czy 3ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 Olej "wlewa się" (jeśli tak można napisać o 3ml) do pozytywnej. Nie znam zaleceń RS dot wlewania to do negatywnej. W negatywnej nic po nim (chyba, że do zmniejszenia jej objętości). I olejem przestaje on być kiedy zmiesza się ze smarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 Teraz, Dokumosa napisał: Olej "wlewa się" (jeśli tak można napisać o 3ml) do pozytywnej. Nie znam zaleceń RS dot wlewania to do negatywnej. W negatywnej nic po nim (chyba, że do zmniejszenia jej objętości). I olejem przestaje on być kiedy zmiesza się ze smarem. Sram faktycznie pisze o "upper tube", Fox o 'air chamber" wymieniając 'negative air' tylko z nazwy zapewne jako nazwę modelu / całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jermak Napisano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 Chyba nie jest taki zly https://www.bing.com/videos/search?q=nino+schurter&docid=608050021614947160&mid=10A3964F6010F275B1BC10A3964F6010F275B1BC&view=detail&FORM=VIRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 (edytowane) 18 godzin temu, shotgun napisał: Smar robi robotę.....no dobra. Tu masz fotę SIDa i napisane różnice= brak różnic. http://faqload.com/faqs/bicycle-components/suspension/rockshox-sid-debonair-upgrade Miałem ten czerwony korek. Przez pewien czas RS udostepnial jego sprzedaż jako upgrade dla starszych rocznikow SIDa i Reby solo-air. Dla mnie praca SIDa (2015) po zainstalowaniu tego korka nieco pogorszyła się (!) Myślę, że wpływ na to ma dość przeciętna sztywność tego widelca, a ów korek nie daje żadnego marginesu na "wygięcie się" trzpienia. Po przywróceniu starego korka sytuacja wróciła do normy. Tylko czemu nowe SIDy, ktore mają domyślnie ten korek pracują bardzo dobrze? W odczuciu są sztywniejsze od starszych roczników i pewnie dlatego działa to ok. Edytowane 4 Kwietnia 2020 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 4 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 Bardzo dobra praca nowych SIDow to przede wszystkim zasługa duzo lepszego tłumika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2020 Nie przeczę, że to też ma swoją zasługę, Charger działa świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 (edytowane) W manualu od SIDa 2021 w zestawieniu części serwisowych jest zestaw uszczelek 00.4318.025.070. Czyli dokładnie ten sam co w SIDach od 2017 roku. Te same uszczelki kurzowe, o-ringi, uszczelki komory powietrznej. W komplecie jest mała tubka smaru PTFE oraz 2ml oleju 15w50 do wlania w komorę pozytywną. Cała różnica w modelu 2021 sprowadza się do frezowanych goleni i korony oraz do opcjonalnie nowego tłumika 'race day'. Czyżby był jeszcze potencjał do odchudzania widelca? Moja karbonowa sterówka od SIDa WC waży 513g. Pytanie ile waży alu z rocznika 2021? Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez Cona78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.